فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

منبع جدید بخش شنیداری یا لیسنینگ Listening آزمون MSRT بهمن 1394 - منبع بخش لانگ شنیداری

اختصاصی از فی دوو منبع جدید بخش شنیداری یا لیسنینگ Listening آزمون MSRT بهمن 1394 - منبع بخش لانگ شنیداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

منبع جدید بخش شنیداری یا لیسنینگ Listening آزمون MSRT بهمن 1394 - منبع بخش لانگ شنیداری


منبع جدید بخش شنیداری یا لیسنینگ Listening آزمون MSRT بهمن 1394 - منبع جدید بخش لانگ شنیداری
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

***با توجه به روند جدید آزمون MSRT که دفترچه سوالات دو مرحله توزیع می شود بخش شنیداری جدا و در اول آزمون و دفترچه بخش دوم و سوم بعد از اتمام شنیداری، بنابراین بحث زمان بسیار هائز اهمیت می باشد و اینکه بدانیم منابع اصلی آزمون کدامند***


بخش شنیداری آزمون MSRT از 30 سؤال تشکیل شده است. 10 سؤال مکالمه کوتاه (short conversations) و 20 سؤال مکالمه بلند (Longer conversations).
مشکلی همیشگی که برای شرکت کنندگان آزمون MSRT وجود دارد مشخص نبودن و در دسترس نبودن منبع بخش مکالمات بلند میباشد لذا داوطلبان مجبور به انتخاب شانسی پاسخ  برای این 20 سؤال مکالمه بلند میشوند و عملاً شانس خود را برای قبولی در این آزمون کاهش می دهند.  ما با زحمات فراوان سرانجام موفق به تهیه منبع سؤالات مکالمات بلند آزمون MSRT شدیم تا شما شرکت کنندگان با خیالی آسوده گام به این آزمون سرنوشت ساز بگذارید.

(ما فقط و فقط منابع دوره های گذشته، 2 سال گذشته  آزمون MSRT را  معرفی کرده و در دسترس شما قرار میدهیم که امکان دارد از آنها در آزمون های بعدی سوال طرح شود و هیچ گاه ادعا نمیکنیم که 100 درصد سوالات آزمونهای بعدی را در اختیار شما قرار میدهیم. بنابراین قبولی در آزمون  به تلاش شما بستگی دارد. باید توجه داشت که معمولاً منابع آزمون MSRT بعد از چند دوره متوالی قابل تغییر بوده لذا شما برای دسترسی به تمامی منابع 2 سال گذشته این آزمون  میتوانید از منابع  موجود در این سایت استفاده کنید).

منبع حاضر شامل 60 نمونه مکالمه بلند همراه با پاسخ و متن مکالمات (Listenin Script) و فاقد فایل صوتی می باشد.شما با مطالعه و بخاطر سپردن آنها قادر خواهید بود در بخش مکالمات شنیداری بلند موفق عمل کنید.


15 سؤال از مکالمات بلند آزمون 2 بهمن 94 از این منبع طرح شده است. لذا انتظار می رود در آزمون های آینده از این منبع سؤال مطرح شود.



 

 

 

همچنین شما  جدیدترین منابع را میتوانید از لینکهای زیر دانلود کنید:

 ***کامل ترین بسته منابع واقعی آزمون MSRT - کاملترین و جدیدترین منابع آزمون ام اس آرتی 94 و 95

 

***منابع ریدینگ***

دانلود منبع ریدینگ اردیبهشت و خرداد 95 آزمون زبان MSRT منبع سؤالات درک مطلب خرداد و اردیبهشت 95

 

دانلود جدیدترین منبع ریدینگ یا درک مطلب سال 1395 آزمون زبان MSRT - منبع ریدینگ سال 95

 

دانلود کتاب جدید سوالات ریدینگ آزمون MSRT - برگرفته از آزمون آذر و بهمن 94

 

کتاب مرجع سوالات آزمون MSRT - منبع سوالات مرداد و شهریور 94

 

 

 

***منابع گرامر***

 

کتاب گرامر آزمون MSRT - نکات و 60 مهارت گرامر کتاب لانگمن قرمز به زبان فارسی با 2 ترجمه

 

منبع گرامر آزمون MSRT - منبع گرامر برای آزمونهای زبان MSRT، تولیمو، آزمون دکتری و ...

 

***منابع لیسنینگ**

 

***منبع لیسنینگ یا بخش شنیداری آزمون msrt خرداد 95 - منبع جدید بخش Listening شنیداری 7 خرداد 95 آزمون MSRT

 

***دانلود جدیدترین منبع لیسنینگ 95 آزمون زبان MSRT - منبع جدید بخش شنیداری آزمون MSRT اردیبهشت 95

 

***مرجع جدید بخش شنیداری Listening آزمون MSRT بهمن 1394 - مرجع جدید بخش لانگ شنیداری

 

***دانلود جدیدترین مرجع سوالات بخش لیسنینگ Listening یا شنیداری آزمون MSRT - جدید ترین مرجع مکالمات بلند آزمون آذر 94 به بعد

 

***منبع جدید لیسنینگ (Listening) آزمون MSRT - کاملترین منبع مکالمات بلند مرداد، شهریور، مهر و آبان 94

 

***دانلود منبع اصلی لیسنینگ (listening) آزمون MSRT - مرداد، شهریور، مهر و آبان 94

 

 

 

ما تنها کسانی می باشیم که منابع واقعی سوالات بخش ریدینگ و شنیداری آزمون زبان MSRT را در اختیار داریم و می توانیم آن ها را به شما ارائه دهیم تا شما هیچ گونه مشکلی در این آزمون نداشته باشید.  


