فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تجربیات مدون دبیری ریاضی

اختصاصی از فی دوو تجربیات مدون دبیری ریاضی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تجربیات مدون دبیری ریاضی


تجربیات مدون دبیری ریاضی

فهرست مطالب
مقدمه    4
فصل اول: بیان چالش و مشکلات
عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی    7
بی انگیزگی دانش آموزان برای یادگیری درس ریاضی    9
عوامل ضعف آموزش ریاضی و مشکلات مربوط به آن    11
فصل دوم: ارائه راهکارها و پیشنهادات
راهکارهای حل مشکل عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی    22
راهکارهای حل بی انگیزگی دانش آموزان برای یادگیری درس ریاضی    23
ارائه راهکارها و پیشنهادات در خصوص ضعف آموزش ریاضی    25
پیشنهادات من    31

شعار هفته جهانی آموزش برای همه بر نقش معلم در آموزش و پرورش نوجوانان تاکید می کند. آموزش و پرورش کشورهای مختلف در زمینه نیروی انسانی با چالش های متفاوتی مواجه هستند. در کشورهای فقیر و پیرامونی، به دلیل کمبود اعتبارات آموزش و پرورش، معلم به اندازه کافی جذب نمی شود و آن تعداد از معلمانی که در مدارس به کارگرفته می شوند، دوره های تخصصی لازم را نگذرانده اند. در اغلب کشورهای فقیر و در حال توسعه، حقوق معلمان کم و انگیزه و تعهد شغلی و بهره وری آنها پایین است.معلمان فقیر ، آموزش ندیده و بی انگیزه، هرگز نمی توانند کیفیت آموزش را تضمین کنند.

آنچه که یونسکو بر آنها تاکید می کند مجموعه ای از این موضوعات مرتبط با هم است.موضوع مهم دیگر توان پاسخگویی معلمان به چالش‌های قرن بیست و یکمی است. نظام های آموزش و پرورش حتی در جهان توسعه یافته، دانش آموزان را اغلب متناسب با نیازهای صنعتی و بازار کار تربیت می کنند. در حالی که وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسانهای خلاق و کارآفرین است که مهارت های زندگی در جامعه پیچیده امروز را آموخته باشد.

آموزش هم در محتوا و هم در شکل دچار تحول شده است.تکنولوژی های ارتباطی جدید دیوار بین آموزش های خانه و مدرسه را از میان برداشته اند و انحصار نظام آموزشی شکسته شده است. یادگیری با محوریت دانش آموز در کشورهای توسعه یافته، به تدریج جایگزین یاددهی با محوریت معلم می شود. حفاظت از محیط زیست، همزیستی با انسانهای دیگر، دفاع از صلح، پای بندی به رعایت حقوق بشر، طراحی سوال، تفکر انتقادی و تعامل با دیگران از جمله نیازهای جدید جوامع انسانی است که به تدریج جای خود را در نظام های آموزشی باز می کنند.

نظام های آموزشی، حتی در پیشرفته ترین جوامع خصلتی محافظه کارانه دارند و در مقابل تغییرات مقاومت می کنند. اما سرانجام جامعه، گرایش ها و نیازهای جدید را بر سیستم آموزش و پرورش تحمیل می کند. شکاف بین نیازهای دانش آموزان و میل نظام های آموزشی به ایستایی در برابر تغییر، یکی از چالش های آموزش و پرورش در همه جای دنیا است. آیا می توان از این مقدمات نتیجه گرفت که نقش معلم در مدرسه کمرنگ شده و شغل معلمی آینده ای ندارد؟ به نظر می رسد هیچ چیز نمی تواند جای معلم را بگیرد، اما مفهوم سنتی معلم با چالش اساسی مواجه است و معلمان باید خود را با شرایط چدید تطبیق دهند.

