فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه ماشین سه فاز

اختصاصی از فی دوو پروژه ماشین سه فاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه ماشین سه فاز


پروژه ماشین سه فاز

 

 

 

 

 

تعداد صفحات :52

فرمت فایل : word (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

مقدمه
اقدامات مربوط به بهره برداری از موتورها را نیز میتوان به دو دسته تقسیم نمود:
مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی
موانع در سیاست گذاری انرژی
- انتخاب موتور مناسب
- تطابق موتور و بار
موتورهای با راندمان بالا (Energy Efficient Motors)
کیفیت توان Power Quality
عدم تقارن فاز
ضریب قدرت
روشهای عملی برای افزایش بازدهی موتور
دستور العملهای لازم برای بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی
- دسته بندی اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی
- تکنولوژی الکترونیک قدرت و درایوهای AC
کنترل کننده های دور موتور
مزایای استفاده از کنترل کننده های دور موتور
- مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و نقش کنترل کننده های دور موتور
پمپها و فنها
- قوانین افینیتی در کاربردهای پمپ و فن
15- یک مطالعه موردی در ایران:
گزارشی از وضعیت فعلی فنهای پیش گرمکن خط 2 سیمان آبیک و بررسی امکان صرفه جوئی انرژی در آنها
سیتمهای تهویه مطبوع
ماشین تزریق پلاستیک
صرفه جوئی انرژی در تاسیسات آب و فاضلاب
کمپرسورها
نیروگاهها
سیمان
قابلیتهای کنترل کننده های دور موتور مدرن
- نرم افزار کاربردی کنترل پمپ و فن
نرم افزار کاربردی کنترل سطح پیشرفته
نرم افزار کنترلی Master Follower
درایوهای دور متغیر VACON مصداقی از درایوهای مدرن
- مسائلی که درایوهای دور متغیر بوجود میاورند.
- درایوهای ولتاژ متوسط Perfect Harmony
خدمات شرکت پرتوصنعت در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی
- توصیه هامقدمه
بحت انرژی از دو دیدگاه اقتصادی و زیست محیطی حائز اهمیت است . بهینه سازی مصرف انرژی به این معنی است که بتوان با استفاده از تجهیزات و یا مدیریت بهتر همان کار را ولی با مصرف انرژی کمتر انجام بدهیم .
صرفه جوئی انرژی می تواند با استفاده از تجهیزات بهتر نظیر : عایق بندی مطلوب ، افزایش راندمان سیسمتهای حرارتی، و بازیابی تلفات حرارتی بدست آید از طرف دیگر اعمال مدیریت انرژی، بمنظور درک سیستمهای موجود و طریقه استفاده از آنها، میتواند در کاهش مصرف انرژی نقش مهمی داشته باشد. در سیاست گذاری انرژی باید سازمانها رویکرد سیستمی داشته باشند. برای مثال در بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی هدف تنها کاهش هزینه های انرژی یک یا چند الکتروموتور مشخص نیست، بلکه باید آثار اقدامات مورد نظر روی سایر سیستمها نیز بدقت مورد توجه قرار گیرد. در یک بنگاه اقتصادی صرفه جوئی انرژی میتواند موجب برتری رقابتی بنگاه گردد.
در اغلب بخشهای صنعتی انرژی الکتریکی مهمترین منبع انرژی صنعت بشمار می رود . از آنجا که موتورهای الکتریکی، مصرف کننده اصلی انرژی الکتریکی در کارخانجات صنعتی میباشند. لذا بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی که موضوع مقاله است از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود . برای درک اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی به این مورد اشاره می کنیم که اگر راندمان موتورهای الکتریکی القائی موجود در اروپا تنها به میزان 1% افزایش یابد، هزینه مصرف انرژی الکتریکی به میزان 6/1 میلیارد دلار در سال کاهش خواهد یافت .
آمار منتشر شده از سوی وزارت نیرو نشان می دهد در سال 1373 ، 5/38% از کل انرژی الکتریکی مصرف شده در ایران توسط موتورهای الکتریکی بوده است[F1]. البته این میزان در کشورهای صنعتی تا 65% می رسد و شاخص خوبی برای نشان دادن سطح صنعتی شدن یک کشور می باشد[10] . اهداف بهینه سازی مصرف انرژی را میتوان بصورت زیر بیان نمود:


دانلود با لینک مستقیم


پروژه ماشین سه فاز

پایان نامه مرکز داده Data Center

اختصاصی از فی دوو پایان نامه مرکز داده Data Center دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه مرکز داده Data Center


پایان نامه مرکز داده Data Center

 

 

 

 

 

 

تعداد  صفحات :  158 
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)  
 فهرست مطالب:

    مقدمه    1
    فصل اول:کاستن فاصله بین دولت وشهروند    3
1-1    کاستن فاصله بین دولت و شهروند                                                                                                  3
1-2    معماری کلان دولت الکترونیک                                                                               4
1-3    نقش شبکه در ارتقاء سطح کارآیی دولت و شهروندان    5
1-4    شبکه ملی پر سرعت    6
1-5    تاثیر شبکه بر فعالیت های تجاری    7
1-6    تاثیر شبکه بر آموزش وسطح سلامت جامعه    8
1-7    دولت ها و شبکه پرسرعت    12
1-8    نمونه های واقعی از سیاست گذاری دولت ها    12
1-9    جهت گیری دولت ها به ایجاد دولت الکترونیک    14
1-10    تعاریف و فرضیات دولت الکترونیک    16
1-11    ارائه سرویس های شروند گرا    17
1-12    عوامل موفقیت دولت ها در پیاده سازی دولت الکترونیکی    19
1-13    اولویت ها در تحقق فاز دوم دولت الکترونیکی    23
    1-13-1    طراحی سازمانی    24
    1-13-2    آموزش و مهارت    24
    1-13-3    محرمانه بودن اطلاعات و امنیت    25
    1-13-4    پورتال دولت    25
1-14    سازمان های مجازی متصل به هم    28
1-15    مزایای خاصیت تلفیق فرآیندهای چند سازمان در یک سازمان مجازی    29
1-16    تاثیر شبکه بر معماری های قدیمی    31
1-17    چند ویژگی مهم در مدل جدید مدیریت مراکز کامپیوتینگ    34
1-18    محورهای مدیریت IT در سطح کلان در مدل قدیمی    35
1-19    مدیریت IT و ارتباط آن با مدیریت کار    35
1-20    جایگاه استاندارد در مدیریت جدید زیرساخت های IT    44
1-21    روش بررسی وضعیت موجود    47
1-22    ارتباط Sarbanes-Oxley با معماری کلان    48
1-23    مدل CMM    49
1-24    مدل ISO 15504    50
1-25    مدل CoBIT    51
1-26    مدل های تعریف و تحلیل هدف    52
    فصل دوم:مقدمه ای بر ایجاد مراکز داده    53
2-1    مرکز داده چیست؟    53
2-2    تعاریف مختلف مرکز داده    54
2-3    مقدمه ای بر ایجاد مراکز داده    56
2-4    نیاز به مرکز داده و خواص قابل توجه آن از نظر فنی    66
2-5    انقلاب بعدی در IT چیست؟    68
2-6    ساختار مراکز داده    70
2-7    درک پیچیدگی           73
2-8    Utility Computing پاسخ سئوال است    74
2-9    مجازی سازی گام اول است    75
2-10    ملاحضات فنی در طراحی مراکز داده    76
2-11    مدل فنی استاندارد  مرکز داده    80
2-12    تصویر کلان از مرکز داده    81
2-13    طرح تجاری مرکز داده    82
2-14    آشنایی با مفاهیم جدید در حوزه مراکز داده    85
    2-14-1   Utility Computing  یا    On-Demand    85
2-15    Organic ITو سیستم های خودگردان    87
2-16    مجازی سازی    99
    2-16-1   مجازی سازی روی سرویس دهنده ها    106
    2-16-2   مجازی سازی از طریق کلاسترینگ برروی سرویس دهنده ها    106
                   2-16-2-1  کمی بیشتر درباره Grid    108
    2 -16-3   مجازی سازی در منابع ذخیره سازی    109
                   2-16-3-1   مجازی سازی در سطح بلاک    110
