فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقالهISI فرهنگ ناموس پرستی به عنوان بهترین توضیح برای نرخ بالای قتل های جنایی در Pernambuco: مطالعه مقایسه با 160 مجرم و

اختصاصی از فی دوو دانلود مقالهISI فرهنگ ناموس پرستی به عنوان بهترین توضیح برای نرخ بالای قتل های جنایی در Pernambuco: مطالعه مقایسه با 160 مجرم و غیر محکومان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع فارسی : فرهنگ ناموس پرستی به عنوان بهترین توضیح برای نرخ بالای قتل های جنایی در Pernambuco: مطالعه مقایسه با 160 مجرم و غیر محکومان

موضوع انگلیسی : The culture  of honor as the best explanation for the high rates of  criminal homicide in Pernambuco:  A  comparative  study with 160 convicts and non-convicts

تعداد صفحه : 8
 
فرمت فایل :pdf

سال انتشار : 2015

زبان مقاله : انگلیسی

چکیده

کار حاضر با هدف بررسی گرایش به سمت قتل جنایی با استفاده از یک رویکرد گسترده، شامل نظریه های مبتنی بر سرخوردگی اجتماعی و اقتصادی، فرایند تصمیم گیری، دلبستگی عاطفی، تستوسترون، رشد اخلاقی، ارزشهای اخلاقی، و فرهنگ ناموس پرستی. در مجموع
160 مرد برزیل بزرگسالان، پرسشنامه، آزمایش های مختلف روانی، و اندازه گیری نسبت رقمی سمت راست به پایان رسید. یافته فی دور انداخته همه ی نظریه تست شده، به جز فرهنگ ناموس پرستی. توان نتیجه گرفت که،
در منطقه، سیاست های عمومی برای کاهش نرخ قتل باید مشخص C که جرم و جنایت و پرداختن به مسائل فرهنگی در مورد افتخار و رضایت اخلاقی.

کلمات کلیدی: قتل
جرم شناسی
فرهنگ
افتخار
مدل ها


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقالهISI فرهنگ ناموس پرستی به عنوان بهترین توضیح برای نرخ بالای قتل های جنایی در Pernambuco: مطالعه مقایسه با 160 مجرم و غیر محکومان

دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق طراحی و ساخت کنترل دور موتور ACدو کاناله میکرو کنترلرAVR

اختصاصی از فی دوو دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق طراحی و ساخت کنترل دور موتور ACدو کاناله میکرو کنترلرAVR دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق طراحی و ساخت کنترل دور موتور ACدو کاناله میکرو کنترلرAVR


دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق  طراحی و ساخت کنترل دور موتور ACدو کاناله میکرو کنترلرAVR

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق  طراحی و ساخت کنترل دور موتور ACدو کانا له میکرو کنترلرAVR با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 99


مقدمه :


اگر یک موتور القائی سه فاز به شبکه ای با ولتاژ و فرکانس ثابت وصــل شـود، در این صورت پس از راه اندازی درسرعتی حوالی سرعت سنکرون
خواهد چرخید. گفتنی است با افزایش گشتاور بار سرعت به میزان کمی کاهش می یابد، لذا این موتورها تقریباً از نوع موتورهای سرعت ثابت فرض می شوند. اما در برخی از صنایع لازم است که سرعت موتور در یک محدوده و طیف نسبتاً وسیعی تغییر کند. موتورهای DC به طور سنتی برای مواردی که کنترل سرعت مورد نیاز است مورد بهره برداری قرار می گیرند اما موتورهای  DC گران بوده و به تعمیرات و نگهداری در زمینه کموتاتور و جاروبک نیاز دارد ولی برعکس موتورهای القائی به ویژه نوع قفس سنجابی آن ارزان و جان سخت بوده و کموتاتور نیز ندارد و لذا برای سرعت های زیاد بسیار مناسب اند. امروزه با پیشرفت علم الکترونیک قدرت و پیدایش کنترل کننده های حالت جامد، کنترل سرعت یا کنترل دور موتورهای القائی رو به تکامل است اما این کنترل کننده ها نسبتاً گران بوده و زمان می طلبد تا به صورت ارزان در دسترس عموم قرار بگیرد.                                                        



