مقاله با عنوان: مکان یابی سنسورها جهت نظارت بر سلامتی سازه های پل راه آهن
نویسندگان: علی کیهانی ، حامد رمضانی اومالی
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - 17 و 18 اردیبهشت 93
محور: دینامیک سازه
فرمت فایل: PDF و شامل 8 صفحه می باشد.
چکیده:
به کمک نظارت بر سلامتی سازهها میتوان از ایمنی، سرویس پذیری و عملکرد درست سازه در طول خدمت آن، اطمینان حاصل نموده و در هر لحظه، از وضعیت سازه آگاهی یافته و در صورت وجود آسیب احتمالی، راهکارهایی برای برطرف نمودن آن ارائه نمود. یکی از بخشهای مهم سیستم نظارت بر سلامتی سازهها، سیستم سنسورها است. با توجه به هزینههای مربوط به سنسورها و سیستمهای اکتساب و پردازش دادهها، نمیتوان تعداد زیادی از سنسورها را برای سیستم نظارت بر سلامتی سازه به کار گرفت. بنابراین حداقل تعداد سنسور را باید به گونهای در سازه به کاربرد تا به توان بیشترین اطلاعات را جهت شناسایی رفتار سازه بدست آورد. تاکنون روشهای مختلفی جهت مکانیابی بهینه سنسورها پیشنهاد شده است که بسیاری از آنها، از شکلهای مودی سازه جهت بهینهیابی بهره میگیرند. با توجه به اینکه در پلهای دهانه کوتاه، جرم قطار در مقایسه با جرم پل قابل صرف نظر کردن نیست، ویژگیهای دینامیکی سازه و شکلهای مودی آن مدام در حال تغییر است و روشهای موجود برای تعیین محل سنسورها قابل کاربرد نمیباشد. در این تحقیق روش جدیدی برای مکانیابی بهینه سنسورها برای نظارت بر سلامتی سازههای پل راه آهن پیشنهاد گردیده است.
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
نویسندگان: علی کیهانی ، حامد رمضانی اومالی
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - 17 و 18 اردیبهشت 93
محور: دینامیک سازه
فرمت فایل: PDF و شامل 8 صفحه می باشد.
چکیده:
به کمک نظارت بر سلامتی سازهها میتوان از ایمنی، سرویس پذیری و عملکرد درست سازه در طول خدمت آن، اطمینان حاصل نموده و در هر لحظه، از وضعیت سازه آگاهی یافته و در صورت وجود آسیب احتمالی، راهکارهایی برای برطرف نمودن آن ارائه نمود. یکی از بخشهای مهم سیستم نظارت بر سلامتی سازهها، سیستم سنسورها است. با توجه به هزینههای مربوط به سنسورها و سیستمهای اکتساب و پردازش دادهها، نمیتوان تعداد زیادی از سنسورها را برای سیستم نظارت بر سلامتی سازه به کار گرفت. بنابراین حداقل تعداد سنسور را باید به گونهای در سازه به کاربرد تا به توان بیشترین اطلاعات را جهت شناسایی رفتار سازه بدست آورد. تاکنون روشهای مختلفی جهت مکانیابی بهینه سنسورها پیشنهاد شده است که بسیاری از آنها، از شکلهای مودی سازه جهت بهینهیابی بهره میگیرند. با توجه به اینکه در پلهای دهانه کوتاه، جرم قطار در مقایسه با جرم پل قابل صرف نظر کردن نیست، ویژگیهای دینامیکی سازه و شکلهای مودی آن مدام در حال تغییر است و روشهای موجود برای تعیین محل سنسورها قابل کاربرد نمیباشد. در این تحقیق روش جدیدی برای مکانیابی بهینه سنسورها برای نظارت بر سلامتی سازههای پل راه آهن پیشنهاد گردیده است.
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
مکان یابی سنسورها جهت نظارت بر سلامتی سازه های پل راه آهن