فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد روسازی

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد روسازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد روسازی


تحقیق در مورد روسازی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه28

 

فهرست مطالب

 

لایه اساس

لایه رویه

انواع روسازی‌ها

روش اشتو برای رده بندی خاکها

 

تراکم خاک و روشهای کنترل آن

لایه‌های روسازی

روسازی‌ها معمولاً از چندین لایه تشکیل می‌شوند. تعداد، ضخامت و جنس این لایه‌ها تابعی از مقاومت خاک بستر روسازی، خصوصیات آمد و شد وسائل نقلیه، شرایط جوی منطقه، مصالح موجود در محل و شرایط اقتصادی است. روسازی راههای با آمد و شد زیاد و فرودگاهها معمولاً از سه لایه متمایز رویه، اساس و زیر اساس که بر روی لایه متراکم شده بستر روسازی قرار می‌گیرند تشکیل می‌شود.

 

لایه متراکم شده خاک بستر

لایه متراکمی شده خاک بستر روسازی، لایه‌ای است از خاک زمین طبیعی که از مواد آلی و مواد مضره پاک شده و کوبیده شده باشد. در خاکریزها این لایه آخرین لایه خاکی است که ریخته شده و کوبیده می‌شود.

در برش‌ها، این لایه، لایه کوبیده شده و آماده شده خاک زمین طبیعی است.

 

لایه زیر اساس

لایه زیر اساس لایه‌ای است از مصالح نسبتاً مرغوب که بین لایه اساس و خاک بستر روسازی قرار می‌گیرد. لایه زیر اساس در راههایی که آمد و شد وسائل نقلیه در آنها زیاد بوده و یا مقاومت خاک بستر روسازی کم است بکار می‌رود. لایه زیر اساس معمولاً از مصالح سنگ شکسته

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد روسازی

تحقیق در مورد راه های آسفالته

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد راه های آسفالته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد راه های آسفالته


تحقیق در مورد راه های آسفالته

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه24

 

فهرست مطالب

 

 

راههای آسفالته

انجام تراکم :

بتن غلتکی حاوی فیلر زیاد:

سیمان پرتلند مصرفی :

درشت دانه :

سنگ دانه ها :

ریز دانه :

همانطور که شرح داده شد اجرای RCCP توسط کلیه  ماشین آلاتی که جهت ساخت راه های آسفالته کاربرد دارند اعم ازفینیشر و غلتک امکان پذیر است. با این وجود در ساخت  راه های RCCP همواره مشکلات زیر احساس می شود

  • ایجاد یک رویه کاملا صاف بسیار مشکل است
  • ایجاد یک رویه که بتواند اصطکاک لازم را جهت ترمز وسایل نقلیه با سرعت بالا را تامین کند
  • مشکل بودن تضمین این مطلب که سطح رویه اجرا شده در دراز مدت یکنواختی خود را از دست نمی دهد.

برای  حل مشکلات فوق در کشورهای اروپایی و آمریکایی از یک لایه آسفالت بروی لایه بتن غلتکی استفاده می شود هر چند که این تکنولوژی تا بحال به خوبی عمل کرده است اما این روش  با عث افزایش هزینه های پروژه خواهد گردید در عین اینکه به ماشین آلات راه سازی بیشتری هم نیاز خواهد بود از دیگر مشکلاتی که این روش دارد رخ دادن  ترک های انعکاسی بر روی سطح رویه آسفالتی و ایجاد ناهمواری ناشی از جمع شدگی آسفالت (بخصوص در آب  وهوای گرم)  که این امر بدلیل ناکافی بودن چسبندگی بین قیر و بتن است. به همین منظور تحقیقات اخیر بر این موضوع تاکید داشته است که بدون استفاده هیچ افزودنی و با تغییر در ترکیبات بتن غلتکی سعی در حل این مشکلات داشته باشند


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد راه های آسفالته

تحقیق در مورد انرژی خورشیدی

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد انرژی خورشیدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد انرژی خورشیدی


تحقیق در مورد انرژی خورشیدی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه51

                                                             

فهرست مطالب

 

نیلوفر خورشیدی:

 

تاریخچه

 

 

 

وضعیت انرژی در ایران

 

کمیت و کیفیت انرژی خورشیدی

 

 زوایای خورشیدی

 

 مسیر حرکت خورشید

 

مقدار تابش خورشید بر زمین

 

 نتیجه گیری

 

آفتاب

 

کاربرد انرژی خورشیدی

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد انرژی خورشیدی

دانلود مقایسه فنی و اقتصادی سیستم های تحریک در نیروگاه ها

اختصاصی از فی دوو دانلود مقایسه فنی و اقتصادی سیستم های تحریک در نیروگاه ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقایسه فنی و اقتصادی سیستم های تحریک در نیروگاه ها


دانلود مقایسه فنی و اقتصادی سیستم های تحریک در نیروگاه ها

تعداد صفحات 149 صفحه

 مقدمه

همانطور که می دانیم ژنراتور یکی از اجزای اصلی موجود در هر نیروگاهی است و از آنجا که سیستم تحریک مهم ترین جزء هر ژنراتور را شامل میشود لذا سیستم تحریک نقش بسیار مهمی، در تولید برق دارد.