فهرست مطالب


عنــــــــــــــوان    صفحه
مقدمه     5
موتورهای القائی قفس سنجابی    6
اینورتر                                 18
کاربرد اینورترها در صنعت    19
دسته بندی اینورترها از لحاظ کارکرد    19
اصول کار مدارات اینورتری    20
پارامترهای کارآیی اینورتر    23
اصول کار اینورترهای پل تکفاز     24
اصول کار اینورترهای سه فاز    26
هدایت 180 درجه‌ای    28
هدایت 120 درجه‌ای    30
روشهای کنترل ولتاژ اینورترهای تکفاز و سه فاز    31
روشهای مدولاسیون پیشرفته    32
اینورترهای پل تکفاز    33
اینورتر پل سه فاز    41
قدرت برگشتی اینورتر    49
کم کردن هارمونیک در اینورتر    51
اینورترهای تریستوری با کموتاسیون اجباری    55
اصول کار اینورترهای منبع جریانی    55
کاربرد اینورترهای با تغذیه جریان در صنعت    56
عملکرد کلی اینورترها منبع جریان    56
حالت عملکرد اینورتر    58
نکاتی در طراحی مدار اینورتر     62
اسنابرها    63
اسنابرهای مربوط به IGBTها    65
بازیافت انرژی از اسنابرها    67
روشهای PWM برای اینورتر ولتاژ    68
روش های کنترل ولتاژ    68
روش های کنترل جریان    70
تشریح اطلاعات Hcpl-316j    73
خرابی مدار نمونه رانشگر سویچ IGBT را محافظت می‌کند    74
شرح عملیات در طول حالت خرابی    74
کنترل خارجی    75
شرح محصول    76
نکته‌ها    79
معرفی شناسایی و محافظ خرابی    81
اطلاعات درخواستها    82
مدار درخواست پیشنهادی    84
توصیف عملکرد زمانی    85
عملکرد زمان    85
وضعیت غیرصحیح    86
بازدارندگی    86
تخلیه آهسته سوئیچ IGBT  در طول حالت خرابی    87
زمان آزمایشی آشکارسازی Desat اشتباه    88
حبس ولتاژ    89
نمودار مدار عملکردی    90
IC ورودی    90
IC خروجی    91
خاموش کردن موضعی و راه اندازی موضعی    91
خاموش کردن کلی و راه اندازی کلی    92
راه اندازی خودکار    93
راه اندازی پس از یک حالت اشتباه    95
خصوصیات میکروکنترلر ATmega32    96
ضمیمه      
ATmega32      
Hcpl-316j      
IGBT 6mbi15L-120      
DC-DC Convertor      
Snubber Circuit    




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق طراحی و ساخت کنترل دور موتور ACدو کاناله میکرو کنترلرAVR

مقاله درباره گیربکس

اختصاصی از فی دوو مقاله درباره گیربکس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره گیربکس


مقاله درباره گیربکس

تعداد صفحات : 118

فرمت فایل : word (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

مقدمه. 8

قسمت اول                   آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده ی گیربکس های صنعتی.. 9

فصل اول                                                   یاتاقان های غلتشی.. 10

انتخاب یاتاقان ها 11

معرفی یاتاقان ها 12

انواع یاتاقان های غلتشی.. 12

1ـ یاتاقان های شیار عمیق:   Deep groove ball bearing.. 13

2ـ یاتاقان ها با تماس زاویه ای یا مایل: Angular contact ball bearings.. 14

3ـ یاتاقان های خود تنظیم: Self-aligning ball bearings.. 15

4-یاتاقان های غلتک استوانه ای: Cylindrical roller bearings.. 16

5ـ یاتاقان های سوزنی: Needle roller thrust bearings.. 18

6 ـ یاتاقان های غلتک مخروطی: Taper roller bearings.. 19

7-غلتک کروی (بشکه ای): Spherical roller thrust bearings.. 20

تلرانس... 22

Tolerance Single row deep groove ball bearings.. 22

Minimum load کمترین بار: 22

Equivalent dynamic bearing loadتعیین بار معادل  یاتاقان.. 23

عمر یاتاقان ها: 26

فصل دوم                                                             چرخ دنده ها 29