 

 


دانلود با لینک مستقیم


منبع جدید بخش شنیداری یا لیسنینگ Listening آزمون MSRT بهمن 1394 - منبع بخش لانگ شنیداری

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر طرح رشد و ارتقاء در کارائی کارکنان

اختصاصی از فی دوو دانلود پایان نامه بررسی تأثیر طرح رشد و ارتقاء در کارائی کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر طرح رشد و ارتقاء در کارائی کارکنان


دانلود پایان نامه بررسی تأثیر طرح رشد و ارتقاء در کارائی کارکنان

بررسی تأثیر طرح رشد و ارتقاء در کارائی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* 

فرمت فایل:Word(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:92

به همراه سوالات

فهرست مطالب :

فصل اول : کلیات

1-1- تعریف و بیان موضوع                            1

2-1- هدف تحقیق                                       2

3-1- اهمیت تحقیق                                    3

4-1- بیان مسائل تحقیق                             4

5-1- بیان فرضیات                                       5

6-1- محدودیتهای تحقیق                            6

7-1- تعریف واژه ها                                     7

فصل دوم     مبانی نظری

بخش اول – کلیات

1-2- مدیریت منابع انسانی                        8

2-2- آموزش کارکنان                                 11

3-2- اهداف آموزش                                 14

4-2- اهمیت و مزایای آموزش                   16

5-2- مراحل آموزش                                 24

6-2- نیازسنجی یا برآورد احتیاجات اساسی در سازمان    25

1-6-2- اهداف نیازسنجی در برنامه ریزی آموزش کارکنان   25

2-6   -2- روشهای تعیین نیازههای آموزشی                    27

3-6-2- ملاحظات اساسی در نیاز سنجی                        31

7-2- هدفهای آموزشی و توسعه منابع انسانی               32

8-2- محتوا و مواد آموزشی مورد نیاز دوره                       32

9-2- اصول یادگیری                                                       34

1-9-2- نظریه های یادگیری                                           36

2-9-2- مروری بر چند روش آموزش                                37

3-9-2- آموزش ضمن خدمت                                          49

10-2- اجرا و ارزشیابی                                                 52

1-10-2- روش اجرای دوره                                             52

2-10-2- ارزشیابی از برنامه‌های آموزشی                     53

3-10-2- اهداف ارزشیابی از برنامه های آموزش            54

4-10-2- مراحل ارزشیابی از برنامه                               54

بخش دوم – تاریخچه آموزش کارکنان و طرح رشد و ارتقاء

- مروری اجمالی بر تاریخچه آموزش کارکنان                   56

- آشنایی با طرح رشد و ارتقاء                                      59

بخش سوم – مروری بر تحقیقات انجام شده

- مروری بر تحقیقات انجام شده                                   66

فصل سوم – روش تحقیق و تحلیل داده ها

1-3- روش تحقیق                                                        72

2-3- جامعه آماری و حجم نمونه ها                               72

3-3- روش و ابزار جمع آوری اطلاعات                            74

4-3- روش تحلیل آماری                                                77

5-3- روایی و پایایی پرسشنامه                                    79

فصل چهارم – تحلیل یافته ها

1-4- ارزیابی پاسخهای افراد آموزش دیده به سؤالات عمومی           83

2-4- ارزیابی پاسخ آموزش دیدگان و مسؤلین                                   90

3-4- ارزیابی فرضیات فرعی تحقیق

4-4- ارزیابی پاسخ به سؤالات باز آموزش دید‌گا‌ن و مسؤلین

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5- نتیجه گیری

2-5- پیشنهادات

پیوستها

منابع و مآخذ

چکیده :

همانطوریکه جوامع بشری از سنتی بودن به صنعتی شدن و از صنعتی شدن به فراصنعتی شدن گام برمیدارند علوم و فنون و تکنولوژی هم رو به تکامل ،دگرگونی و پیشرفت است و به موازات این تغییرات است که اهمیت ، لزوم و مزایا و فواید آموزش بیش از پیش ملموس گشته تا حدی که برخی از صاحبنظران در اهمیت آموزش میگویند "آموزش در حقیقت خود مدیریت است"1 بدین معنی که بدون آموزش کارکنان پایه های مدیریت هم متزلزل میشود و فرو خواهد ریخت.

آموزش کارکنان یک امر حیاتی و اجتناب ناپذیر است که باید بطور مستمر با مجموع فرآیندهای مدیریت مورد توجه قرار گیرد تا سایر فعالیتهای مدیریت بتواند مثمر ثمر واقع گردد.آموزش در حقیقت یکی از راههای اصولی و منطقی هدایت تلاشهای کارکنان در سازمان است و باعث بکارگیری استعدادهای نهفته، بکاراندازی قدرت تخیل و بوجودآمدن انعطاف پذیری فکری لازم در کارکنان خواهد شد. آموزش و تربیت نیروی انسانی است که میتواند ما را در راه رسیدن به خودکفایی یاری دهد .