                   2-16-3-2   مجازی سازی در سطح فایل    110
2-17    مدل جدید کار برایSSP ها    110
2-18    مجازی سازی در سطح شبکه    112
2-19    مجازی سازی در سطح برنامه های کاربردی    112
2-20    مدیریت مرکز داده    114
2-21    خدمات وب    117
2-22    تفاوت RDMA با TOE    117
2-23    تاریخچه ی خدمات مبتنی بر وب    119
2-24    شرکت های برتر و فناوری مناسب    123
    فصل سوم : شرایط محیطی    126
    شرایط محیطی    126
    فصل چهارم : آشنایی عمیق تر با طراحی ومعماری مراکز داده    131
4-1    مرکز داده به عنوان انباره ی داده    131
4-2    مرکز داده به عنوان LOB    131
4-3    مرکز داده به عنوان مرکز گواهی هویت    132
4-4    مراکز طلاعات در آمریکا            132
4-5    برون سپاری و مراکز داده    134
4-6    مشخصات یک Data Center    135
    4-6-1  در اختیار داشتن اتصالات مختلف به اینترنت از طریق ISP و ICPهای مختلف    135
    4-6-2   وجود سیستم قدرت پشتیبان    135
    4-6-3   وجود سرورهای متعدد    135
    4-6-4    مشخصات فیزیکی    136
4-7    نحوه در اختیار گرفتن یک سرور وب    136
4-8    معیارهای طراحی مراکز داده    137
4-9    ساختار و اجزاء    138
    4-9-1   لایه Aggregation       139
    4-9-2   لایه Front- End       139
    4-9-3   لایه برنامه‌های کاربردی Application      140
    4-9-4   لایهBack-End      140
    4-9-5   لایه ذخیره سازی Storage    141
    4-9-6   لایه انتقال    141
4-10    سرورها درData Center       141
    4-10-1    Intranet server farm
142
    4-10-2 Internet server farm      142
    4-10-3    Extranet server farm    142
4-11    Data Center های توزیع شده    142
4-12    سرویس‌های Data Center    143
    4-12- 1   سرویس‌های زیرساخت    143
                 4-12- 1-  1   سرویس‌های لایه 1 یا سرویس‌های شهری    143
                 4-12- 1-  2   سرویس های لایه 2                  144
                 4-12- 1-3     سرویس های لایه 3    144
    4-12- 2    سرویس های هوشمند شبکه‌ای
144
    4-12- 3     سرویس‌های Server Farm      145
    4-12- 4     سوئیچینگ محتوا (Content Switching)      145
    4 -12- 5   سرویس Caching      145
    4 -12- 6   SSL Termination    146
    4-12- 7    Content Transformation    146
    4-12- 8    سرویس های ذخیره سازها      146
    4-12- 9    سرویس های امنیتی    147
    4-12- 10  ‌لیست های کنترلی دسترسی (Access Control Lists (ACL))     147
    4-12- 11  Firewall ها    147
    4-12- 12   سرویس‌های مدیریتی    148
    فصل پنجم : راه اندازی مرکز داده در ایران    149
5-1    راه اندازی مرکز داده در ایران    149
5-2    ضرورت راه‌اندازی Data Center در ایران    149
5-3    مزایای راه‌اندازی Data Center در ایران    149
5-4    مزایای در اختیار داشتن Data Center در آینده    152
5-5    بررسی موانع مرکز داده ها در ایران    153
    5-5-1   موانع سخت افزاری    153
    5-5-2   موانع نرم افزاری    153
5-6      ضوابط صدور مجوز ایجاد مجتمع خدمات اینترنت به بخش خصوصی    156
    5-6-1    تعاریف    156
    5-6-2    مقررات مربوط به واگذاری مجوز مجتمع اینترنتی     155
    5-6-3    مدارک لازم جهت ایجاد مجتمع خدمات اینترنت به بخش خصوصی IDC    156
    خلاصه ونتیجه گیری    157
    فهرست منابع    158
    