انواع چرخ دنده 30

اصطلاحات فنی مربوط به چرخ دندهها 33

سیستم دندانهای چرخ دنده 35

اثر مزدوج.. 36

ویژگیهای منحنی پوش دایره 38

مبنای تئوری چرخ دندهها 39

نسبت درگیری.. 43

تداخل.. 45

روشهای شکل دهی دندانه‌های چرخ دنده 48

فرز کاری.. 49

صفحه تراشی.. 49

. 50

تراش با فرز حلزونی.. 50

پرداخت کاری.. 51

چرخ دنده‌هایی مخروطی راست دندانه. 52

چرخ دنده‌های مارپیچ موازی.. 53

چرخ دنده‌هایی حلزونی.. 57

مجموعه‌ای از چرخ دنده‌ها 58

تحلیل نیروهای وارد به چرخ دنده‌های ساده 62

تحلیل نیروهای وارد بر چرخ دنده‌های مخروطی.. 64

تحلیل نیروهای وارد به چرخ دنده‌های مارپیچ.. 64

تحلیل نیروهای وارد به چرخ دنده‌های حلزونی.. 65

نسبت چرخ دنده‌ها و تعداد دندانه‌ها 67

فصل سوم                                                    سایر اجزا 68

قسمت دوم                        آشنایی با انواع گیربکس های صنعتی.. 70

دورهای n2, n1. 71

توان HP1 و WK1. 72

گشتاور خروجی M2. 72

ضریب کار S.F.. 72

نسبت تبدیل.. 72

راندمان گیربکس... 73

انتخاب گیربکسها 74

نحوه انتخاب موتور گیربکسها 75

بارهای شعاعی و پیشران.. 75

موقعیت نصب... 75

روغنکاری.. 76

هنگام نصب گیربکس، به نکات زیر توجه نمائید: 76

فصل چهارم                                                     VF GEARBOX... 78

راهنمای انتخاب گیربکسهای حلزونی.. 81

برگشت ناپذیری استاتیکی: 81

برگشت ناپذیری دنیامیکی.. 82

بازده 85

روغنکاری.. 85

محاسبه بار شعاعی روی محورهای ورودی و خروجی(بر حسبdaN). 86

فصل پنجم                                                     RVF GEARBOX... 88

مشخصات... 90

جهت چرخش... 90

روغنکاری.. 90

موقعیت نصب... 92

مشخصات گیربکس های حلزونی سری MRVF.. 93

مشخصات گیربکس های حلزونی RVF.. 94

محاسبه بار شعاعی روی محورهای ورودی و خروجی (بر حسب daN). 94

فصل ششم                                                   VF/VF GEARBOX... 96

مشخصات... 98

جهت چرخش... 98

روغنکاری.. 98

موقعیت نصب... 99

مشخصات موتور گیربکس های تقلیل دور دوتایی با نسبت های بالاتر    ( حلزون/ حلزون) سری MVF/VF.. 100

مشخصات گیربکس های تقلیل دور دوتایی با نسبت های بالاتر            ( حلزون/ حلزون) سری VF/VF.. 101

