این پروپوزال در قالب فایل ورد می باشد.
سابقه و ضرورت انجام تحقیق
رشد و توسعه مسیر های بی آر تی تقریبا از سال 1972 شروع شده است که همچنان در سراسر جهان در حال گسترش می باشد. در سال 1984، دویست کیلومتر در کل جهان به مسیر های بی آر تی اختصا داده شده است که در سال 2009 به 1500 کیومتر افزایش یافته است.
روسازی راه از مهمترین بخشهای طراحی مسیر های بی آر تی بوده و از جهات استقامت و دوام و همچنین کیفیت سواری و راحتی استفاده کنندگان حائز اهمیت میباشد. در ایران تاکنون تنها روسازی انعطافپذیر (آسفالتی) مورد استفاده قرار میگیرد که مهم ترین دلیل آن وجود منابع سرشار نفت بوده است؛ این در حالی است که احداث روسازی بتنی در برخی کشورهای دنیا سابقه طولانی دارد. در سالهای اخیر با توجه به قیمت بالای نفت خام و محصولات حاصله، از جمله قیر، هزینه احداث روسازی آسفالتی افزایش چشمگیری یافته است، به طوری که درحال حاضر احداث روسازی آسفالتی نسبت به روسازی بتنی گرانتر میباشد.
روسازی جاده ها جزء سرمایه های ملی کشور ها محسوب می شود و هر ساله بخشی از بودجه های عمرانی را به خود اختصاص می دهد که صرف ترمیم، بهسازی، حفظ و نگهداری آنها شود. تأمین اعتبار کافی برای این منظور چالشی است که مدیران عالی همواره با آن مواجه هستند. در گذشته فقط به نگهداری روسازی ها توجه می شد و مدیریت روسازی ها امری ناشناخته بود و عامل تعیین کننده در انتخاب روش ترمیم و نگهداری مناسب، تجربه مهندسین بوده است که در عین حال توجه چندانی به هزینه های چرخۀ عمر و یا به اولویت بندی بر اساس ضرورت در سطح شبکه معطوف نمی گردید.تحقیقات دامنه داری که از اوایل سالهای 1970 میلادی در آزمایشگاه های ارتش آمریکا (USA CERL) آغاز گردید. ارزیابی عمیق از وضعیت فعلی روسازی و پیش بینی وضعیت آن در آینده ، امکان انتخاب اقتصادی ترین ومناسب ترین نوع روسازیکه امکان ترمیم و نگهداری (بهترین گزینه و مناسب ترین زمان اجراء) را فراهم می کند.
و ...
سابقه و ضرورت انجام تحقیق
رشد و توسعه مسیر های بی آر تی تقریبا از سال 1972 شروع شده است که همچنان در سراسر جهان در حال گسترش می باشد. در سال 1984، دویست کیلومتر در کل جهان به مسیر های بی آر تی اختصا داده شده است که در سال 2009 به 1500 کیومتر افزایش یافته است.
روسازی راه از مهمترین بخشهای طراحی مسیر های بی آر تی بوده و از جهات استقامت و دوام و همچنین کیفیت سواری و راحتی استفاده کنندگان حائز اهمیت میباشد. در ایران تاکنون تنها روسازی انعطافپذیر (آسفالتی) مورد استفاده قرار میگیرد که مهم ترین دلیل آن وجود منابع سرشار نفت بوده است؛ این در حالی است که احداث روسازی بتنی در برخی کشورهای دنیا سابقه طولانی دارد. در سالهای اخیر با توجه به قیمت بالای نفت خام و محصولات حاصله، از جمله قیر، هزینه احداث روسازی آسفالتی افزایش چشمگیری یافته است، به طوری که درحال حاضر احداث روسازی آسفالتی نسبت به روسازی بتنی گرانتر میباشد.
روسازی جاده ها جزء سرمایه های ملی کشور ها محسوب می شود و هر ساله بخشی از بودجه های عمرانی را به خود اختصاص می دهد که صرف ترمیم، بهسازی، حفظ و نگهداری آنها شود. تأمین اعتبار کافی برای این منظور چالشی است که مدیران عالی همواره با آن مواجه هستند. در گذشته فقط به نگهداری روسازی ها توجه می شد و مدیریت روسازی ها امری ناشناخته بود و عامل تعیین کننده در انتخاب روش ترمیم و نگهداری مناسب، تجربه مهندسین بوده است که در عین حال توجه چندانی به هزینه های چرخۀ عمر و یا به اولویت بندی بر اساس ضرورت در سطح شبکه معطوف نمی گردید.تحقیقات دامنه داری که از اوایل سالهای 1970 میلادی در آزمایشگاه های ارتش آمریکا (USA CERL) آغاز گردید. ارزیابی عمیق از وضعیت فعلی روسازی و پیش بینی وضعیت آن در آینده ، امکان انتخاب اقتصادی ترین ومناسب ترین نوع روسازیکه امکان ترمیم و نگهداری (بهترین گزینه و مناسب ترین زمان اجراء) را فراهم می کند.
و ...
پروپوزال بررسی نقاط ضعف رویه های مسیرهای بی آر تی در ایران و پیشنهاد مناسب ترین روش طراحی و اجرا