    چکیده پایان نامه

 

به دلیل اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان در سازمان و با توجه به اینکه آموزش برای گروه شغلی خاصی در آب و فاضلاب لازم الاجراء میباشد ، پژوهشی صورت گرفت که هدف آن یافتن پاسخ سؤالاتی بود که سؤال اصلی آن این بود دوره های آموزشی مربوط به طرح رشد و ارتقاء از دیدگاه کسانیکه دوره های مذکور را طی نموده اند و مسؤلینی که با این افراد کار میکنند آیا اجرای طرح بر طرز تلقی شرکت کنندگان در این قبیل دوره ها تأثیر داشته است یا خیر، سپس فرضیه ای مبنی بر مؤثر بودن طرح رشد و ارتقاء در بخشهای شغلی 10 هزار و 20 هزار مطرح شد، همچنین فرضیاتی بر مبنای سؤالات فرعی به شرح ذیل مطرح گردید:

  • رابطه معنا داری میان بخش شغلی و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.
  • رابطه معنا داری میان تحصیلات و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.
  • رابطه معنا داری میان سن و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.
  • رابطه معنا داری میان سابقه و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.

این فرضیه بوسیله مطالعات نظری تأیید گشت و با استفاده از مطالعات میدانی از کارآموزان شرکت کننده در این دوره ها و همچنین مسؤلینی که با افراد آموزش دیده مذکور ارتباط کارى داشتند طی پرسشنامه اى در باره تأثیر طرح رشد و ارتقاء در چگونگی طرز تلقی ، نظر خواهی بعمل آمد.

نتیجه نظر خواهی مذکور بطور خلاصه آنستکه رویهمرفته از نظر آموزش دیده‌گان نسبت به مسؤلین آنها طرح رشد و ارتقاء درطرز تلقی شرکت کنندگان در طرح مذکور تأثیر بیشتری داشته است.

همچنین با 99 درصد اطمینان میتوان اظهار داشت تمامی فرضیات فرعی معنا دار میباشند و نهایتاً بر اساس یافته های تحقیق پیشنهاداتی ارائه شده است.

تعریف و بیان موضوع :

نیاز به نیروی انسانی متخصص در برنامه های توسعه اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی کشور در جهت نیل به آرمانهای بلند مدت کشور ، نقش تعیین کننده ای در تدوین اهداف آموزش نیروی انسانی ارگانها و دستگاههای اجرایی داشته و قادر است که اهداف را در جهت رشد افراد و منطبق با مصالح ملی تعیین نماید و مسیر قدرتمند شدن کشور را به روشنی ترسیم نماید.

بستر فرهنگی ، ارزشهای تعیین شده و مسیرهای ترسیم شده در سطح ملی ، همگی حکایت از ضرورت نیروی انسانی توانا و کارآ دارد که قادر باشد در صحنه های کار و فعالیت های اجتماعی و تخصصی ، نقش کار آفرین و کارگشا را ایفا نماید.

تحقق اصل آموزش زگهواره تا گور که از نبی گرامی اسلام (ص) به ما رسیده راهنمای اصلی طرح رشد و ارتقاء محسوب میگردد.

طرح رشد و ارتقاء دوره های آموزشی شامل طیف وسیعی از انواع دوره ها است که هر دوره جزئی از یک زنجیره دوره ها در یک زمینه کاری است که نهایتاً کارآموز موفق به دریافت گواهینامه تخصصی میگردد. میزان افزایش و بهبود طرز تلقی افراد پس از طی دوره های پیش بینی شده در طرح رشد و ارتقاء معیار اصلی در سنجش و ارزشیابی اثر بخشی طرح فوق میباشد.

2-1- هدف تحقیق :

تحولات جهانی و حرکت شتابدار بشریت در تکنولوژی ، هر روز روابط بین المللی را پیچیده تر نموده و اداره جوامع بشری و کشورها را با مشکلات بسیار مواجه میسازد. کمبود منابع قابل دسترسی و رقابت های بین المللی برای تصاحب آن ، شرایط غامضی را بر سر راه بشریت بوجود آورده است ، در این میان نیروی انسانی توانا هم به عنوان سرمایه اصلی در هر مجموعه و هم بعنوان بکارگیرنده دیگر منابع و امکانات جایگاهی خاص بخود اختصاص داده است. تحولات سریع در عرصه تکنولوژی ، بعد جدیدی از نیاز به نیروی انسانی متخصص و ماهر و توانا را بوجود آورده است، بطوریکه حتی در سطح کشورهای پیشرفته صنعتی روی منابع انسانی مورد نیاز و مکانیزمهای تربیتی آنها عنایت خاصی مبذول گشته و توجهات قابل ملاحظه ای روی آن متمرکز شده است.