حداکثر بارهای شعاعی مجاز روی محورهای ورودی و خروجی.. 102

فصل هفتم                                                   RAN GEARBOX... 103

مشخصات... 105

طراحی.. 105

روغنکاری.. 106

مشخصات گیربکس های سری RVN ,MRAN با زاویه ◦90.. 108

مشخصات گیربکس های سری RVN با زاویه ◦90.. 109

محاسبه بار شعاعی روی محورها ورودی و خروجی (بر حسب daN). 110

فصل هشتم                                                      RAP GEARBOX... 111

مشخصات... 113

موقعیت نصب... 113

جهت چرخش... 115

روغنکاری.. 115

مشخصات گیربکس های سری MRAP.. 116

فصل نهم                                                                   RAO GEARBOX... 118

قسمت سوم                   طراحی اجزای گیربکس های صنعتی.. 120

طراحی چرخ دنده های گیربکس صنعتی.. 121

طراحی شفت های گیربکس صنعتی.. 124

طراحی یاتاقان های گیربکس صنعتی.. 124

منابع و مؤاخذ. 125

تداخل

درگیری بخشهایی از نیمرخ دندانه­ها که تابع اثر مزدوج نیستند را تداخل گویند. در شکل 13-17 دو چرخ دنده با 16 دندانه را می­بینید که با زاویه فشار 14 (که امروزه دیگر به کار نمی­رود) تراشیده شده­اند. چرخ دنده محرک 2، در جهت عقربه­های ساعت می­چرخد. نقاط آغاز و پایان درگیری که بر روی خط فشار قرار دارند به ترتیب A و B نشان داده شده­اند. توجه کنید که نقاط تماس خط فشار با دایره­های مبنا، یعنی C و ِ D بین نقاط A و B قرار دارند. در این حالت، تداخل رخ می­دهد.

پدیده تداخل را می­توان به صورت زیر توضیح داد. پدیده تداخل را می­توان به صورت زیر توضیح داد. درگیری هنگامی آغاز می­شود که نوک دندانه چرخ دنده متحرک با دامنه دندانه چرخ دنده محرک تماس پیدا می­کند. در این حالت، دامنه دندانه محرک ابتدا در نقطه A با دندانه متحرک تماس پیدا می­کند و این پیش از زمانی است که بخشی از نیمرخ دندانه که دارای منحنی پوش دایره است وارد کار می­شود. به عبارت دیگر، تماس، زیر دایره مبنای چرخ دنده 2 بر روی بخشی از نیمرخ که منحنی آن پوش دایره نیست رخ می­دهد. در نتیجه، نوک دندانه چرخ دنده متحرک تمایل به گود کردن این بخش از دندانه­ها چرخ دنده محرک دارد. در این مثال، پس ا جدایش دندانه­ها همین حرکت مجدداً تکرار می­شود. درگیری باید در نقطه D یا قبل از آن پایان پذرد. از آنجا که درگیری دندانه­ها تا نقطه B ادامه پیدا می­کند، این امکان بوجود می­آید که نوک دندانه چرخ دنده محرک با تداخل در بخشی از نیمرخ دندانه متحرک که دارای منحنی پوش دایره نیست شروع به گود کردن آن نماید.

در هنگام ساخت چرخ دنده­ها، بخش تداخل دنده­ها به طور خودکار توسط تیغه دستگاه تراشیده می­شود. به این عمل تراش ریشه دندانه می­گویند. اگر میزان این تراش زیاد باشد دندانه به طور قابل توجهی ضعیف می­شود. بنابراین، حذف بخش تداخل دندانه­ها در هنگام ساخت آنها ممکن است مشکل جدیدی را جایگزین مشکل اولیه کند.

کمترین تعداد دندانه­هایی که می­توانند بر روی یک پنیون و چرخ دنده ساده (با نسبت یک به یک) بدون تداخل وجود داشته باشد است. این تعداد دندانه برای چره دنده­های ساده از رابطه زیر بدست می آید:

روشهای شکل دهی دندانه‌های چرخ دنده

روشهای زیادی برای کل‌دهی دندانه‌های چرخ دنده وجود دارد که از این میان می‌توان به ریخته‌گری ماسه‌ای، ریخته گری پوسته‌ای، ریخته گری دقیق، ریخته گری با قال دائم، ریخته‌گری تحت فاشر و ریخته‌گری گریز از مرکز اشاره کرد. علاوه بر این،‌از روشهای متالوژی پودری، یا حدیده کاری می‌توان استفاده کرد. به روش حدیده کاری می‌توان بر روی میله‌هاییی از فلزات نرم مانند آلومینیوم،‌ابتدا دندانه‌ها را ایجاد کرد،‌سپس میله را برای بدست آوردن تعداد زیادی چرخ دنده برش داد. چرخ دنده‌هایی که در مقایسه با ابعاد خود نیازمند تحمل بارهای زیاد هستند معمولاً‌از جنس فولاد و به روشهای مختلف تراشکاری ساخته می‌شوند. در یکی از این روشهآ، فضای بین دندانه‌ها، دقیقاً شکلی مانند ابزار برش پیدا می‌کند. در این روش دیگر، ابزار برش که شکلی متفاوت با نیمرخ دندانه دارد نسبت به قالب خام چرخ دنده از میان چند حدیده،‌دندانه‌ها را بر روی آن شکل می‌دهند. در این روش، به علت انجام کار سرد بر روی فلز، خواص مکانیکی آن به طور چشمگیری می‌توان به یکی از روشهای فرزکاری، شکل‌دهی یا صفحه تراشی ساخت. پس از این مرحله،‌ در صورت لزوم می‌توان به یکی از روشهای معمول، آنها را پرداخت و صیقلکاری نمود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره گیربکس

دانلود مقالهISI فرهنگ و تنظیم مهاجران سالمند از اتحاد جماهیر شوروی سابق: یک زندگی دامنه دیدگاه

اختصاصی از فی دوو دانلود مقالهISI فرهنگ و تنظیم مهاجران سالمند از اتحاد جماهیر شوروی سابق: یک زندگی دامنه دیدگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع فارسی :فرهنگ و تنظیم مهاجران سالمند از اتحاد جماهیر شوروی سابق: یک زندگی دامنه دیدگاه

موضوع انگلیسی : Acculturation and adjustment of elderly émigrés from the former Soviet Union: A life domains perspective

تعداد صفحه : 11

فرمت فایل :pdf

سال انتشار : 2014

زبان مقاله : انگلیسی

چکیده

مهاجران شوروی سابق در ایالات متحده به طور متوسط بزرگتر از سایر گروههای مهاجر هستند، با بزرگسالان
بیش از 65 شامل بخش بزرگی از جمعیت روسی زبان. با وجود خطرات شناخته شده مرتبط با
مهاجرت سن، با این حال، محققان و ارائه دهندگان مشکلات را دست کم گرفته اند برای تنظیم
روسی زبان سالمندان در آمریکا این بزرگسالان مسن تر تمایل برای به دست آوردن یک فرهنگ جدید را با مشکل و باقی می ماند
نسبت به فرهنگ میراث خود بسیار گرا. با این حال، تحقیقات محدودی به بررسی چگونگی به هر دو فرهنگ
فرهنگ مبدا و فرهنگ میزبان به سلامت کمک برای این گروه مهاجر. این مطالعه
ارزیابی ارزش انطباقی میزبان و فرهنگ میراث در سراسر حوزه های مختلف در زندگی قدیمی تر
مهاجران از اتحاد جماهیر شوروی سابق اسکان در بالتیمور و واشنگتن DC مناطق در ایالات متحده
ایالت ها.