مقاومت معلمان در برابر موج تغییرات، ایستادگی سامورایی ها در برابر تغییرات در جامعه ژاپن یا مقاومت سرخ پوستان آمریکایی در برابر مهاجرانی که به مراتب از آنها قوی تر بودند را تداعی می کند.آموزش و پرورش ایران در ارتباط با شعار یونسکو در هفته آموزش برای همه، با چه چالش هایی مواجه است؟ آموزش و پرورش ما با کمبود معلم مواجه نیست، بلکه با توزیع نامناسب معلمان مواجه است که باعث ایجاد نیروی مازاد در مناطق برخوردار و کمبود معلم در برخی مناطق محروم شده است.

سیاست های استخدامی این وزارتخانه نتوانسته تا کنون این معضل را حل کند. آموزش و پرورش در زمینه کیفیت آموزشی دچار مشکل است و بخشی از ضعف کیفیت آموزشی، به چگونگی جذب ، آموزش و نگهداشت معلمان برمی گردد.اغلب معلمان آموزش های لازم برای حرفه معلمی را ندیده اند و در طول خدمت به ندرت در کلاس های ضمن خدمت، اطلاعات و دانش و روشهای آموزشی خود را بازنگری و اصلاح کرده اند. انگیزه شغلی معلمان و دلبستگی حرفه ای آنها ، پایین است. معلمان در دفتر مدرسه و حتی در کلاس های درس مستقیم و غیر مستقیم نارضایتی خود را از اوضاع معیشتی ابراز می کنند.اغلب معلمان حقوق و مزایای پایین را عامل بی انگیزگی خود معرفی می کنند.

یکی از جنبه های متناقض، نسبت هزینه های پرسنلی به سایر هزینه ها در بودجه وزارت آموزش و پرورش است. به طور متوسط در ده سال گذشته 90 درصد اعتبارات وزارتخانه صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شده است. با این وجود پرسنل آموزش و پرورش حقوق و مزایای خود را به هیچ وجه کافی نمی دانند و دائما خود را با کارکنان دیگر دولت مقایسه کرده و احساس تبعیض آنها را رنج می دهد.

آموزش و پرورش باتوجه به مسئولیت آن در تربیت خیل میلیونی دانش‌آموزان و با توجه به اینکه ۴۰ درصد از کل کارمندان دولت، معلمان هستند، نیازمند نگاهی نو با برنامه‌ها و راهکارهایی نو است. به عبارت دیگر تحول در آموزش و پرورش ضرورتی انکارناپذیر و امری بدیهی محسوب می‌شود. ارائۀ شیوه‌ای جدید از تلفیق تجارب مفید گذشته و برنامه‌های آموزشی و پرورشی پیش‌ِ رو با نگاه به توسعۀ جهانی و فواید و مضرّات آموزش جهانی و با حفظ اصول و ارزش‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی این ضرورت را مضاعف می‌نماید. لذا تا رسیدن به عدالت آموزشی، فرهنگی و… نیازمند پنج گام اساسی و حیاتی می‌باشیم:

شناخت تحول در آموزش و پرورش در عرصه‌ها و راهکارهای جدید آن؛ نیازسنجی کلان آموزش و پرورش؛ ارائۀ خدمات به کل عوامل تأثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر نتایج نیازسنجی؛ بازخورد و ارزیابی خدمات ارائه‌شده؛ استفاده از خرد جمعی.بدیهی است که در همۀ زمینه‌ها تحول ایجاد شده است اما اکنون به سطحی فراتر از وضع موجود آموزش و پرورش نیاز داریم. آن‌چنان که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «ما نمی‌توانیم فقط در اندیشۀ شهید مطهری توقف کنیم باید از آن نهایت استفاده را ببریم» اما امروز زبان نسل جدید متفاوت است؛ به علاوه مشکلات جدیدتری مطرح شده است، پس لازمۀ ایجاد تحول، بهره‌گیری از خرد جمعی است؛ به ویژه اندیشۀ استادان و علمای حوزه و دانشگاه گریز‌ناپذیر به نظر می‌رسد.معلم پس از تغییر محتوای آموزشی و درک موقعیت زمان و مکان و ویژگی‌های یادگیرنده با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در امر آموزشی می‌تواند بر چالشهای موجود فائق آید.

 

 

 

 

 

 

این تجربیات به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 35صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


تجربیات مدون دبیری ریاضی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.