![مدیریت استرس](../prod-images/234769.jpg)
مدیریت استرس
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحدایذه در سال تحصیلی 90-89 بوده است دانشجویان بنابر ضرورت نیازههای درونی و فطری خویشش به دنبال کسب و دانش آگاهی هستند . بنابراین به صورت طبیعی به تحصیل علاقه مند هستند اغلب دانشجویان در حال تحصیل در مدارس از بهره هوش لازم برای تحصیل در مقطع مربوط به خود برخوردارند .
از مهمترین و اساسی ترین مسائلی که دختران و پسران با آن مواجهند سازگاری با خویشتن است در این تحقیق سعی بر آن است که با بررسی رابطه هوش عاطفی و سازگاری دانشجویان دختر مقطع راهنمایی و عوامل موثر بر این دو متغیر نتایج بدست آمده گامی در جهت آگاه کردن معلمان و اولیای دانشجویانبر دارد .
این تحقیق دارای سه فرضیه است .
فرضیه 1 بین سازگاری اجتماعی و هوش عاطفی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد ایذه رابطه معنا داری وجود دارد .
فرضیه 2 بین سازگاری اجتماعی با سازگاری کل دانشجویان دختر رابطه معناداری وجود دارد .
فرضیه 3 بین سازگاری اجتماعی و سازگاری دانشجویان پسر رابطه معناداری وجود دارد .
ابزار گرد آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه هوش عاطفی و پرسشنامه می باشد . روش گرد آوری از جامعه آماری مورد نظر از تعداد کل دانشجویان26 نفر دانشجوی پسر ودختر به صورت تصادفی انتخاب شد و به پرسشنامه ها پاسخ دادند نتایج بدست آمده از پرسشنامه با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج بدست آمده نشان دهنده این است که فرضیه شماره 1 و شماره 3 رد می شود ولی فرضیه شماره 2 تحقیق مورد تایید می باشد یعنی بین سازگاری اجتماعی و سازگاری کل دانشجویان دخترو پسر دانشگاه ایذه در سال تحصیلی 90-89یا 639 / 0 = r و 000 = P در سطح 5 % P رابطه معناداری وجود دارد در این تحقیق بر اساس نتایج پیشنهاد می شود که هوش عاطفی و مسئله سازگاری در بین دانشجویان مورد بررسی دقیق تری قرار گیرد .
فرضیه ها :
1 – بین سازگاری اجتماعی و هوش عاطفی دانشجویانسوم راهنمایی مدرسه دخترانه زینب کبری (س) شهر قلعه تل رابطه معنا داری وجود دارد .
2 – بین سازگاری اجتماعی و سازگاری کلی دانشجویانسوم راهنمایی مدرسه دخترانه زینب کبری (س ) شهر قلعه تل رابطه معنا داری وجود دارد .
3 – بین سازگاری اجتماعی و سازگاری آموزشی دانشجویانسوم راهنمایی مدرسه دخترانه زینب کبری ( س ) رابطه معنا داری وجود دارد .
مقاله با عنوان بررسی موانع کارآفرینی سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی در کارکنان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری:شیراز
سال برگزاری:1389
تعداد صفحه:17
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
سازمانها برای محیطی که کارآفرینی را ترغیب و استعدادهای افراد را باالفعل کند، اهمیت قابل ملاحظه ای قائل شده اند. یکی از مهمترین عوامل تسهیل و تقویت توان کارآفرینی در سازمان ساختار مناسب و تشکیلات متناسب با اهداف مورد نظر می باشد. با توجه به اهمیت مبحث کارآفرینی در دنیای امروز، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد. هدف از این پژوهش مشخص کردن موانع کارافرینی سازمانی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی و بررسی رابطه آنها با کارافرینی بود. جامعه آماری پژوهش، کارکنان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که در سال 1388 شاغل به کار میباشند، که نمونه مورد بررسی در ابتدا شامل 200 نفر و بعد از پاسخگویی به پرسشنامه ها 145 نفر در گروه سنی 20 تا 46 سال اعم از زن و مرد و با تحصیلات دیپلم تا فوق لیسانس که منتخب شده به روش تصادفی، بود. در این تحقیق به منظور جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از دو پرسشنامه موانع کارافرینی سازمانی و پرسشنامه سنجش کارافرینی فردی استفاده شد.عمل پردازش دادههای حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرمافزار SPSS، هم از نظر توصیفی و نیز استنباطی، در ابتدا با استفاده از آزمون کفایت نمونهبرداری و آزمون کرویت بارتلت و در ادامه از روش تحلیل عوامل برای کشف موانع کارافرینی و رگرسیون برای شناخت متغیر پیش بین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که چهار عامل بعنوان موانع کارافرینی سازمانی شناخته شدند. این عوامل شامل فرهنگ سازمانی و عدم تفویض اختیار و کنترل بالا، توجه به سود کوتاه مدت و عدم آینده نگری و ارتباطات درون سازمانی از واریانس موانع کارافرینی سازمانی را تبیین کردند. پس از بررسی روابط بین عوامل مانع کارآفرینی سازمانی وکارافرینی؛ تنها بین عوامل فرهنگ سازمانی و ارتباطات درون سازمانی رابطه منفی معنی دار در سطح 0/01 وجود داشت، همچنین نتایج رگرسیون چند متغیری نشان داد که عامل فرهنگ سازمانی، تنها عامل پیش بینی کننده کارافرینی در سازمان بود.میزان موفقیت این پژوهش در حد رضابخشی می باشد.