یکی از کاربردهای مهم  سیستم تحریک، این است که می تواند ژنراتور را طوری هدایت کند که ژنراتور در ناحیه امن (محدوده پایداری) باقی بماند.

لذا با توجه به اهمیت و جایگاه بسیار مهم سیستم تحریک در نیروگاهها ، طبیعی است که حساسیت روی سیستم تحریک بالا می رود و اگر مشکلی در سیستم تحریک ایجاد شود، این مشکل به طور مستقیم بر روی ژنراتور اثر می گذارد. به عنوان مثال در صورت عملکرد نا مناسب محدود کننده زیر تحریک و یا فوق تحریک ژنراتور آسیب می ببیند و در صورت ایجاد مشکل در ژنراتور ناپایداری در شبکه نیز به وجود خواهد آمد. جالب است بدانید، تمام نوساناتی که در شکبه ایجاد می شود از لحاظ ولتاژی و تا حدی از لحاظ فرکانسی، سیستم تحریک تا حدودی می تواند به آنها پاسخ دهد . تمام این موارد نشان دهنده اهمیت سیستم تحریک می باشد و همین اهمیت هم باعث می شود که وقتی ما می خواهیم سیسیتم تحریکی را عیب یابی کنیم باید اولاً تمام این اهمیت ها را در نظر بگیریم ثانیاً رفع عیب را در زمان کوتاهی انجام دهیم چرا که اگر عیب در مدت زمان کوتاه برطرف نشود به معنای آن است که در تولید برق توسط نیروگاه وقفه ایجاد شده است و این وقفه در تولید برای نیروگاه ضرر اقتصادی را به همراه دارد . حال در ادامه به بررسی مشکلاتی که ممکن است در سیستم تحریک نیروگاه ایجاد شود می پردازیم و در ادامه با اهمیت سیستم تحریک در نیروگاهها بیشتر آشنا خواهیم شد

فهرست

مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  7

فصل اول

نظریه های سیستم تحریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11

سیستم تحریک چیست ؟ . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  11

اجزای تشکیل دهنده سیستم تحریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...  12

وظایف سیستم تحریک  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 14

جایگاه سیستم تحریک در تولید انرژی الکتریکی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  15

سیستم تحریک در نیروگاه  .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 16

رفتار الکتریکی و مکانیکی ژنراتور سنکرون  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  17

ساختمان ژنراتور سنکرون  و انواع آن . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 20

کمیات اصلی یک ژنراتور سنکرون . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .... 22

حالتهای عملکرد ژنراتور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  24

گشتاور سنکرونیزاسیون. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 26

مشخصات گشتاور ژنراتور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  27

دیاگرام توان ماشین سنکرون ( Power Chart ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27

نیازهای شبکه استاتیکی AVR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  28

تولید و مصرف توان راکتیو . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  29

مقایسه گاورنر ( governor ) و AVR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  29

رفتار استاتیکی AVR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 30

فصل دوم

سیستم تحریک ژنراتور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  33

انواع سیستمهای تحریک ( طبقه بندی قدیمی )       

     سیستم تحریک استاتیک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36

     سیستم تحریک دینامیک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36

انواع سیستمهای تحریک ( طبقه بندی جدید ) :

     سیستم تحریک استاتیک  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 38

     سیستم تحریک مشتمل بر تحریک کننده اصلی سه فاز و دیودهای ثابت . . . . . . . . . . .  40

     سیستم تحریک بدون جاروبک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42

انتخاب سیستم تحریک ژنراتور  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 45

ساختمان کلی تنظیم تحریک   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  46

 

انواع اکسایتر EXCITER TYPES  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ....  48

  اکسایتر با رئوستای تحت کنترل ( سیستم اولیه ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...  48

  سیستم کنترل میدان تحریک به وسیله اکسایتر با ژنراتور DC  کموتاتوردار   . . . . . . . . . . . 51

  سیستمهای کنترل میدان تحریک با استفاده از اکسایتر با یکسوکننده و آلترناتور . . . . . . . . . 52

  سیستم کنترل میدان تحریک با سیستم اکسایتر با یکسوکننده مرکب . . . . . . . . . . . . . . . . .55