یکی از راههای آموزش نیروی انسانی استفاده از امکانات بالقوه موجود در سازمانها جهت تأمین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آنها میباشد. با توجه به اجرای دوره های طرح رشد و ارتقاء از سال73 در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه هدف از این تحقیق به شرح ذیل میباشد:

  • بررسی پیشرفت افراد شرکت کننده در دوره
  • جلوگیری از تکرار انحرافات، رفع نقایص و راه حلهای مناسب
  • بررسی میزان سودمندی روشهای آموزش و رفع اشکالات آن
  • کسب اطلاعات جهت اخذ تصمیمات بهتر بعدی در اصلاح و توسعه طرح رشد و ارتقاء

با توجه به اینکه دوره های طرح رشد و ارتقاء از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند لزوم ارزشیابی دوره های آموزشی فوق در جهت آگاهی یافتن از تأثیر شرکت کنندگان در این دوره ها نقش بسیار مؤثر در اجرای بهتر دوره های فوق و عدم انحرافات و تکرار اشتباهات احتمالی خواهد داشت.

3-1- اهمیت تحقیق :

عملکرد هر سازمانی تابع عملکرد نیروی انسانی آن سازمان، امکانات و تجهیزات مادی و تکنولوژی در دسترس آنست و عملکرد نیروی انسانی تابع انگیزش و توانایی است.

آموزش و بهسازی از جمله عوامل ایجاد کننده هر بسط و توسعه توانایی کارکنان برای انجام هر چه بهتر و بیشتر وظایف محوله به آنان میباشد.سازمانها میکوشند از طریق مستقیم مهارتهای لازم را برای انجام وظایف مورد نظر به اعضای خود بیاموزند چنانچه توانایی افراد افزایش یابد ، میتوانند بصورت بالقوه کارها را در سطحی بالاتر و بهتر انجام دهند بدیهی است این توان بالقوه باعث انگیزه بالایی خواهد شد[1].

اهداف هر دوره ، آموزش و بهسازی از جمله طرح رشد و ارتقاء تغییر و بهبود دانش ، مهارت ، نگرش، اعتماد به نفس، انگیزه و .. میباشد.

اهمیت تحقیق حاضر را با توجه به آنچه که از آموزش انتظار میرود چنین میتوان بیان کرد که اجرای دوره های طرح رشد و ارتقاء از تاریخ 1/4/74 تا 31/6/78 در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا چه حد در طرز تلقی کارکنان آموزش دیده تأثیر داشته است.

4-1- بیان مسائل تحقیق :

آموزش یکی از مهمترین عوامل بهسازی نیروی انسانی است اجرای برنامه های آموزش کارکنان میتواند علاوه بر ارضاء نیاز و انگیزه های شخصی کارکنان نقش مؤثری در جهت تحقق اهداف سازمانها داشته باشد.

حال برنامه های آموزشی تا چه حد مؤثر واقع شده ،میتوان با ارزیابی عملکرد و کارایی کارکنان آموزش دیده به این امر پی برد. ارزشیابی مداوم و مدون به مجریان آموزش و سازمانها کمک مینماید تا نسبت به موفقیت یا احیاناً عدم توفیق دوره های آموزشی آگاهی یافته و به علل و عوامل مشکلات و اقدامات لازم جهت رفع آنها اقدام نمایند. بنابر این بررسی طرز تلقی کارکنان شرکت در مورد آثار طرح رشد و ارتقاء میتواند مبین آن باشد که برنامه ها موفقیت آمیز بوده و همین سؤال اصلی تحقیق خواهد بود.

سؤالات فرعی نیز به شرح ذیل مطرح میگردد :

  • آیا رابطه معنا داری میان بخش شغلی و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد؟
  • آیا رابطه معنا داری میان تحصیلات و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد؟
  • آیا رابطه معنا داری میان سن و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد؟
  • آیا رابطه معنا داری میان سابقه و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد؟

5-1- بیان فرضیات :

نقش آموزش جنبه های مختلف مادی و معنوی را در بر میگیرد. مادی به لحاظ اینکه موجب افزایش مهارت و توانائیهای آنان شده و معنوی به سبب اینکه جهات مختلف مثل انگیزش ، رضایت شغلی ، افزایش اعتماد به نفس و .. را تقویت میکند. ارزشیابی برنامه های آموزشی برای سازمانها و مجریان دوره های آموزشی از این جهت حائز اهمیت است که مبین موفقیت یا عدم موفقیت برنامه های آموزشی بوده و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان را مورد بررسی قرار میدهد.از آنجا که کلیه تلاشها و سرمایه گذاریهای مادی و معنوی در این راستا صورت می پذیرد در صورتیکه نتیجه ای عاید نشود تبدیل به یک سری عمل تکراری و صرفاً انجام وظیفه خواهد شد. با ارزیابی عملکرد کارکنان میتوان به علل و عواملی که موجب عدم تأثیرگذاری برنامه های آموزشی بر عملکرد کارکنان که نهایتاً موجب عدم تحقق اهداف سازمان میباشد پی برد ، بنا بر این فرضیه اصلی تحقیق به این شرح میباشد که از نظر کسانیکه دوره های آموزش مربوط به طرح رشد وارتقاء گذرانده اند و مسؤلینی که با این افراد کار میکنند اجرای طرح بر طرز تلقی شرکت کنندگان در این قبیل دوره ها تأثیر داشته است.

فرضیات فرعی تحقیق نیز به شرح ذیل مطرح میگردد :

  • رابطه معنا داری میان بخش شغلی و و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.
  • رابطه معنا داری میان تحصیلات و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.
  • رابطه معنا داری میان سن و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.
  • رابطه معنا داری میان سابقه و طرز تلقی آموزش دیدگان از دوره های طرح رشد و ارتقاء وجود دارد.