مقدمه
Data Center چیست ؟   تا قبل از دهه 90 استفاده از اینترنت برای مردم عادی به سادگی امکان‌پذیر نبود، چرا که استفاده از امکانات اینترنت نیاز به دانش خاصی داشت. محیط خط فرمانی(Command Line) و ساختار غیر گرافیکی اینترنت سبب شده بود که کاربران عادی علاقه چندانی به استفاده از اینترنت نداشته باشند.    در اوایل دهه 90، پس از به وجود آمدن مفهوم وب در اینترنت (سال 1993 ) و پروتکل HTTP که به سادگی امکان به اشتراک گذاشتن مستندات در اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌داد، روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده شد. از سوی دیگر با اضافه شدن کاربران اینترنت، حجم مستندات نیز روز به روز افزایش یافت. مسلماً خطوط سابق اینترنتی و سرورهای موجود، توانایی جوابگویی به خیل عظیم کاربران را نداشتند. همچنین با زیاد شدن کاربران و بالا رفتن حجم مستندات، و نیز سادگی انتشار اطلاعات در اینترنت، مفاهیم تجاری نیز وارد عرصه اینترنت شدند. شرکت‌های تجاری نیاز به سرورهایی داشتند که این امکان را به آنها بدهد که به سادگی و با سرعت بتوانند اطلاعات خود را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهند. بالطبع این امکان وجود نداشت که هر شرکت یا سازمانی که قصد راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی را دارد، خود راساً اقدام به راه‌اندازی سرور خود کند، چرا که با وجود کاربران زیاد این سایت‌ها و حجم بالای ترافیک، نیاز به اتصال‌هایی با سرعت‌های بسیار بالا وجود داشت که مسلما حتی در صورتی که این امکان از لحاظ عملی وجود داشته باشد، هزینه بالایی را می‌طلبید. راه‌حلی که برای این مشکل به نظر رسید، راه‌اندازی مراکز خاصی تحت عنوان Data Center یا مراکز داده‌ای بود. Center Data ها با در اختیار داشتن اتصالات پرسرعته‌ای به اینترنت، و همچنین در اختیار داشتن سرورهای قوی و متعدد، امکان راه‌اندازی سرورهای وب را برای عموم مردم ممکن ساختند.  شرکت‌های تجاری و مردم می‌توانستند با اجاره کردن فضای محدودی در این سرورها، سایت‌های وب خود را معرض دید عموم قرار دهند. برخی شرکت‌های بزرگ نیز با توجه به نیاز خود، اقدام به اجاره کردن یک سرور در مرکز داده‌ای می‌کردند و آن را از راه دور با ابزارهای خاص کنترل می‌کردند.  اکنون با توجه به رشد سریع اینترنت، روز به روز به تعداد Data Center ها اضافه می‌شود به طوری که در حال حاضر در اکثر کشورهای پیشرفته این مراکز وجود دارند. تمرکز این مراکز بخصوص در کشور امریکا بسیار زیاد است. دلیل آن ارزان بودن نرخ اتصال به اینترنت و همچنین در دسترس بودن سرعت‌های بالا می‌باشد.   برخی از این  Data Center از طریق خطوط مختلف فیبرنوری، پهنای باندی بیش از Gbps4  را در اختیار دارند و تعداد سرورهای این Data Center معمولا بیش از 1000 است که بر اساس مشخصات به متقاضیان اجاره داده می‌شود. پارامترهای زیادی در قیمت اجاره ماهانه یک سرور تاثیرگذار است که می‌توان به سرعت CPU، مقدار حافظه RAM و اندازه Hard Disk ، حداکثر ترافیکی که ماهانه در اختیار هر سرور قرار می‌گیرد، سیستم عامل سرور و همچنین سابقه مرکز داده‌ای بستگی دارد.