فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد خاموش شدن چراغ علم

اختصاصی از فی دوو مقاله در مورد خاموش شدن چراغ علم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد خاموش شدن چراغ علم


مقاله در مورد خاموش شدن چراغ علم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:134

فهرست مطالب:

 

خاموش شدن چراغ علم

نحوه پیدایش و خصوصیات عصر طلایی رونق علمی تمدن اسلامی:

زمینه های پیدایش افول عصر طلایی اسلام

سرآغاز انحطاط و افول عصر طلایی

آغاز افول جریان تعقل در ایران:

ادامه خاموشی چراغ علم تا اواسط قرن نوزدهم:

جمع بندی و نتیجه گیری

شرق و غرب: تماس یا تقابل موقعیت اقلیمی اروپا و تأثیرات آن بر روابط میان شرق و غرب 

مسلم است که خاموش شدن چراغ علم در هر جامعه ای یکی از دلایل اصلی عقب ماندگیش است. در ایران نیز به مدت چند قرن تمام فعالیتهایی که در وادی علوم طبیعی بود تعطیل شد. در پایان قرون وسطی در اروپا و تغییر بینش مردم و پیدایش انقلاب صنعتی کوچکترین اثری از تحول در ایران نبود. سرانجام پس از چند قرن غفلت عباس میرزا در طی جنگی با امپراطوری روس دریافت پیروزی در جنگ مستلزم تسلیحات و علوم مدرن است و امیرکبیر نیز با ساخت دارالفنون راه او را ادامه داد. البته جز ایران بسیاری از کشورها در این وضعیت بسر می برندند اما ایران در مقطعی از تاریخ مهد علم بوده است و در ادوار بعد علوم متروک گردیده اند و این باعث تعجب است. غالباً دربارة دورة دوم توضیحاتی کلیشه ای و کلی داده می شود که بالندگی مسلمین به تدریج رو به انحطاط نهاد و دیگر گرفته نمی شود که چرا اینطور شد؟ یک پاسخ متداول اما سطحی این است که مسلمانان از اسلام اصیل دور شدند و لاجرم به انحراف افتند به لحاظ سیاسی دچار تفرقه شدند و به لحاظ اجتماعی سروریشان را از دست دادند. مشکل این پاسخ این است که مراد از انحراف حکام است یا مسلمین یا هر دو و زمان انحراف نیز مشخص نیست.

اگر مقصود از انحراف حکامی باشد (بجز حضرت علی ) که امت اسلام نیز همواره خودشان به تباهی کشاندند نیز مشکل حل نمی شود زیرا مقطعی که دانشمندان مسلمان در هر زمینه ای فعال بودند به نام عمر طلایی رونق علمی اسلام درست در زمان همین انحراف (خلافت بنی عباس) حاکم بود. بعبارتی در مقطعی مسلمانان پیشرو علوم زمانه بودند و در مقطع دیگر علوم در همان اجتماع منسوخ بود. این نشان می دهد که حرف مسلمان بودن باعث پیشرفت یا رکود علمی نمی شود بلکه این مسلمانان هستند که اسباب تربیتی یا انحطاط جامعه شان را فراهم می آوردند. اما بنظر می رسد این توضیح برای ایرانیان اواخر قرن 19 واضح نبوده است چون آنان فقدان علم در ایران را نتیجه هجوم اعراب به ایران می دانند. بماد که امروزه هم افرادی چنین نظری دارند و اسلام را مانع ترقی علم می دانند. استدلال متداول دیگر در این مورد هجوم مغولان است که نه تنها باعث از بین رفتن دانشمندان شد بلکه با نابود کردن مدارس، کتابخانه ها و… نهادهای علمی مسلمانان را ریشه کن کرد. اگر مسئله به همین سادگی باشد جایی برای تحقیق باقی نمی ماند...


