پایان نامه مهندسی مکانیک با عنوان بررسی ترمز ABS در قالب WORD و تعداد 102 صفحه
چکیده
ترمز ناگهانی و قفل شدن چرخها مهمترین خطریست که خودرو را تهدید مینماید. قفل شدن چرخها از دو جهت برای خودرو خطرناک است، این وضعیت در بسیاری از مواقع فاصله ترمزگیری را افزایش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نیز از اختیار خارج می شود، خصوصاً در جاده های خیس و برفی یا یخزده که خطر قفل شدن چرخها بیشتر وجود دارد، نیاز به سیستمی که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از لیز خوردن چرخها جلوگیری نماید، بیش از پیش احساس می شود. در این پایان نامه به بررسی انواع ترمز و بخصوص ترمزABS پرداخته می شود.
فهرست مطالب
4-2-امروزه سیستم ترمز اتومبیل به سه قسمت اصلی تقسیم میشود. 17
5-2-8-سوییچ راهانداز چراغ خطر عقب.. 22
5-2-9-چراغ هشداردهنده روغن.. 22
5-2-10-چراغ هشداردهنده ترمز دستی.. 22
3-8-مقاومت بین سطح جاده و تایرها ,مقاومت سیستم ترمز. 43
3-11-اجزاء مربوط به سیستم ABS. 48
3-13-عملکرد سنسور سرعت چرخ. 49
3-19-عملکرد فعال کننده ECU.. 57
3-20-وضعیت ترمز معمولی: (ABS فعال نیست) 57
3-21-وضعیت ترمز اضطراری (ABS فعال است) 59
3-22-فعال کننده ABS با شیر سلونوئیدی دو وضعیته. 64
3-28-روند کار سیستم ترمز ABS. 72
3-30-انواع ترمزهای ضد قفل.. 73
3-36- مدار کنترلی سیستم ABS. 82
3-37-نحوه عیب یابی و روشهای رفع عیب در سیستم ABS. 83
3-38-مراحل بازدید عیوب موجود در سیستم ABS. 84
3-39-نمونه تحقیقات مربوط به ترمزABS. 84
3-39-1-ارائه سیستم ترمز الکترومغناطیسی ضدقفل (EMABS) 84
3-39-2-طراحی سیستم کنترل ABS با در نظر گرفتن کنترل حرکت کناری با PID و SMC.. 85
3-39-3-بررسی نرم افزاری دامنه تاثیر ضریب اصطکاک در مسافت توقف خودروی. 86
منابع 90
پایان نامه بررسی ترمز ABS