امروزه با رشد نیازهای کاربران به سرویس‌های مختلف، مراکز داده جهت در بر گرفتن تجهیزات، اطلاعات و برنامه‌های کاربردی حساس در فضایی کاملاً مطمئن و دارای قابلیت گسترش طراحی شده‌اند. برطبق تعریف ارایه شده ازجانب Renewable Energy Policy، مراکز داده متشکل از اجزای ضروری زیر ساختی هستند که کار پشتیبانی از اینترنت و تجارت‌الکترونیکی و بخش‌های ارتباطات الکترونیکی را به عهده دارند و در نتیجه تمامی سرویس‌های ارایه شده در آن‌ها باید دقیق، مطابق برنامه و بدون کوچکترین وقفه‌ای عمل نمایند. به طور کلی مراکز داده به عنوان مکانی جهت فراهم آوردن موارد زیر تعریف می‌شوند: ذخیره سازی، مدیریت، پردازش و تبادل اطلاعات دیجیتال و همچنین فراهم آوردن سرویس‌های کاربردی یا مدیریت جهت پردازش‌های اطلاعاتی.
پیش گفتار
با شروع هزاره سوم،بسیاری از محققان و اندیشمندان به نقش بارز فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی جوامع اذعان دارند.ایشان با توجه به تحولات شگرف در فناوری ارتباطات در دهه 90 میلادی اعتقاد به نقش مهم فناوری اطلاعات به عنوان منبع تحولات بنیادین در قرن بیست و یکم در جهان دارند.امروز باور جهانی به نقش مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کاهش مشکلات فقر،نابرابری،بی سوادی،بهداشت و غیره اعتقاد دارد.در این راستا این فناوری         می تواند بخشی از استراتژی ملی توسعه در هر کشور قلمداد شود.
در حال حاضر با توسعه شبکه های ارتباطی اینترنت و رشد نمایی وب سایت ها،امکان ایجاد ارتباط میان پایگاه های داده ای و اطلاعاتی فراهم شده و موجب ایجاد جریان بی سابقه اطلاعات شده است.در این راستا بسیاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی به تحقیق و ایجاد مراکز داده دست     زده اند.با ایجاد این مراکز امکان به اشتراک گذاری مجموعه منابع داده بصورت یکپارچه و پویا به عموم فراهم می شود.ارائه خدمات اطلاع رسانی،تجزیه و تحلیل داده ها ودر نهایت نمایه سازی آنها در محیط ایمن از جمله اهداف اولیه این مراکز می باشد.در ایران نیز طی دو سال گذشته ضمن توجه به اهمیت مراکز داده سعی بر شناخت،طراحی وایجاد چنین مراکزی در سطوح ملی و استانی شده است.برگزاری اولین همایش مراکز داده در سال 1383 در تهران را می توان به عنوان اولین قدم در آشنایی با فعالیت های مرتبط در این مقوله و هماهنگی مابین نهادها دانست.آنچه که مسلم است از نقش این مراکز در ایران و جهان طی دهه جاری میلادی به عنوان " مراکز تولید ارزش " برای همگان یاد   می شود.
از جمله موارد مهم دیگر در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر کشور،نحوه تعامل دولت و شهروندان در عصر جدید می باشد.در این خصوص مفاهیمی چون دولت الکترونیکی مطرح می باشد که عمده بحث در این رابطه به چگونگی ارائه خدمات ملی به شهروندان به بهترین وجه ممکن         می باشد.بکارگیری دولت الکترونیک همانطور که سبب ارتقاء سطح خدمات می شود سبب ایجاد کارآیی بالاتر و ایجاد امکانات جدید همچون مشاوره الکترونیک،کنترل الکترونیک و مشارکت عمومی خواهد بود.لزوم شکل گیری دولت الکترونیکی منوط به شناخت دولت مردان از معماری کلان فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی آن نظام است.ضمن اینکه مدیران فناوری اطلاعات موظف به تهیه معماری سازمانی حوزه خویش به منظور ارائه سیستم های اطلاعاتی یکپارچه درون سازمانی و برون سازمانی و بهبود روش ها و فرآیندها می باشند.