سطح فرهنگ را با توجه به هر دو میزبان و میراث فرهنگی با زبان اندازه گیری شد،
هویت و مقیاس رفتار (LIB؛ Birman و تریکت، 2001) و استفاده برای پیش بینی روانی، خانوادگی، اجتماعی،
و تنظیم مراقبت های پزشکی نتایج. نتایج نشان می دهد که فرهنگ را به میزبان و یا میراث فرهنگی است
توابع مختلف بسته به دامنه زندگی است. به خصوص، فرهنگ پذیری بالا آمریکا به بهتر سهم
تنظیم در روانی، خانواده، و حوزه های اجتماعی است. فرهنگ میراث با همراه بود
نتایج بهتر در حوزه های اجتماعی و اثرات روانی برای تنظیم مخلوط بود. نظری
پیامدهای برجسته کردن اهمیت ارزیابی حوزه های مختلف زندگی تطبیق از طریق یک دارای دو خط مستقیم
مدل فرهنگ برای جمعیت مورد مطالعه از مهاجران افراد مسن.
کلمات کلیدی: مهاجران
افراد مسن
پناهندگان
نقل و انتقال دادن فرهنگ یک جامعه به جامعهء دیگر
حوزه زندگی
مهاجران

دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقالهISI فرهنگ و تنظیم مهاجران سالمند از اتحاد جماهیر شوروی سابق: یک زندگی دامنه دیدگاه

پروژه بازیافت حرارت از موتور ماشین

اختصاصی از فی دوو پروژه بازیافت حرارت از موتور ماشین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بازیافت حرارت از موتور ماشین


پروژه بازیافت حرارت از موتور ماشین

تعداد صفحات : 80

فرمت فایل : word (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

پارامتر ها

اندیس ها

1- 1 ) چکیده

2-1 ) مقدمه 

3-1 ) برسی کلی سیستم های بازیافت حرارتی در موتورها

4-1 ) تکنیک های دیگر بازیافت از موتور اتومبیل

 1- 2 ) تاریخچه چیلر های جذبی

2-2 ) اصول کار چیلر جذبی

3-2 ) بیان یک مثال کاملآ مفهومی

4-2 ) عملکرد اجزای اصلی

5-2 ) فناوری چیلر جذبی  برای ساختمان ها

6-2 ) چیلر های جذبی ، نحوهءِ کارکرد ، اِرائه برخی پارامتر ها

7-2 ) آنالیز سیکل کاری چیلر جذبی یک اثره    

8-2 )  کریستال زدایی در چیلر های جذبی     

9-2 ) نکاتی در مورد خاموش کردن چیلر جذبی برای مدت طولانی  

1-3 ) جفت کردن سیستم

2-3 ) محاسبات  کار ، گرما و اگزرژی

3-3 ) برسی نتایج حاصل از نصب و راه اندازی سیستم

4–3 )  نتیجه گیری 

پیوست

 منابع

چکیده  

دیر بازیست که انسان در پی استفاده از انرژی و تبدیل آن از صورتی به صورت دیگری است ; حال که توانسته است بر روش های تولید انرژی مسلط شود  در فکر استفاده بهتر یا به نوعی استفاده کمتر از آن است و بدین صورت فصل جدیدی در استفاده انرژی ، به نام بازیافت انرژی شکل گرفت .

یکی از موارد بازیافت انرزی بازیافت حرارت از موتور اتومبیل ها  [1]  میباشد  ؛  بازیافت حرارت از موتور اتومبیل ها  غالباً برای پیشگرم کردن هوای کاربراتور  (TURBO CHARGER) و گرمایش داخل ماشین بوده .

مطالعاتی راجع به کاربرد حرارت بازیافت شده برای راه اندازی چیلر های جذبی از این حرارت زاید بسیار کم انجام شده است . در این پروژه یک چیلر 3 تنی(  KW 10.55  ) با گاز های خروجی از یک موتور احتراق داخلی با مشخصات 2.8 LIT 6V (دارای حجم 2.8 لیتر و دارای  6 سیلندر ) همراه شده است .              نتا یج محا سبا ت و آزمایشها تلاش می کنند امکان ترمو دینامیکی این طرح را اثبات کنند و بصورت ارزشمندی کارایی این سیستم را افزایش دهد .

به هرحال در طول یک اجرای عملیات در مرحله گذرا ارتباط بین مقیاس سنجی و قابلیت اطمینان به طرح که مورد نیاز است ، تحقیقات بیشتری را طلب می کند .