6-1- محدودیتهای تحقیق :

محدودیتهایی که در تحقیق فوق وجود داشته اند به شرح ذیل میباشند :

  • عدم وجود منابع کافی مطالعاتی در استان.
  • امکان خیلی کم جهت دسترسی به تحقیق های مربوط به آموزش های ضمن خدمت انجام شده قبلی در دانشگاهها.
  • پراکندگی پرسنل بخشهای شغلی 10000 و 20000 که در سطح استان آموزش دیده اند.
  • انجام تحقیق در کنار انجام امور محوله شغلی در شرکت آب و فاضلاب استان.
  • عدم وجود پیش آزمون افرادیکه به دوره های رشد و ارتقاء وارد شده اند.
  • ترس از ارزیابی و عدم اعتماد به ارزیاب و معیارهای آن که عموماً در ارزیابیها مشترکند.

7-1- تعریف واژه ها :

بخش شغلی 10000 : عبارت است از کارمندان زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم که در رسته های اداری و مالی انجام وظیفه میکنند.

بخش شغلی 20000 : عبارت است از کارمندان زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم که در رسته های فنی مشغول انجام وظیفه میباشند.

در این پژوهش طرز تلقی بوسیله پارامترهایی مانند میزان خلاقیت و نوآوری ، تغییر در روشها و فنون ، تحلیل مسائل و تکنیکهای نوین دانش شغلی ، بازسازی تخصصهای لازم، همکاری گروهی ، جلوگیری از دوباره کاریها ، افزایش اعتماد بنفس تغییر در نگرش ، ایجاد انگیزه ، تقلیل سطح حوادث و سوانح، رضایت شغلی ، نظم و انضباط و کاهش اشتباهات و … توسط افراد آموزش دیده بعد از گذراندن طرح رشد و ارتقاء کارآموزان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

طرح رشد و ارتقاء :طرحی با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص برای اداره صنعت آب و برق در زمینه های فنی ، اداری و مالی و مدیریتی میباشد.

1-2-مدیریت منابع انسانی :

سازمان‌ها (در معنای وسیع کلمه) رکن اصلی اجتماع کنونی‌اند و مدیریت، مهمترین عامل در حیات ، رشد و و بالندگی و یا مرگ سازمان هاست.

سازمان یک واحد هماهنگ اجتماعی است که از دو یا چند نفر تشکیل میشود تا برای تأمین یک یا مجموعه ای از هدفها ، به گونه ای مستمر یا مداوم کار کنند.

مدیر، روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت میکند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست.

مدیران ترتیبی میدهند که کارها بوسیله دیگران انجام شود آنان تصمیم میگیرند، منابع را تخصیص میدهند و کارهای دیگران را رهبری مینمایند تا هدفهای سازمان تأمین گردد. در نخستین سالهای قرن بیستم یک صنعتگر فرانسوی به نام هنری فایل چنین اظهار داشت که همه مدیران پنج وظیفه یا کار را انجام میدهند برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری، هماهنگی و کنترل. امروز این کارها را بصورت چهار وظیفه برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری و کنترل بیان میکنند1.

مدیریت منابع انسانی به معنای وسیع کلمه قسمتی از قلمرو علم و هنر مدیریت را تشکیل میدهد.در تقسیم بندی سازمان ، مدیریت منابع انسانی در ردیف مدیریت تولید، مدیریت مالی و … قرار میگیرد و قبلاً مدیریت منابع انسانی جزء وظایف عمومی مدیریت به شمار می آمد.

مجموع وظایفی را که باید در سیستم مدیریت منابع انسانی هر سازمان به مرحله عمل در آیند میتوان به دو دسته کلی، تحت عنوان وظایف مدیریت و وظایف اجرایی تقسیم نمود.

وظایف مدیریت : وظایف مدیریت بشرح ذیل میباشد :

1- طرح ریزی، برنامه ریزی نیروی انسانی

2- سازماندهی

3-رهبری

4- کنترل عملیات اجرایی

و...

NikoFile


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه بررسی تأثیر طرح رشد و ارتقاء در کارائی کارکنان

پایان نامه رشته برق طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول

اختصاصی از فی دوو پایان نامه رشته برق طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته برق طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول


  پایان نامه رشته برق  طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه رشته برق  طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 215