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد خاموش شدن چراغ علم

حل مشکل ارور drk گوشیهای سامسونگ G935f

اختصاصی از فی دوو حل مشکل ارور drk گوشیهای سامسونگ G935f دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

حل مشکل ارور drk گوشیهای سامسونگ G935f


حل مشکل ارور drk گوشیهای سامسونگ G935f

حل مشکل ارور drk گوشیهای سامسونگ G930f با آندروید , 6.0.1

بدون نیاز به باکس و قابلیت فلش با اودین

در اول کمی به توضیح این ارور میپردازیم 

DRK مخفف   DEVICE ROOT KERNEL  میباشد 

این ارو معمولا بعد از آپدیت ( ارتقاء ) به اندروید مارشمالو  بوجود می آید و دلیل آن هم ناسازگاری ( ناهماهنگ ) فایل کرنل گوشی با فایل بوت گوشی  ( boot.img  ) میباشد 

که راحت با این فایل میتوانید گوشی را فلش کنید و از این اررور خلاص شوید و گوشی دیگر روی لوگو هنگ نمی کند


دانلود با لینک مستقیم


حل مشکل ارور drk گوشیهای سامسونگ G935f

تحقیق در مورد سلامتی به زبان انگلیسی

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد سلامتی به زبان انگلیسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سلامتی به زبان انگلیسی


تحقیق در مورد سلامتی به زبان انگلیسی

تحقیق در مورد سلامتی به زبان انگلیسی

فایل:ورد

قابلیت ویرایش:دارد

آماده جهت پرینت

 

Health is the level of functional or metabolic efficiency of a living organism. In humans it is the ability of individuals or communities to adapt and self-manage when facing physical, mental or social challenges. The World Health Organization (WHO) defined health in its broader sense in its 1948 constitution as "a state of complete physical, mental, and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity." This definition has been subject to controversy, in particular as lacking operational value and because of the problem created by use of the word "complete". Other definitions have been proposed, among which a recent definition that correlates health and personal satisfaction. Classification systems such as the WHO Family of International Classifications, including the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) and the International Classification of Diseases (ICD), are commonly used to define and measure the components of health.....


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سلامتی به زبان انگلیسی

دانلود مقاله ترانه هاى خیام (اثری از صادق هدایت)

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله ترانه هاى خیام (اثری از صادق هدایت) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ترانه هاى خیام (اثری از صادق هدایت)


دانلود مقاله ترانه هاى خیام (اثری از صادق هدایت)

خیام شاعر

آنچه که اجمالا اشاره شد نشان می‌دهد که نفوذ فکر، آهنگ دلفریب، نظر موشکاف، وسعت قریحه، زیبائی بیان، صحت منطق، سرشاری تشبیهات سادة بی‌حشو و زوائد و مخصوصاً فلسفه و طرز فکر خیام که به آهنگ‌های گوناگون گویاست و با روح هر کس حرف می‌زند در میان فلاسفه و شعرای خیلی کمیاب مقام ارجمند و جداگانه‌ای برای او احراز می‌کند.

رباعی کوچکترین وزن شعری است که انعکاس فکر شاعر را با معنی تمام برساند. (در کتاب کریستنسن راجع به رباعیات خیام (ص ۹۰) نوشته که رباعی وزن شعری کاملا ایرانی است و به عقیدة هارتمان رباعی ترانه نامیده می‌شده و اغلب به آواز می‌خوانده‌اند.

برساز ترانه‌ای و پیش‌آور می. (۱۱۶)

بعدها اعراب این وزن را از فارسی تقلید کردند، این عقیده را لابد هارتمان از خواندن گفتة شمس قیس رازی راجع به رباعی پیدا کرده.)

هر شاعری خودش را موظف دانسته که در جزو اشعارش کم و بیش رباعی بگوید. ولی خیام رباعی را به منتها درجة اعتبار و اهمیت رسانیده و این وزن مختصر را انتخاب کرده، در صورتی‌که افکار خودش را در نهایت زبردستی در آن گنجانیده است.

