احداث وراه اندازی هر واحد صنعتی نیازمند شناخت مبانی تئوریک و دیدگاه های عملی متناسب با شرایط اقتصادی موجود جامعه به منظور نیل به اهداف تولید می باشد. بررسی امکان واحد ( امکان سنجی) ایجاب می کند که پارامتر های مختلف و چند جانبه اقتصادی، صنعتی در یک طرح جامع توجیهی ، تحقیقاتی مورد نظر قرار گیرند.
بستهبندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا میبخشد در کسب سهم بالاتری از بازار، برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive . چنانکه از واژه به کار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمیاید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.
طرح توجیهی بسته بندی حبوبات خشکبار میوه سبزی خشک و ادویه جات - مرداد ماه سال 1394