جزوه دست نویس XML با کیفیت عالی و بسیار تمیز - 44 صفحه
فایل حاضر داری مجموعه ای از اطلاعات رقومی در مورد شهرستان مربوطه می باشد که در هر یک از لایه ها سعی بر آن شده با ایجاد پایگاه اطلاعات قابل فهم همراه با توضیحات فارسی با فونت قابل خواندن بر روی تمام سیستم عامل های مورد استفاده، امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات را برای استفاده کنندگان فراهم آوریم. لایه های رقومی فایل مربوطه دارای موارد زیر می باشد:
رمز فایل: www.zaringis.ir
مقدمه:
با نگرش عمیق به تحولات 50 ساله اخیر چنین نتیجهگیری میشود که به مسأله اکولوژی یعنی رابطه موجودات زنده با محیط توجه نشده و بشر به دخل و تصرفهای بیرویه و بیش از حد طبیعی آنرا از حالت اعتدال خارج کرده و بصورت مخاطرهانگیزی درآورده است.
روند تخریب و بهم خوردن تعادل اکولوژی در حالی ادامه دارد که جمعیت جهان رو به افزایش است و اگر چارهای برای افزایش تولیدات کشاورزی و حفظ محیط زیست نشود بروز قطعی از واقعیت درونیست، بشر تاکنون تدابیر گوناگونی اتخاذ کرده است و بوسیله بکار بردن تکنولوژی استفاده از ژنتیک، دادن کودهای شیمیایی فراوان، بصورت سموم گیاهی و... توانسته است بخشی از نیاز موادغذایی را بصورت منطقهای برآورد کند. بنابراین باید بفکر تأمین مواد غذایی بدون آلوده کردن محیط زیست طبیعی بود.
برای نیل به این هدف با الهام گرفتن از طبیعت که خود بهترین راهنماست و همچنین بکار بردن تجربیات پیشینیان و با حداکثر استفاده محیطی از قبیل نور، آب و مواد غذایی روشی اتخاذ کرد که بتوان میزان تولیدات کشاورزی را افزایش داد یکی از راههایی که ما را به این هدف نزدیک میسازد کشت گیاهان بصورت مخلوط است.
تاریخچه کشت مخلوط:
اگرچه تاریخ رونی برای زراعت چندکشتی و مخلوط وجود ندارد ولی با توجه به شواهدی که اشاره شد رویش گیاهان بصورت توأم سابقه طولانی داشته و احتمالاً تاریخ آن به نخستین دورههائیکه بشر با کشاورزی آشنا گردیده برمیگردد.
کشت گیاهان زراعی به صورت توأم از مناطق استوائی شروع شده ناحیه آمازون و حوضه رودخانههای زهکشی منطقه orinoco بعنوان یک مرکز زراعت چندکشتی مرکب از گیاهان غدهای و دانهای شناسایی شده است.
چکیده
پولشویی پدیدهای است که به عنوان جرمی سازمان یافته و فراملی در دهههای اخیر در اسناد و برنامههای بینالمللی به دنیا معرفی شده است. این جرم یک جرم ثانویه است که به دنبال جرایم مقدمی که منافع مالی و مادی تولید میکنند، ارتکاب مییابد و به معنای مخفی کردن آگاهانه ماهیت و منشا نامشروع اموال حاصل از ارتکاب این جرایم است به نحوی که این اموال ظاهری قانونی به خود گرفته وپاک و مشروع جلوه داده شوند.
تفکر جرمانگاری این پدیده به دنبال گسترش جرایم سازمان یافته در دنیا مطرح شد و هدف این بود که با کوتاه کردن دست جنایتکاران از عواید مجرمانهشان، انگیزه ارتکاب جرم در آنها از بین برود و به این ترتیب با مبارزه با پولشویی به مبارزه با جرایم سازمان یافته پرداخت. علاوه بر آن میزان بالای پولشویی در جهان، خصوصیات سازمان یافتگی و فراملی بودن و بدون بزه دیده بودن این جرم، خسارات و زیانهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن و ارتباط تنگاتنگ آن با جرایم دیگر ضرورت جرمانگاری این پدیده را در دنیا و همچنین ایران بیشتر کرده است و به همین جهت نیز در ایران لایحهای در خصوص مبارزه با پولشویی به تصویب رسید که هنوز مراحل نهایی قانون گذاری را طی نکرده است.
