فرهنگی گرانقدر
به اطلاع می رسانیم فایل تجربیات مدون پست مدنظر شما در قالب نرم افزار ورد2007 آماده عرضه به شما عزیزان شده است ؛ چنانچه در آستانه اخذ رتبه خبره یا عالی قرار دارید می توانید فایل را از طریق تکمیل کردن فرم ذیل (ایمیل ، شماره همراه ) و پرداخت هزینه آن به صورت آن لاین دریافت نمائید . شایان ذکر است پس از پرداخت هزینه در همان لحظه لینک فایل برای شما قابل مشاهده خواهد بود.
فهرست مطالب
مقدمه : 5
تعریف فناوری: 5
تعریف فناوری آموزشی : 6
ضرورت استفاده از فناوری آموزشی در مدرسه : 7
فناوری امروز : 7
اهداف و فواید فناوری آموزشی : 7
شرح وظایف پست سازمانی –معاون فناوری.. 8
کنکاشی درچیستی معاون فناوری مدارس... 13
تجارب و فعالیت ها 18
تجربه 1 : همکاری با دبیران. 18
تجربه2 : آماده کردن همیشگی.. 18
تجربه 3 : آماده سازی کامپیوترها : 18
سایر تجربیات... 19
فناوری آموزشی : 21
نقش و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش... 23
فواید کاربرد اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش... 23
1 –فردی کردن آموزش و استقلال فراگیران در یادگیری: 23
2 –بهبودکیفیت تدریس و فعال شدن دانش آموز در یادگیری: 24
3 –استفاده ازهمه حواس فراگیران. 24
4 –اجرای عملی آموزش مادام العمر و آموزش مستمر: 24
5 –آموزش ازطریق اینترنت... 24
6 –ازبین رفتن محدودیت های زمانی و مکانی.. 25
7 –به اشتراک گذاشتن منابع آموزشی.. 25
8 –نظارت وکنترل مؤثر فراگیران. 26
9 –ایجاد زمینه های پژوهش محوری.. 26
10 –تقویت خلاقیت و نوآوری.. 26
اصول اولیه آموزش... 27
آزمایشگاه رایانه مدارس( مفاهیم –راهبردها) 32
تعاریف: 33
اهداف : 33
راهبردها و خط مشی ها : 34
ارکان آزمایشگاه رایانه مدارس : 34
ویژگیهای ارکان آزمایشگاه رایانه مدارس : 35
الف –برنامه درسی.. 35
ب –روش تدریس : 37
ج –ارزیابی.. 39
د –محتوا 41
مدیریت : 41
اصول حاکم بر مدیریت مدارس هوشمند : 42
بهره براداری از فناوری و اداره آن به طور کارآمد و اثربخش... 42
نقشها ی عوامل اجرایی و یادگیرندگان راهبرد ها و دستورالعمل های بنیادین.. 43
مسئولیتها و مهارتهای حرفه ای.. 46
مدیر. 46
معلمان. 48
کارکنان اداری.. 50
اولیاء دانش آموزان. 54
فناوری.. 57
شبکه رایانه ای : 57
محتوای الکترونیکی.. 57
محیط ارتباطی بین مدارس هوشمند ( Platform ) 58
تهیه و استاندارد سازی محتوا 59
قوانین لازم برای مدارس هوشمند: 59
پشتیبانی از مدارس هوشمند. 60
چالش ها و مشکلات فناوری آموزشی مدارس : 61
1- کمبود نیروی متخصص : 61
2- برخوردار نبودن فناوری اطلاعات از جایگاه مناسب در بین دانش آموزان : 61
3- نبودن کتاب IDSL در برنامه درسی : 62
4- کمبود امکانات سخت افزاری : 62
5- عدم دسترسی به اینترنت : 62
6- نبود خط اینترنت مجزا جهت استفاده معلمین و دبیران : 63
7- تجهیز نبودن آزمایشگاه به وسایل سخت افزاری و نرم افزاری : 64
8- بهره مند نبود مدارس از امکانات سایت جداگانه : 64
9- اتاق IT و وصل نبودن به اینترنت : 65
10- کمبود سامانه پیام کوتاه : 65
راه کارهایی برای برطرف نمودن مشکلات فناوری آموزشی مدارس : 66
1- تربیت نیروی متخصص : 66
2- ایجاد انگیزه در دانش آموزان : 66
3- گنجاندن کتاب IDSL در برنامه درسی : 66
4- ایجاد امکانات سخت افزاری : 67
5- امکان دسترسی به اینترنت : 68
6- اختصاص یک خط مجزا برای کادر آموزشی (معلمین یا دبیران ) : 68
7- تجهیز آزمایشگاه : 69
8- ایجاد سایت توسط مدارس : 69
9- تجهیز اتاق IT به اینترنت : 70
10- ایجاد سامانه پیام کوتاه : 70
نتیجه گیری : 71
منابع : 73
تجربیات مدون معاون فناوری