مقدمه
    دستگاههای الکتریکی امروزه بخش وسیعی از صنعت را بخود اختصاص داده‌اند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌گردد. هر روزه علاوه بر افزایش کمی، تعداد دستگاههای، از لحاظ کیفیت کاری و حساسیت ودقت در انجام کار روزبه‌روز بهتر شده و قابلیت‌های انجام کار آنها بیشتر می‌شود. و در یک خط تولید سری ممکن است که یک دستگاه نقش حیاتی ایفا کند و خرابی یک دستگاه تولید کارخانه را با خطر روبرو کنندو همچنین بعلت هزینه بسیاری که برای ساخت یا تهیه این دستگاهها استفاده شده است در صورت و در آمدن اشکالی در کار آنها در اثر عدم ایجاد سیستم توزیعو حفاظت مناسب باعث بروز صدمات و زیانهای چه از نظر مادی و چه از نظر زمانی می‌گردد. مهیا کردن انرژی الکتریکی برای یک دستگاه شدی د ظاهر کار ساده‌ای باشد و بدون نیاز به معاملات پیچیده ریاضی صورت گیرد لیکن در ضورت بی‌دقتی هر جسم جزئی می‌تواند باعث بروز خطراتی برای سیستم دستگاه و سیستم توزیع و صدمات برای کمیت تولید کارخانه گردد. بعنوان مثال می‌دانیم در موتورهای الکتریکی گشت‌ور با توان دوم ولتاژ نسبت مستقیم دارد TxV2 بنابراین تغییرات ناچیزی در ولتاژ می‌تواند تأثیر زیادی روی گشتاور و نحوة عملکرد لکتروموتور و در واقع می‌توان گفت که با یک سیستم توزیع و حفاظت مناسب هم بکارگیری دستگاه را بهتر میکند و همچنین باعث طول عمر آنها می‌گردد.
    در این پروژه سعی شده است که با بکارگیری نکات علمی، فنی و عملی طراحی سیستم توزیع قدرت، حفاظت، روشنائی و همچنین صوتی و مخابراتی انجام گیرد و از ترکیب اطلاعات تئوری و تجربی افراد صاحب نظر به یک طرح ایده‌آل و مناسب از نظر علمی و عملی و اقتصادی برسیم.


مشخصات عمموی کارخانه


کارخانه ایران کپسول با مساحت 12000 متر مربع در جاده اندیشه (واقع در سه راهی شهریار – سر آسیاب – فردیس) در سال 1376 افتتاح شد.
ساخت این کارخانه حدود 2 سال زیر نظر یک شرکت کانادائی طول کشید که اولین و تنها تولید‌کننده پوکه کپسول داروئی (ژلاتین کپسول) در ایران می‌باشد که روزانه حدود 50000 پوکه کپسول را تولید می‌کند.
پرسنل این کارخانه حدود 150 نفر می‌باشد که بصورت 24 ساعته در سه شیفت مشغول به کار هستند.


2 – قسمت‌های کلی کارخانه
این کارخانه از سه قسمت کلی در دو طبقه ساختمانی تشکیل شده است
1 – 2) قسمت اداری و عمومی
2 – 2) قسمت تولید و نگهداری
3 – 2) قسمت تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
1 – 2) قسمت اداری و عمومی:
قسمت اداری از سه اتاق در طبقه همکف و هشت اتاق در طبقه بالا تشکیل شده است. قسمت عمومی از آشپزخانه، نهارخوری آقایان و بانوان، تولت آقایان و بانوان، نمازخانه و درمانگاه در طبقه همکف و سالن آمفی تائتر و کتابخانه در طبقه بالا تشکیل شده است. همچنین یک اتاق نگهبانی جلو درب ورودی کارخانه واقع می‌باشد.


2 – 2) قسمت تولید و نگهداری
الف-) اتاق ملتینگ (محل پخت ژلاتین)
ب-) سه اتاق آزمایشگاه در طبقه همکف
ج-) چهار سالن تولید در طبقه همکف
د-) سالن انتظار سورتینگ
ه-) اتاق سورتینگ
و-) اتاق پرینتینگ
ز-) اتاق شستشو دیگ‌های ملتینگ
ح-) انبارهای مواد اولیه و محصول در طبقه همکف و انبار کارتن در طبقه بالا


3-) قسمت تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
قسمت‌های تاسیسات الکتریکی و مکانیکی از اتاق‌های تابلو، ترانس، دیزلها، تلفن‌خانه، موتورخانه گتابار، موتورخانه اصلی و هوا ساز‌های اداری و نهارخوری در طبقه همکف و همچنین هواسازهای سورتینگ و سالن تولید در طبق بالا و نیز کارواش و سردخانه در طبقه همکف تشکیل شده است.


4-) فرایند تولید
مواد ژلاتین (همان ژلاتین خوراکی البته بدون رسانس در اتاق ملتینگ داخل دیگ بزرگی که دورتا‌دور آن بطور یکنواخت المنتهای حرارتی قراردارد با آب و مواد افزودنی دیگر ریخته می‌شود و بوسیله یک همزن برقی بزرگ مخلوط می‌شوند و با حرارت کم وغیر مستقیم و یکنواخت (بوسیله المنت‌ها) پخته می‌شوند بعد از پخته شدن و قبل از اینکه مواد به قسمت‌ تولید بروند مقداری از آن را به آزمایشگاه برده و آزمایشهای مختلفی از قبیل میکروب شناسی، در صد رنگ، در صد سفتی و آزمایشهای دیگر روی آن انجام می‌شود. پس از تائید مواد راهی سالن تولید می‌شوند. در سالن تولید مواد از دیگ بزرگ داخل دیگهای کوچکی که آنها هم دارای المنتهای حرارتی هستند ریخته می‌شود تا مواد قبل از رسیدن به ماشین تولید سرد نشوند. این دیگهای کوچک توسط جرثقیلهائی در سالن تولید بالا برده می‌شوند و مواد توسط لوله‌های که آنها هم دارای المنت حرارتی هستند به ماشین تولید منتقل می‌شوند. ساختمان ماشین تولید به شکلی است که در ابتدای آن حوضچه‌های کوچکی قرار دارد و مواد از طریق لوله‌ها درون این حوضچه‌ها ریخته می‌شوند و بعد از آن قالب کپسول به نام پیین‌بار به مقدار لازمی داخل این خوضچه‌ها فرو می‌رود و همان‌طور که به دور خود می‌چرخد مقداری از ماده را بخود می‌گیرد و توسط چرخهای ماشین بالا می‌آید و توسط قطعات مکانیکی ماشین به قسمت خنک کننده انتقال داده می‌شود. بعد از خنک شدن مجدداً پین‌بارها به قسمت جلوی  ماشین منتقل می‌شوند و عملیات تصحیح کپسول (پلیسه گرفتن و جدا شدن از پین بارها) روی آنها انجام میشود.