اسناد بین المللی و منطقهای متعددی در خصوص پولشویی به تصویب رسیده است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از کنوانسیون وین 1988، کنوانسیون شورای اروپا 1990 ، دستورالعمل اروپایی 1991، توصیههای چهلگانه «فاتف» در سال 1990 و اصلاحیههای آنها در سال 1996 و 2000، کنوانسیون پالرمو در سال 2000 و کنوانسیون مبارزه با فساد مالی سال 2003. این اسناد راهکارهای مختلفی را برای مبارزه با پولشویی ارائه دادهاند که به 4 قسمت راهکارهای تقنینی، راهکارهای اجرایی و اداری، راهکارهای پیشگیرانه و راهکارهای قضایی قابل تقسیم هستند.
هدف از این راهکارها این است که تا جایی که ممکن است عرصه بر پولشویان تنگ شود و هزینه عملیات پولشویی برای آنها بالا رود تا ارتکاب جرم برای آنها بیفایده شده و در نتیجه آنها را از ارتکاب جرم باز دارد.
زندگی اجتماعی بشر از همان دوران اولیّه با برخی مشکلات و مسائل ناشی از برخی کنشهای اجتماعی که مخالف برخی اصول عقلی پذیرفته شده از طرف جوامع انسانی به عنوان معیارهای زندگی جمعی پذیرفته شده بود، مواجه بوده است. البته سهم بشر را با پیشرفت در راه خلق وسایل مختلف رفاهی که دارای خطرات قابل توجهی برای حیات بشریت بوده نمی توان نادیده گرفت.
اما پس از تمرکز قدرت فردی در پدیده ای اجتماعی به نام حکومت برخی تصمیم گیری ها از اراده افراد خارج شد که یکی از این موارد تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با شخصی است که متعرض ارزشمندترین داشته فرد که حیات او است می باشد. در ابتدا اشخاص مقابله به مثل می کردند و برخی ادیان هم از این واکنش با توجه به جو حاکم زمان و مکان حمایت می کردند ولی با پیشرفت فکری بشر و برخی حمایت های دینی این واکنش انتقام آرامتر شد و طرفین حاضر به صلح بر دیه شدند. که در این مرحله از طرفی ممکن بود شخص قدرت پرداخت نداشته باشد از طرفی هم عقل حکم می کند اگر شخصی حیات دیگری را سلب کند باید جای خالی وی را برای بازماندگانش حداقل در امور اقتصادی پر کند. شرع انور اسلام هم بر این حکم عقل صحّه گذارد و اعلام نمود «لایبطل دم امر المسلم» پس بشر با این سئوال مواجه شد که چه باید بکند؟ آیا نمی تواند این مسئولیت را بر عهده شخصی یا اشخاصی دیگر قرار دهد؟ آیا برخی پدیده های اجتماعی نمی توانند این بار سنگین را تحمل کنند؟ و آیا خود شخص نمی تواند از قبل برای اینگونه موارد خود را آماده نماید که در صورت مدیون شدن بتواند دین خود را ادا نماید و این سئوالات باعث شد نظام های مختلف قانونگذاری جهان خود را در مقابل تمامیت اجتماعی اشخاص جامعه، خود را مسئول بدانند و به فکر ایجاد نهادهائی به عنوان صندوق های همگانی در پرداخت دیه برآیند که نتیجه آن ایجاد بیت المال در شرع مقدس اسلام با مقاصد مختلف و از جمله تقبل مسئولیت در مقابل سلب حیات اشخاص می باشد و گفتار و کردار پیشوایان دینی نیز این را تأیید می نماید. در این نوشته که با عنوان «پرداخت دیه از بیت المال» ارائه شده است و در فصول مختلف راجع به این موضوع پرداخته شده است سعی بر آن شده است که بطور خلاصه اما جامع حق مطلب را بیان نماید.
در پایان از زحمات بی دریغ استاد محترم راهنما جناب آقای دکتر بخنوه و همچنین استاد محترم داور جناب آیت الله قبله ای که تقبل زحمت نموده و سایر اساتید محترم که مرا در جهت تکمیل و ارائه هر چه بهتر این نوشتار یاری نمودند کمال تشکر را دارم.
این مقاله به صورت ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 47صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقالات را با ورژن office2010 به بالا بازکنید