چکیده
توسعه ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) در حوزه آموزش و پرورش باید به سمت مدرسه محوری هدایت شود زیرا در نهایت این دانشآموزان هستند که میباید از طریق مدرسه خود به سایر نقاط و منابع اطلاعاتی در اطراف جهان وصل شوند در نظام آموزشی سنتی افزایش اطلاعات دانشآموز و معلمین هدف بوده است یعنی نظام به دانشآموزی که وارد مدرسه میشد باید فقط اطلاعات میداد و هرگز تصور این که خود دانشآموز نیز مولد باشد وجود نداشت اما این اهداف به کلی در حال از بین رفتن است، هدف جدید در نظامهای آموزشی، آموزش برای اطلاعات نیست بلکه آموزش برای کارآفرینی است به طوری که دانشآموز در هر مقطع زمانی که مدرسه را رها نماید بتواند وارد محیط کار شود. در کشورهای معدودی که مدارس هوشمند دارند نتایج خوبی در این زمینه به دست آوردهاند. در کشور ما نیز که چندین مدرسه هوشمند در چند سال گذشته راهاندازی شده فضای فرهنگی خوبی را به وجود آورده ولی تعداد مدارس ایجاد شده در مقایسه با آنچه باید باشد بسیار اندک است.در این تحقیق بدنبال این هدف هستیم تا تاثیر استفاده از برد هوشمند بر میزان یادگیری دانش آموزان را در دبیرستان ..... مورد سنجش قراردهیم تعداد نمونه آماری ما 2 کلاس یعنی 60 نفر از دانش آموزانی هستند که از این فناوری در کلاس خود برخوردارمی باشند همچنین تمامی معلمانی که در این کلاس ها تدریس می نمایند برای تجزیه و تحلیل از آمار توصیفی استفاده شده است.
بررسی تأثیر تخته ی هوشمند بر یادگیری دانش آموزان دبیرستان سما دو دختران