(قسمتهای اضافه کپسول که توسط تیغه‌های گردان دور کپسول گرفته توسط مکنده‌هائی که زیر دستگاه نصب شده مکیده می‌شودو در جائی جمع می‌شوند). بعد از تولید کپسولها آنها را داخل سطل‌هائی میریزند بعد به سالن انتظار سورتینگ میبرند  و بعد داخل اتاق سورتینگ می‌شوند و در آنجا از نظر کوچک و بزرگی و رنگ مرتب می‌شوند. ضمناً در همان جا یک چک آپ نهائی نیز روی کپسول‌ها انجام می‌شود (اگر لکه سیاهی روی کپسولها باشد تولید آن روز همه‌اش ضایعات می‌شود).


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته برق طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول

پروژه اثرطوفان بر اکوسیستم و موجودات زنده

اختصاصی از فی دوو پروژه اثرطوفان بر اکوسیستم و موجودات زنده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه اثرطوفان بر اکوسیستم و موجودات زنده


پروژه اثرطوفان  بر اکوسیستم و موجودات زنده

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات :  108

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)

   فهرست مطالب:

فهرست :

مقدمه ای بر طوفان

طوفان

اثر توفان بر اقیانوس

پاسخ اقیانوس به یک توفان یا هاریکان در حال حرکت

علامت های طوفانی

گودباد

تشکیل گردباد

مشخصات گرد باد

ایجاد آگاهی و امنیت در مقابل گرد باد

Hurricane

مهم ترین علل ایجاد کننده توفان

باد

منشأ باد

الگوی وزشی باد

اثر چرخش زمین

گرایان فشار و باد

عواملی که بر جهت و سرعت باد اثر می گذارند

جریانات اقیانوسی

گرم شدن زمین

انواع توفان

توفان های رعد و برق

ساختار توفان های رعد و برق

شرایط شکل گیری رعد و برق

انواع توفان های رعد و برق

شروع و پایان زندگی یک سلول رعد و برق

مرحله بلوغ

مرحله پیری

اثرات توفان رعد و برق

توفان های تگرگ

شرایط تشکیل تگرگ

شکل دانه تگرگ

پیش بینی تگرگ

اثرات ناشی از تگرگ بر محیط

راه های مبارزه با تگرگ

توفان شن

ساز و کار توفان شن

توزیع اندازه ذرات خاک

انواع حرکت ذرات خاک

توفان گرد و خاک

اثرات باد بر سطوح شنی و موانع سطحی

روش تئوری

عامل اصلی در تشکیل تپه های شنی

روش تجربی

روش مشاهده مستقیم

اثر توفان ها بر اکوسیستم

تعریف اکوسیستم

آب و هوا

تغییرات آب و هوا و از آن بر محیط

عامل باد

اثرات باد بر اکوسیستم

- شکستن دریشه کن شدن گیاهان

- تغییر شکن

- خم شدن

- سایش

- نقش باد در انتقال املاح و نمکی شدن زمین ها

- مکانیسم شور شدن زمین ها در اثر انتقال ذرات نمکی حاصل از دریاها

- مکانیسم قلیایی شدن زمین ها در اثر انتقال ذرات نمک حاصل از کویرها

- تأثیر باد بر امواج

- افزایش و کاهش دما

- کاهش رطوبت

- تغییرات در مقدار برف

- تحمل گندم های ایران به شوری

- تغییرات در دریاچه ارومیه

- تغییرات در مناطق استوایی

- اوج گیری پرندگان با استفاده از تند باد ناگهانی

بررسی گردبان کاترینا و اثرات آن بر اکوسیستم

تاریخچه توفان کاترینا

کاترینا یا خشم خدای باد

پیدایش توفان کاترینا

چشم توفان

اثر کوریولیس بر کاترینا

انواع درجات توفان بر حسب سرعت

چگونگی توفان کاترینای اخیر در آمریکا

اثرات توفان کاترینا

اثرات اقتصادی

اثرات زیست محیطی

نقش انسانی در افزایش خسارت ناشی از حوادث طبیعی مثل توفان

توفان کاترینا و محیط

خطران بعد از توفان کاترینا بر انسان

پرسش و پاسخ آزاد درباره توفان

مقدمه ای بر طوفان :

یکی از پر آسیب ترین و کشنده ترین حوادث توفان است. وقتی توفان ها به کنار ساحل می رسند، با خود نشان یک موج از آب اقیانوس را در امتداد خط ساحلی می آورند، بادهای شدید، گرد و بادهای سخت و باران های شدید و سیل را به همراه می آورند.