    


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه مرکز داده Data Center

مقاله طبقه بندی اطفال بزهکار در نظام کیفری انگلستان

اختصاصی از فی دوو مقاله طبقه بندی اطفال بزهکار در نظام کیفری انگلستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله طبقه بندی اطفال بزهکار در نظام کیفری انگلستان


مقاله طبقه بندی اطفال بزهکار در نظام کیفری انگلستان

تعداد صفحات :8

 

 

 

 

 

 

 

 

ر حقوق انگلستان صغر سن در کنار برخی از عوامل دیگر تحت عنوان دفاعیات عام یا مورد بحث قرار می گیرند. دلیل این که این دفاعیات را «عام» می نامند آن است که آنها در مورد همه جرایم قابل استناد هستند و از این جهت با دفاعیات خاص که تنها در جرایم خاصی قابل اعمال می باشند تفاوت می کنند. نمونه دفاعیات نوع دوم، دو دفاع «تحریک» و «مسؤولیت تخفیف یافته» می باشند که تنها در جرم قتل عمد قابل اعمال بوده و موجب تخفیف مسؤولیت مرتکب از قتل عمد بع قتل غیرعمد می گردند. در دفاع «تحریک» متهم تحریک شدن در نتیجه گفتار یا رفتار مقتول یا شخص ثالث و در دفاع «مسؤولیت نخفیف یافته» اختلال دماغی خود (که به حد جنون نمی رسد) را به عنوان عوامل مخففه مطرح می نماید. این دفاعیات را از این حیث که به جای سلب کامل مسؤولیت تنها باعث تقلیل آن می شوند، دفاعیات جزئی یا عذرهای جزئی نیز می نامند.

در مورد دفاعیات عام معمولاً بین عوامل موجهه و عوامل معذور کننده تفکیک قائل می شوند. از لحاظ تاریخی حقوق انگلستان این تفکیک را در قتل به رسمیت می شناخت، بدین شکل که برخی از انواع قابل توجیه و بعضی دیگر معذور کننده محسوب می شدند. تا اوائل قرن نوزدهم اثر عملی این تفکیک آن بود که در قتلهای معذور کننده اموال قاتل به نفع دولت مصادره می شد ولی این کار در قتلهای توجیه پذیر ممکن نبود.

 

 

 

 

حقوق انگلستان صغار را به سه دسته تقسیم می کند:

الف) کودکان زیر ده سال

به موجب بخش 50 قانون «اطفال و اشخاص جوان» مصوب سال 1933 که به وسیله بخش 16 قانونی به همین نام در سال 1963 اصلاح شده است، این گونه اطفال نمی توانند به ارتکاب هیچ جرمی محکوم شوند هر چنی که ممکن است در محاکم اطفال دادرسیهایی در مورد شیوه مراقبت از آنها جریان یابد. حداقل سن مسؤولیت کیفری در کامن لاهفت سال بود که به موجب قانون موضوعه ابتدا به هشت و سپس به ده سال تغییر یافت. در اسلام نیز در مورد سن هفت سال به عنوان حداقل سن مسؤولیت نظراتی ارائه شده است، که از جمله می توان به کتاب الاستبصار شیخ طوسی (جلد4، ص249) اشاره کرد. حداقل سن مسئولیت کیفری در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است به طوری که در قبرس، ایرلند، لیختنشتاین، سویس، ایرلند شمالی و اسکاتلند هفت سال و در هلند و کانادا دوازده سال می باشد. همین سن در نظام کیفری ایران قبل از انقلاب نیز پذیرفته شده بود. نتیجه این قاعده که طفل کمتر از ده سال را در حقوق انگلستان نمی توان به ارتکاب جرمی محکوم کرد، آن است که هرگاه شخص بالغی چنین کودکی را تحریک یا تشویق به ارتکاب جرم نماید کودک را باید یک عمل بی گناه و شخص تحریک یا تشویق کننده را مباشر جرم دانست. به علاوه چون طفل را مثلاً نمی توان به ارتکاب سرقت محکوم کرده شخصی هم که کالاهای ربوده شده توسط کودک را از وی می گیرد، نمی تواند به ارتکاب جرم دریافت کالای مسروقه محکوم گردد. بنابراین در دعوی «والترز علیه لانت» در سال 1951 یک کودک هفت ساله سه چرخه کودک دیگری را برداشت، به طوری که اگر بزرگسالی این کار را می کرد محکوم به ارتکاب جرم سرقت می گشت. لیکن، با توجه به عدم امکان محکوم شدن کودک شدن کودک به ارتکاب سرقت، سه چرخه ای که وی برداشته بود «مسروقه» محسوب نگشت و پدر و مادر او، که آن را از وی گرفته بودند، به «دریافت کالای مسروقه» محکوم نشدند.