ترانه‌های خیام به قدری ساده، طبیعی و به زبان دلچسب ادبی و معمولی گفته شده که هر کسی را شیفته آهنگ و تشبیهات قشنگ آن می‌نماید، و از بهترین نمونه‌های شعر فارسی به شمار می‌آید. خیام قدرت ادای مطلب را به اندازه‌ای رسانیده که گیرندگی و تأثیر آن حتمی است و انسان به حیرت می‌افتد که یک عقیده فلسفی مهمی چگونه ممکن است در قالب یک رباعی بگنجد و چگونه می‌توان چند رباعی گفت که از هر کدام یک فکر و فلسفة مستقل مشاهده بشود و در عین حال با هم هم‌آهنگ باشد. این کشش و دلربائی فکر خیام است که ترانه‌های او را در دنیا مشهور کرده، وزن ساده و مختصر شعری خیام خواننده را خسته نمی‌کند و به او فرصت فکر می‌دهد.

خیام در شعر پیروی از هیچ‌کس نمی‌کند. زبان سادة او به همه اسرار صنعت خودش کاملا آگاه است و با کمال ایجاز، به بهترین طرزی شرح می‌دهد. در میان متفکرین و شعرای ایرانی که بعد از خیام آمده‌اند، برخی از آن‌ها به خیال افتاده‌اند که سبک او را تعقیب بکنند و از مسلک او پیروی بنمایند، ولی هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌آند به سادگی و به بزرگی فکر خیام برسند. زیرا بیان ظریف و بی‌مانند او با آهنگ سلیس مجازی کنایه‌دار او مخصوص به خودش است. خیام قادر است که الفظ را موافق فکر و مقصود خودش انتخاب بکند. شعرش با یک آهنگ لطیف و طبیعی جاری و بی‌تکلف است، تشبیهات و استعاراتش یک ظرافت ساده و طبیعی دارد.

طرز بیان، مسلک و فلسفة خیام تأثیر مهمی در ادبیات فارسی کرده میدان وسیعی برای جولان فکر دیگران تهیه نموده است. حتی حافظ و سعدی در نشئات ذره، ناپایداری دنیا، غنیمت شمردن دم و می پرستی اشعاری سروده‌اند که تقلید مستقیم از افکار خیام است. ولی هیچ‌کدام نتوانسته‌اند درین قسمت به مرتبة خیام برسند. مثلا سعدی می‌گوید:

بخاک بر مرو ای آدمی به نخوت و ناز،

که زیر پای تو همچون تو آدمیزاد است. (۶۳)

عجب نیست از خاک اگر گل شکفت،

که چندین گل اندام در خاک خفت! (۵۸)

سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست.

درمیان این و آن فرصت شمار امروز را. (۱۲۰)

و درین اشعار حافظ:

چنین که بر دل من داغ زلف سرکش تست،

بنفشه‌زار شود تربتم چو در گذرم. (۶۳)

هر وقت خوش که دست دهد مغتنم شمار،

کس را وقوف نیست که انجام کار چیست! (۱۱۲)

روزی که چرخ از گل ما کوزه‌ها کند،

زنهار کاسة سر ما پر شراب کن. (۶۶)

که هر پاره خشتی که بر منظریست،

سر کیقبادی و اسکندریست! (۱۰۹)

قدح بشرط ادب گیر زانکه ترکیبش،

ز کاسة سر جمشید و بهمن است و قباد. (۷۰)

حافظ و مولوی و بعضی از شعرای متفکر دیگر اگر چه این شورش و رشادت فکر خیام را حس کرده‌اند و گاهی شلتاق آورده‌اند، ولی بقدری مطالب خودشان را زیر جملات و تشبیهات و کنایات اغراق‌آمیز پوشانیده‌اند که ممکن است آنرا به صد گونه تعبیر و تفسیر کرد. مخصوصاً حافظ که خیلی از افکار خیام الهام یافته و تشبیهات او را گرفته است. می‌توان گفت او یکی از بهترین و متفکرترین پیروان خیام است. اگر چه حافظ خیلی بیشتر از خیام رؤیا، قوة تصور و الهام شاعرانه داشته که مربوط به شهوت تند او می‌باشد، ولی افکار او به پای فلسفة مادی و منطقی خیام نمی‌رسد و شراب را بصورت اسرارآمیز صوفیان درآورده. در همین قسمت حافظ از خیام جدا می‌شود. مثلا شراب حافظ اگر چه در بعضی جاها بطور واضح همان آب انگور است، ولی به قدری زیر اصطلاحات صوفیانه پوشیده شده که اجازة تعبیر را می‌دهد و یک نوع تصوف می‌شود از آن استنباط کرد. ولی خیام احتیاج به پرده‌پوشی و رمز و اشاره ندارد، افکارش را صاف و پوست کنده می‌گوید. همین لحن صاده، بی‌پروا و صراحت لهجه او را از سایر شعرای آزاد فکر متمایز می‌کند.