  سیستم کنترل میدان تحریک با اکسایتر از نوع یکسوکننده مرکب و اکسایتر با یکسوکننده و منبع  تغذیه از نوع ولتاژی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  56

  سیستم کنترل میدان تحریک با اکسایتر متشکل از یکسوکننده با منبع تغذیه از نوع ولتاژی . 57

فصل سوم

معرفی سیستم تحریک نیروگاه آبی سد شهید عباسپور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 61

مشخصات سیستم تحریک واحدهای نیروگاه آبی سد شهید عباسپور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

اجزای سیستم تحریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...  63

مدل سازی سیستم تحریک سد شهید عباسپور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  68

ارائه مدل تحلیلی سیستم تحریک نیروگاه آبی سد شهید عباسپور . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71

ارزیابی مدل . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   71

نحوه عملکرد سیستم تحریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  72

فصل چهارم

قسمت لول

معرفی سیستم تحریک واحدهای 2- 4 نیروگاه رامین . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75

پانل    ЭПА-500 و المانهای درون آن . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75

وظایف اصلی تقویت کننده های مغناطیسی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 78

ماشین تحریک اولیه (Pilot exciter )  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82

ماشین تحریک اصلی (main exciter) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 83

توضیح در مورد فورسنیگ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .... 88

پارامترهای فورسنیگ و مگا وار واحد. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89

عمل دی  فورسنیگ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .... 90

توضیح در مورد واحد Б0MB حفاظت زیر تحریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 92

نکاتی بیشتر درباره محدودکننده زیر تحریک Б0MB . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 92

معرفی فیدبکهای ثابت (پایدار) و گذرا . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .... . . . ...  92

پل های دیودی جهت یکسو کردن . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .93

اتوترانس یا ترانسفورماتور کنترل مگاوار . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .93

نحوه عملکرد سیستم تحریک واحدهای 2- 4 نیروگاه رامین . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93

توضیحات برروی نقشه تک خطی و شماتیک پانل ЭπA-500 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95

قسمت دوم :

سیستم  تحریک واحدهای 6و5 نیروگاه رامین . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 100

حفاظتهای مربوط به سیستم تحریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..  104

تشریح کارتهای موجود در تنظیم کننده ولتاژ (AVR) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . 104

فصل پنجم

نحوه عملکرد سیستم تحریک Unitrol 5000  واحد 1 نیروگاه رامین . . . . . . . . . . . . . . . . . .110

 فرمان ها و فیدبک ها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110

 فرمان وصل و قطع circuit breaker میدان . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111

مدار (CROWBAR)DE-EXCITION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112

فرمان وصل تحریک (EXCITION ON) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . . 112

مرحله آغاز کار ژنراتور با راه اندازی نرم  (Soft Start) . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . . . . . . . . . .. 113

Fire All Flash چه چیزی است . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . 114

فرمان قطع تحریک  (Excitation Off) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . 114

مدهای کنترل : محلی / دور و اتوماتیک / دستی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . . . .  115

فرمان های وصل دستی / اتوماتیک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . ...  115

کنترل کننده Follow Up . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . 116

کنترل دستی جریان و کنترل اتوماتیک ولتاژ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... ..  116

فرمان کانال 1/کانال2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 117

تغییر وضعیت به کانال اضطراری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  119

نواحی ایمن  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .... 119

فرمان کاهش و افزایش setpoint . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..  120

فرمان های تنظیم کننده super imposed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 122

فرمان های قطع و وصل پایدارکننده سیستم تحریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..123

تجهیزات مربوط به کنترل محلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...124

معرفی تابلوهای ARCNET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... 124

معرفی بخش های مختلف تابلو ARCNET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  124

کنترل های اضافی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129

تریستور / مبدل . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130

بررسی های لازم قبل از عملکرد مختلف بروی سیستم تحریک . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . 131

   چک کردن برخی موارد قبل از راه اندازی سیستم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131

   چک کردن سیستم  در زمان بی باری (No Local) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131

   چک کردن منظم سیستم در خلال عملکرد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 131

   بررسی های لازم و تعمیرات در هنگام خاموش بودن (Shut Down) . . . . . . . . . . . . . . . . . 132

   چک کردن TRIP اضطراری در سیستم تحریک در زمان هشدار و یا خطا . . . . . . . . . . . . . . .132

فصل ششم

جمع بندی __ بررسی فنی و اقتصادی سیستم های تحریک  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134

  منابع و ماخذ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .148

  • ضمیمه ( آشنایی با برخی اصطلاحات ٬ تعاریف و مفاهیم روسی در نقشه ها) . . . . . . . . ... .149

دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقایسه فنی و اقتصادی سیستم های تحریک در نیروگاه ها