مقدمه  :

تحقیقات و مقاله هایی بر اساس طراحی , انتخاب و کارایی سیستم های CHP بسیار زیاد است  [2, 3]  ولی بازیافت انرژی زاید از منابع کوچک همانند موتورهای اتومبیل ها و کاربرد انها برای راه اندازی چیلر های جذبی بسیار کم است .

چیلرهای جذبی بصورت مرسوم وسنتی برای سرمایش با ظرفیت بالا طرا حی وبکار گرفته میشوند که ا لبته به ا نرژی گرماییِ در دسترس زیادی نیازمندند .

مقیاس های کوچکی از بازیافت در موتور اتومبیل انجام میگیرد که برای پیش گرم کردن هوای ورودی و نیز گرمایش داخلی اتو مبیل بکار می رود .

در موتور ماشین ،  دور ریز کردن حرارت به محیط با توجه به محدودیت های گرمایی موتور لازم است . بطور نمونه یک حلقه سرمایشی اولیهِ حرارت را از موتور می گیرد و سپس حلقه سرمایشی دوم آنرا به محیط    می دهد . مبرد اولیه آب یا روغن است و در دومی مبرد هوای محیط است ، که حرارت را در محیط پخش می کند .

در موتور های با کارایی بالا عمومأ مبرد اولیه روغن است ، پوسته و صفحات موتور خانه خانه  می شوند تا با کمک یک سری ژاکت ها در حذف حرارتِ اضافی کمک کنند .

در اکثر موتور های امروزی مبرد ها فشار رادر بالای نقطه جوش مبرد تنظیم می کنند تا تبخیر به تعویق بیفتد . اکثر ماشین های معمولی از آب بعنوان مبرد استفاده می کنند .

بطور کلی می توان گفت ، حرارت حذف شده از موتور به هدر خواهد رفت . اکثر اتومبیل ها از سیستم  VCR )) : سرمایش بوسیله متراکم کردن بخار ، برای سرمایش داخل ماشین استفاده می کنند .

این سیستم ها از 1930 مطرح شدن [4]  و بطور پیوسته در حال گسترش واصلاح هستن . این سیستم ها  بخوبی قابل درک ، قابل اطمینان بوده و جای کمی را اشغال می کنند .

در این سیستم ها که کاری مشابه به موتور یخچال را انجام می دهند نیاز به کار ورودی برای راه اندازی کمپرسور موجود در آنها است ، که اینکار را از میل لنگ موتور می گیرد و عمل انبساط مورد نیاز در آنها توسط یک شیر اختناق انجام می شود .

از معایب سیستم های VCR   کار مورد نیاز آنها است که از موتور گرفته می شود ، که آن موجب کاهش کارایی کلی موتور می شود . همچنین تراوش مبردِ آنها از سیستم تهویه به داخل ماشین است علاوه بر این بخش های متحرکی همچون سیکل های تراکمی نیاز به مراقبت وتوجه زیادی دارد و نیز سیستم های VCR هزینه های کلی استهلاک و نگهداری از موتور را افزایش می دهد .

در اتومبیل ها همانطور که گفته شد بخش مهمی از انرژی در محیط رها می شود . به طور مثال  Hatazuwa و همکارانش  [6] معتقدند که بیش از 35 % انرژی گرمایی تولید شده در اثر احتراق در موتورهای گازی در محیط بوسیله گاز های خروجی از اگزوز اتومبیل ها ونیز به اشکال دیگر رها شده و جزءِ تلفات این موتورها هستن . در صورتی که بخشی از این تلفات حرارتی قابل بازیافت است  ، که بسیار به بار حرارتی موتور وابسته است .

 Johnson در مقاله اش  [7] ذکر می کند برای مثال برای یک موتور با حجم  3 لیتر از نوع گاز سوز با ماکزیمم توان خروجیKW  115 مجموع حرارت اتلافی ازKW  20  تا 400 KW  در یک کارکرد معمولی متغیر خواهد بود


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بازیافت حرارت از موتور ماشین