مثلا این اشعار حافظ بخوبی جنبة صوفی و رؤیای شدید او را می‌رساند:

این‌همه عکس می و نقش و نگارین که نمود،

یک فروغ رخ ساقی است که در جام افتاد.

ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم،

ای بی‌خبر ز لذت شرب مدام ما.

حافظ نیز به زهاد حمله می‌کند ولی چقدر با حملة خیام فرق دارد:

راز درون پرده ز رندان مست پرس،

کاین حال نیست زاهد عالی مقام را. (۸۵)

خیلی با نزاکت‌تر و ترسوتر از خیام به بهشت اشاره می‌کند:

باغ فردوس لطیف است، ولیکن زنهار،

تو غنیمت شمر این سایة بید و لب کشت. (۸۸)

چقدر با احتیاط و محافظه‌کاری به جنگ صانع می‌رود:

پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت،

آفرین بر نظر پاک خطا پوشش باد! (۱۱)

شعرای دیگر نیز از خیام تبعیت کرده‌اند و حتی در اشعار صوفی کنایات خیام دیده می‌شود؛ مثلا این شعر عطار:

گر چو رستم شوکت و زورت بود،

جای چون بهرام در گورت بود. (۵۴)

غزالی نیز مضمون خیام را استعمال می‌کند:

چرخ فانوس خیالی عالمی حیران در او،

مردمان چون صورت فانوس سرگردان در او. (۱۰۵)

...

 

 

12 ص فایل ورد

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ترانه هاى خیام (اثری از صادق هدایت)

مقاله در مورد بتن گازی(سلولی , متخلخل)

اختصاصی از فی دوو مقاله در مورد بتن گازی(سلولی , متخلخل) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد بتن گازی(سلولی , متخلخل)


مقاله در مورد بتن گازی(سلولی , متخلخل)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 8
فهرست مطالب:

بتن سلولی 

خواص بتن سلولی

بتن گازی

مشکلات استفاده از بتن های سبک فومی واتو کلاوی:

بلوکهای سیمانی تو خالی ته پر

بلوک بتن گازی تو پر

ویژگی های بتن گازی

کارایی :

 

بتن سلولی   

این بتن از ترکیب سیمان –ماسه بادی – آب و کف تولید شده توسط مواد شیمایی بدست می آید ماده کف زا در دستگاه مخصوص تولید حبابهای پایدارهوا نموده که پس از اختلاط با سایر اجزاء بتن به صورت خمیر روان در خواهد آمد خمیر حاصله پس از قالبگیری و یا استفاده در جا خشک و آماده بهره برداری میگردد. وزن مخصوص نهایی بین 300تا 1600 کیلو گرم به متر مکعب وابسته به میزان هوای موجود در بتن خواهد بود.

خواص بتن سلولی

ضریب انتقال حرارت پایین این بتن آنرا به عایق موثر در مقابل حرارت تبدیل نموده و باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی در جدارها و کف و سقف ساختمان می نماید ضمن آنکه سبکی وزن باعث کم شدن بار ساختمان گردیده و از مخارج فنداسیون و اسکلت می کاهد از خواص دیگرآن میتوان به مقاومت در برابر صوت و خاصت آگوسیتی آن اشاره کرد که باعث رفاه ساکنین می گردد. این نوع بتن دارای خواص ضد رطوبتی بوده و در برابر حریق مقاوم است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد بتن گازی(سلولی , متخلخل)