فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارافرینی عهد النهضة

اختصاصی از فی دوو کارافرینی عهد النهضة دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی عهد النهضة


مقاله عهد النهضة

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:24

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

عهد النهضة

ابراهیم طوقان / فلسطین

جمیل صدقی الزهاوی

شاعر بغدادی ، ولد من ابوین کردیین عام 1863م (1) ، تمیزت اسرتهما بالدین والفقه والادب (2) .

درس آداب اللغة الفارسیة والترکیة الى جانب العربیة ، واحرز کثیرا من العلوم والفنون ، وتعمق فی علم التوحید والفقه الاسلامی والمنطق والفلسفة والتصوف .

عین استاذا للقانون فی کلیة الحقوق .

الزهاوی کان «بطلا من ابطال النهضة‏» . «کان یهزج باغارید الفجر على ضفاف دجلة‏» (3) ، ثم یقضی اللیل ساهدا یقرا او ذاهلا ینظم ، فالقصص والمجلات منتثرة على سریره وعلى مقعده ، والاوراق تحت وسادته او فی ثیابه ، ویقول: «انظروا کیف اذیب عمری فی شعری ، انی ساذهب وستبقى اشعاری معبرة عن شعوری وناطقة بآلامی فهی دموع ذرفتها على الطرس‏» (4) .


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی عهد النهضة

کارافرینی دینامیک دورانی

اختصاصی از فی دوو کارافرینی دینامیک دورانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی دینامیک دورانی


مقاله دینامیک دورانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:2

فهرست و توضیحات:

مقدمه

 دینامیک دورانی

وسایل مورد نیاز :

 

تئوری آزمایش

وقتی که استوانه تو پر را روی سطح شیبدار می گذاریم شروع به حرکت می کند و این حرکت نوعی حرکت غلطشی است که از دو حرکت انتقالی و دورانی تشکیل شده است.

در حرکت انتقالی طبق قانون دوم نیوتن :

Sf=ma  => mgsinq-f=ma

در حرکت دورانی قانون دوم نیوتن :

SV=Ia

که در آن گشتاور نیرو برابر است با ممان اینرسی ضرب در شتاب زاویه ای

I=1/2mr^2                  a=a/r

V=r*f     =>V=rfsin b

Vmg=VN=0

Vmg+VN+VF=1/2MR^2A/R   =>FR=1/2MRA

F=1/2MA

mgsinq-1/2ma=ma  => mgsinq=3/2ma

g=3/2a/sinq

x=1/2at^2+v0t+x0

a=2x/t^2           sinq=h/L             g=3/2(2x/t^2/h/L)

G=3/2a/sinq             


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی دینامیک دورانی

دانلود رام رسمی سامسونگ Galaxy A800YZ اندروید ۵٫۱٫۱(رام رسمی Galaxy A800YZ)

اختصاصی از فی دوو دانلود رام رسمی سامسونگ Galaxy A800YZ اندروید ۵٫۱٫۱(رام رسمی Galaxy A800YZ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
دانلود رام رسمی سامسونگ Galaxy A800YZ اندروید ۵٫۱٫۱(رام رسمی Galaxy A800YZ)

 

 

 

 

 

 

 

دانلود رام رسمی سامسونگ Galaxy A800YZ اندروید ۵٫۱٫۱(رام رسمی Galaxy A800YZ)

دانلود آپدیت، فایل فلش و رام رسمی لالی پاپ برای گلکسی A800YZ

 

Galaxy A800YZ Firmware – Android 5.1.1

 

Version: A800YZZTU1APC1

Build Date: 07.04.2016

Country: Taiwan

 

آخرین رام رسمی گلکسی A8 مدل A800YZ در خدمت شما کاربران گرامی هستیم؛ برای این مدل فقط رام تایوان از سوی سامسونگ منتشر شده است.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود رام رسمی سامسونگ Galaxy A800YZ اندروید ۵٫۱٫۱(رام رسمی Galaxy A800YZ)

تحقیق در مورد سرشت حق جوی انسان

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد سرشت حق جوی انسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سرشت حق جوی انسان


تحقیق در مورد سرشت حق جوی انسان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه19

 

سرشت حق جوی انسان

ادله ای بر فطرت خداجو ی انسان

پرسش:

کدام یک از آیات قرآن کریم بیانگر فطرت خدا جوی انسان است ؟ آیا دلیل دیگری هم براین امر وجود دارد؟

منبع پاسخ: پایگاه حوزه6886، 6886

پاسخ:

چیست فطرت

فطرت واژه‏ای عربی از ماده (ف، ط، ر) است . «فطر» در عربی به معنی شکافتن وآفریدن ابتدائی و بدون سابقه، آمده است[i].و در قرآن به هر دو معنیبه کار رفته است[ii]

فطرت بر وزن فعله برای بیان حالت فعل و به معنی سرشت، طبیعت و خلقت‏خاص است[iii]فطرت و فطریات اصطلاح‏های متعددی دارد اما آنچه منظور این مقالهاست، نحوه خاص آفرینش انسان است:«انسان فطرت دارد» به این معنی است که انسان مانندلوح سفید یا خمیر شکل یافته‏ای، به دنیا نمی‏آید بلکه از آغاز بینش‏ها و گرایش‏هایخدادادی خاصی را به همراه دارد که انتخاب‏ها و افعال او را در طول زندگی جهت می‏دهدومنظور از «فطری بودن توحید» این است که انسان نسبت‏ به تعالیم انبیاء، لااقتضاء وخنثی نیست ،بلکه در سرشت انسان، فطرت و تقاضایی است که بعثت انبیا پاسخگوی آن استوپیامبران الهی چیزی را عرضه داشته‏اند که بشر