ب) کودکان از ده تا کمتر از چهارده سال

تا سال 1988 این کودکان در صورتی از مسؤولیت کیفری برخوردار بودند که تعقیب کننده می توانست، علاوه بر وجود عنصر مادی و روانی، برخورداری آنان را یک «نظر شریرانه»، یعنی علم آنها به قبح عمل ارتکابی، را اثبات نماید. برای مثال در یک اتهام سرقت باید اثبات می شود که کودک نه تنها عمل ربایش را به قصد سرقت انجام داده، بلکه وی از قبیح بودن عمل سرقت نیز مطلع می بوده است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله طبقه بندی اطفال بزهکار در نظام کیفری انگلستان

مقاله مقررات حقوق فرانسه راجع به چک بدون محل

اختصاصی از فی دوو مقاله مقررات حقوق فرانسه راجع به چک بدون محل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله مقررات حقوق فرانسه راجع به چک بدون محل


مقاله مقررات حقوق فرانسه راجع به چک بدون محل

تعداد صفحات:58

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل ششـم چـک بلامـحل

70 مقررات راجع به پیشگیری و مجازات چک بلامحل

افزایش تعداد چکهایی که بدون پیش بینی محل آن صادر میشوند و اختلالاتی که این امر در گردش تجاری ایجاد میکند، حاکمیت را وادار میکند تا بیشتر از پیش مقرراتی را در این خصوص وضع کند و برای بانکها و بانک فرانسه Banque de France نقش فراوانی در پیشگیری از صدور چکهای بلامحل در نظر گرفته و سیستم کیفری شدیدی را مقرر کند. این سیستم انحصاراً به خودداری از پرداخت وجه چک به دلیل عدم کفایت یا فقدان موجودی مربوط میشود. عدم پرداخت چک به دلیل در دسترس نبودن محل مشمول این مقررات نمیشود. در خصوص سایر موارد عدم پرداخت چک مراجعه کنید. به (شماره 93 به بعد)

در این مقررات، منظور از اصطلاح «بانک» مؤسسات اعتباری و نهادها، مراکز خدماتی یا اشخاص است که صلاحیت در اختیار داشتن حسابی را که بتوان از آن چکی صادر نمود، دارا باشند.


گفتار 1 تکالیف بانکها

مبحث 1 ثبت اختلالات راجع به پرداخت

71 تکلیف بانک به ثبت اختلالات راجع به پرداخت

الف) بانک محال علیه که از پرداخت ئجه چک به دلیل فقدان محل یا عدم کفایت آن جزاً یا کلاً خودداری کرده، مکلف است موضوع را حداکثر ظرف دو روز کاری متعاقب عدم پرداخت چک ثبت نماید.

در صورتیکه صاحب حساب علی رغم ممنوعیت بانکی یا قضایی معتبر مبنی بر عدم صدور چک، اقدام به صدور چک کرده باشد مهلت ثبت موضوع، حداکثر روز پنجم کاری متعاقب عدم پرداخت وجه آن مقتضی خواهد شد.

