امروزه مدیران، کارمندان، محققان و قانونگذاران عمومی به بهبود کیفیت زندگی کاری اهمیت زیادی می دهند. نیروی کار مرد و زن و افراد جوان و به خصوص آنهایی که تحصیلات عالی دارند به شغلهای غنی تر و یا شغلهایی که بتوانند در آن مؤثر باشند، توجه بیشتری می کنند. این افراد با استخدام در سازمان نیاز به پیشرفت و تکامل دارند و انتقال و ارتقاها را تجربه می کنند و همچنین نیاز دارند که مهارتهای جدیدی را کسب کنند. در این بین بهبود کاررآهه شغلی وسیله ای است که از طریق آن یک سازمان می تواند بهره وری فعلی کارکنان خود را تداوم بخشیده یا افزایش دهد و در تمام این مدت آنان را برای دنیای در حال تغییر آماده سازد. در این مقاله سعی شده است که یک دستورالعمل ده مرحله ای برای تدوین استراتژی کاررآهه شغلی شخصی ارائه گردد.
فهرست :
چکیده
مقدمه
اهمیت کاررآهه شغلی
فرایند تدوین استراتژی کاررآهه شغلی شخصی
تجزیه و تحلیل محیط: تهدیدات و فرصتها
تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف شخصی
تدوین استراتی مسیر شغلی: گزینه های گوناگون
آزمون سازگاری و گزینه ها ی استراتژیک
تعیین مسیر شغلی کوتاه مدت و برنامه های عملی
تهیه برنامه های احتمالی
اجرای برنامه مسیر شغلی
نظارت بر پبشرفت
نتیجه گیری
پیشنهاد کاربردی
منابع
تحقیق/مقاله آماده استراتژی کارراهه شغلی با فرمت ورد(word)