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سرشت حق جوی انسان

تحقیق در مورد سلسله هاى اسلامى در ایران و مساله مشروعیت

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد سلسله هاى اسلامى در ایران و مساله مشروعیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سلسله هاى اسلامى در ایران و مساله مشروعیت


تحقیق در مورد سلسله هاى اسلامى در ایران و مساله مشروعیت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه38

 

فهرست مطالب

 

سلسله هاى اسلامى در ایران و مساله مشروعیت

علیرضا شجاعى زند

 

مشروعیت

مشروعیت دینى

نظریه هاى «ساخت سیاسى» در ایران

ساخت سیاسى «شرقى»

پاتریمونیالیسم

«کاریزماى» پادشاهى

«عصبیّت» ابن‏خلدون

«جابه جایى نخبگان» پارتو

خلافت و دولت‏هاى مستقل شرقى

سلسله‏هاى ایرانى

طاهریان، نخستین سلسله ایران اسلامى

صفاریان، امراى مستولى

سامانیان، امیران مطیع

آل بویه، نخستین دولت شیعى

امارت ترکان غزنوى

دولت بزرگ سلجوقى

دوره مغولى و فترت دینى

صفویه و احیاى دولت دینى

نادر، و سیاست «پان- اسلامیسم»

«زندیه»، دولت مستعجل

«قاجار»، و تحولات ساختارى

«مشروعیت دینى» سلسله‏هاى اسلامى در ایران

سلاطین و «عهد و لوا»ى خلافت

مشروعیت «شمشیر»

 



مشروعیت

مشروعیت[1] (Legitimacy) ، اساس و پایه حاکمیت است که همزمان به دو موضوع
متقابل اشاره دارد: یکى ایجاد حق حکومت براى «حاکمان» (
Governors) و دیگرى
شناسایى و پذیرش این حق از سوى «حکومت شوندگان» (
Governeds). «غصب»
(
Usurpation) نقطه‏ء مقابل مشروعیت، از جمله مفاهیمى است که با مفهوم مشروعیت
تولد یافته و به درک دقیق‏تر آن مدد رسانده است. از آن‏جا که دوام و قوام حاکمیت‏ها بسته به
مشروعیت آنان است، حکومت‏هاى غاصب و غیرمشروع نیز در تلاشند تا بشکلى حاکمیت
خود را با نوعى از مشروعیت، ولو کاذب بیارایند. «مشروعیت» و «مشروعیت‏یابى»
مى‏تواند «قدرت» وحشى و عریان را به اقتدارى مقبول و متفاهم بدل نماید.

مشروعیت همواره یکى از مباحث محورى متفکران اجتماعى و اندیشمندان سیاسى
بوده است. «گزنفون» معتقد بود که حتى در حکومت‏هاى «تیرانى»، که بر بنیاد اجبار و

 


|169|


غلبه برپا گردیده‏اند، نیز همه چیز به نیروى مادى صرف ختم نمى‏شود. در بن اندیشه
«عدالت» و «دولت آرمانى» افلاطون و هم‏چنین تمایزى که ارسطو میان حکومت‏هاى
«مونارکى»، «آریستوکراسى» و «دموکراسى» قایل مى‏شد، به نوعى به مسئله مشروعیت
توجه شده است. در تحلیل «لاک» از طبیعت دولت، بحث بر سر جابه جایى منبع
مشروعیت از «حق الهى» به «رضایت مردم» است.[2] «روسو» مى‏گوید:


«مقتدرترین فرد هم هیچ‏گاه تا بدان حد قوى نیست که بتواند براى همیشه آقا
و فرمانروا باشد مگر این که «زور» را به «حق» بدل کند.»[3]

غالب جامعه شناسان دین و سیاست بر این باورند که: هر جامعه‏اى نیازمند عقاید
مشترکى است که به «تنظیمات اجتماعى» مشروعیت بخشد. یکى از موضوعات مورد
اهتمام جدى «ماکس وبر» به عنوان بنیانگذار جامعه شناسى سیاست، مسئله «مشروعیت»
بوده است. او مى‏گوید: بشر نیازمند آن است که زندگى‏اش را «بامعنا» سازد و تلاش دارد
که هدف‏هایى را به کنش‏هایش نسبت دهد. اعمال قدرت و تمکین در برابر آن نیز مستلزم
یک پشتوانه معنایى است که محتواى «مجوز» حاکم براى حکومت و توجیه مردم براى
اطاعت را مشخص مى‏سازد. «وبر»، تئوریسین مشروعیت سیاسى معتقد است که قدرت
به سه طریق مشروعیت مى‏یابد:

- سنن و رسوم گذشته

- دعوى کاریزمایى یک رهبر فرزانه

- توافقات عقلانى متجلى در قوانین.

مشروعیت‏هاى مبتنى بر سنت در حکومت هاى «پدرسالار» (patriarchal),
«پاتریمونیال» (
Patrimonial) و «فئودال» و به طور کلى انواع حکومت هاى «موروثى-
سلطنتى» دیده شده است. مشروعیت پادشاهان، مستقل از تبرک کلیسائى و بى‏نیاز از
بیعت عمومى، بر دودمان و سلسله‏اى استوار است که خود را برگزیده بى واسطه الهى
مى‏داند. در عین حال برخى از حکومت‏هاى پادشاهى در طول تاریخ، بعضاً از مشروعیت
دوگانه سنتى کاریزمایى برخوردار بوده‏اند مشروعیت آمیخته این پادشاهان چنین


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سلسله هاى اسلامى در ایران و مساله مشروعیت