به علاوه چنانچه بانک محال علیه به دلیلی غیر از فقدان یا عدم کفایت محل چک را پرداخت نکند، نظیر ایرادات شکلی، جعل امضا (Fausse Signature) و در عین حال مبلغ محل منعکس در حساب تکافوی پرداخت چک را نکند باید نسبت به ثبت موضوع اقدام نماید (مصوبه 22 می 1992، ماده 2، بند2).

با این حال چکی که در وجه آن پرداخت نمیشود باید واقعاً صادر شده و توسط ثالث ارائه شده باشد. در خصوص چکی که توسط صاحب حساب یا وکیل وی به بانک ارائه میشود و بانک نمیتواند آن را پرداخت نماید، نیازی به ثبت یا ارسال اخطاریه نیست.

 

به استثنای فرض اخیر، اگر چک به دلیلی غیز از فقدان محل پرداخت نشود ولی در عین حال بدون محل باشد بانک میتواند به مسئولیت خودش مبلغ موجود در حساب و قابلت دسترسی یا عدم دسترسی به آن را اعلام نماید از سوی دیگر بانک میتواند دلیل رد تقاضای پرداخت وجه چک را دقیقاً مشخص کند.

 

 

گفتار دوم ممنوعیت بانکی

74- ارسال اخطاریه توسط بانک به دارنده حساب

1ـ حساب شخصی

بانک محال علیه که جزاً یا کلاً از پرداخت وجه چک به دلیل فقدان موجودی کافی امتناع کرده است باید اخطاریه ای به دارنده حساب ارسال نماید که براساس آن شخص اخیر مکلف باشد:

-دسته چکهایی را که از طرف بانکهای طرف حساب در دست او یا نمایندگانش میباشد به این بانکها مسترد نماید:

- از این به بعد و در آینده تا زمان عادی شدن وضعیت حساب او یا در غیر این صورت در مدت 10 سال از تاریخ اخطاریه، از صدور چک- غیر از چکهایی که انحصاراً به وی امکان دریافت پول توسط صادر کننده نزد محال علیه را میدهد یا چکهای تأیید شده1- خودداری نماید (مصوبه قانون 30 اکتبر 1935 ماده م65، مصوبه 22 می 1992 ماده 6)

اخطاریه توسط نامه سفارشی دو قبضه ارسال میشود (مصوبه 22 می 1992، ماده 6، بند1)

در صورت عدم پرداخت وجه چک، به هنگام ارائه مجدد آن به بانک، محال علیه تکلیفی در ارسال اخطاریه ندارد (مصوبه فوق، ماده 6 بند 5)

چنانچه در خصوص همان حساب، به دنبال اختلال در پرداخت که رفع نشده، اختلال دیگری بوجود آید، اخطاریه جدیدی با نامه عادی به صادر کننده ارسال میشود. در این اخطاریه خطاب به دارنده حساب تصریح میشود که ممنوعیت موجود تا موارد زیر ادامه خواهد یافت:

- تصفیه کلیه چکهای پرداخت نشده،

- در صوت نیاز، پرداخت جریمه ابراکننده مرتبط یا هر چک پرداخت نشده ای که میزان آن اعلام میشود (مصوبه 22 می 1992، ماده 8)،

کلیه اخطاریه ها حتی در صورتی که چک یا چکهای پرداخت نشده از یک حساب بسته صورت گرفته باشد ارسال خواهد شد این تکلیف پس از انقضای مهلت یکساله از تاریخ بسته شدن حساب مرتفع میشود (مصوبه قبلی، ماده 9).

2-حساب وکالتی

بانک محال علیه که بدلیل فقدان موجودی کافی، از پرداخت چک جزاً یا کلاً خودداری میکند، باید به هر وسیله ای و در همان مدتها کلیه نمایندگانی را که صاحب حساب آنها را بعنوان دارنده چکهای قابل استفاده در خصوص حساب خود معرفی کرده است از موارد زیر مطلع سازد:

-اخطاریه ابلاغ شده به صاحب حساب (مصوبه-قانون 30 اکتبر 1935-ماده 3-65);


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مقررات حقوق فرانسه راجع به چک بدون محل