در طول توفان، خانه ها، مغازه ها، جاده ها و پل ها به واسطه بادهای سریع و قوی و یا امواج شدید تخریب شده یا آسیب می بینند . آشغالهای حاصل از بادهای سریع و قوی می توانند آسیب زننده باشند. جاده ها و پل ها با سیلاب خراب می شوند و یا به وسیله آشغالهای همراه توفان مسدور می شوند در توفان های بزرگ (مثل اندرو) نیروی باد به تنهایی می تواند تخریب وحشتناکی را ایجاد کند. درختان و خطوط نیرو قطع می شوند و خانه ها و ساختمانهای سست نابود می شوند. این خسارت ها فقط به خط ساحل محدود نیستند. اغلب آسیب ها تا صدها مایل هم کشیده می شوند.

توفان ها و پتانسیل تخریبی آنها بوسیله مقیاس Saffir – Simpson از 5-1 شماره گذاری می شوند، توفان گروه 1 کمترین نیروی تخریبی را دارد و توفان گروه 5 بیشترین قدرت تخریب را داراست. سه نوع آسیب در اثر توفان رخ می دهد :

  • آسیب توسط باد :

بادهای نیرومند توفان با توان mph74 یا بیشتری می توانند ساختمانهای سست و خانه هاید متحرک را نابود کنند. آشغال هایی چون علائم، سقف ساختمان ها، ستون ها، مواد و کوچک خارج از خانه ها مثل گلوله های پروازی در توفان ها به حرکت در می آیند.

  • آسیب موج های توفان :

موج های توفان گنبد بزرگی با پهنای 100-5 ماده ی آب هستند که تا خط ساحل نزدیک جایی که توفان دارد خستگی می شود می رسند، موج های بالای آب تخریب کننده هستند. توفان های شدید به همراه آب کنار ساحل کم عمق تر، به تشکیل موج های قوی تری می انجامد.

  • آسیب توسط سیل :

باران های گسترده در خشکی اغلب بیشتر از 6 اینچ هستند و سیل های کشنده و هلاک کننده ای را تولید می کنند. در نواحی خشکی این مورد بیشترین خطر را دارد.

نواحی که در معرض خطر توفان هستند عبارتند از :

خلیج آتلانتیک و خلیج ایالات متحده از تگزاس، کاربین و نواحی استوایی یا سینیک غربی، از هاوایی، کدام تا ساموئای امریکا و اسپانیا.

توفان های گروه 1 هم ممکن است باعث مرگ، انهدام ملک و سیل شوند و باید جدی گرفته شوند (با این که کمترین نیروی تخریبی را دارند). نواحی ساحلی باید در موقع نزدیک شدن توفان تخلیه گردند.

طوفان :

باد به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده تغییرات آب و هوایی عامل ایجاد پدیده ای با طبیعی تکان دهنده و خشن و مخرب به نام توفان می باشد. منظور از توفان در خشکی معمولاً یک وضعیت بر آشفته هواست که در آن باران سنگین می بارد و توأم باران سنگین می بارد و توأم با رعد و برق و بادهای شدید است.

توفان در دریا اغلب به صورت یک تند باد بسیار شدیدی می باشد. توفان در عرض جغرافیایی که ایالات متحده قرار گرفته معمولاً مساحتی به حدود صدها کیلومتر را یکباره فرا می گیرد. این توفان خاکی از گردبادهای بسیار وسیعی است که به گرد نقطه ای که فشار جو کم است پیوسته می چرخند. توفان هایی از این قبیل در جایی شروع می شوند که هوای گرم و مرطوب مناطق گرمسیری که به سمت شمال برخاسته، برخورد می کنند.

در برخی جاها، هوای گرم مانند کمپانی در شکم هوای سرد بیشتر وی می کند، نوک این پیکان نقطه ای از جو کم فشار را ایجاد می کند. آن گاه به هوای این منطقه، از هر سو بادها یورش می آورند و کم کم توفانی بر فراز آن گسترده می شود. در هر جایی که هوای سرد با هوای گرم برخورد می کند، نخست اندکی از آن دو به هم می آیند، سپس هوای گرم که سبک تر است در یک سطح اریب وار بالا می رود. بر اثر این جریان، هوای گرم و مرطوب خنک می شود و چون به حالت اشباع برسد، ابری پدید می آورد که شاید هم برف یا باران از آن ریزش کند.

در نیمکره شمالی گردش زمین سبب می شود که باد به سمت راست متمایل شود. از این دو توفان در آن جا در جهتی مخالف گردش عقربه ساعت رخ می دهد. این جریان در واقع شبیه به باد است اما به مقیاسی بسیار بزرگتر از آن.

توفان های دریای چین و توفان هایی که در شمال خط استوا رخ می دهند، معمولاً در اواخر تابستان و یا در پائیز بر فراز آب های گرم استوایی، شروع می شود.

جریان آن ها به سوی مغرب یا شمال غربی در مسیری است که کم کم به طرف راست انحنا می یابد. علت ویرانی های ناشی از توفان دو مورد است :

یکی سرعت سرسام آور خود با دو دیگری کاهش هولناکی که در فشار جو پدید می آورد. دیوار خانه ها و همچنین ساختمانهایی که طعمه این توفان ها می شوند به کلی در هم فرو می ریزند.

 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه اثرطوفان بر اکوسیستم و موجودات زنده