چکیده:
هدف تحقیق حاضر، بررسی رابطه هوش اجتماعی با میزان وفاداری و اعتماد کارکنان مالی کارخانجات واقع در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان است.روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از348 نفر کارکنان مالی از 166کارخانه واقع در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان حجم نمونه 151نفر، ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه است که شامل پرسشنامه هوش اجتماعی 21سوال، اعتماد 20سوال و وفاداری 17 و همچنین میزان روایی هرکدام به ترتیب 92/0، 96/0 و 94/0 و پایایی هوش اجتماعی 85/0، اعتماد93/0، و وفاداری 91/0 می باشند. این داده ها توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته اند.نتیجه تحقیق حاضر نشان می دهد که بین هوش اجتماعی با میزان وفاداری واعتماد کارکنان مالی رابطه معنی داری وجود دارد که مثبت ومستقیم است. و نیز نتایج فرضیات فرعی بدینگونه اند که : بین میزان پردازش اطلاعات اجتماعی با میزان اعتماد، میزان مهارتهای اجتماعی با اعتماد، میزان آگاهی های اجتماعی با میزان اعتماد و میزان پردازش اطلاعات اجتماعی با میزان وفاداری، میزان مهارتهای اجتماعی با میزان وفاداری، میزان اگاهی های اجتماعی با وفاداری ، و بین میزان تمایل کارکنان به انجام کار بیشتر با میزان اعتماد، میزان مسئولیت پذیری کارکنان با میزان اعتماد، میزان تمایل به ماندن درشغل با میزان اعتماد و میزان احساس تعلق کارکنان به محیط کار با میزان اعتماد آنهارابطه معنی دارمستقیم و مثبت( افزایشی ) برقرار است. نتیجه کلی که میتوان گرفت: با افزایش هوش اجتماعی، میزان اعتماد و وفاداری به صورت فزایندهای افزایش مییابند و همچنین هرچه میزان اعتماد بالاتر رود میزان وفاداری نیز بالا میرود.
کلید واژه ها :هوش اجتماعی، اعتماد، وفاداری، کارکنان مالی
فهرست مطالب
مطالب صفحه
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق.... 20
1-6-3- قلمرو موضوعی تحقیق : 24
1-6-4-1- تعریف نظری واژه ها: 24
1-7- تعریف عملیاتی واژه ها: 27
فصل 2: مروری بر ادبیات موضوع 30
2-2- بخش اول : هوش اجتماعی... 32
2-2-1- ظهور و پیدایش مفهوم هوش اجتماعی... 32
2-2-2- تعاریف هوش اجتماعی... 33
2-2-3- چگونه هوش اجتماعی را تقویت کنیم ؟. 34
2-2-3-1- هماهنگی حرکات بدنی با گفتار. 34
2-2-3-2- هنر شنونده بودن... 35
2-2-3-3- چگونگی برقراری ارتباط... 35
2-2-3-4- به هیچ وجه به افراد برچسب نزنید ! 35
2-2-3-5- علائم موفقیت اجتماعی... 36
2-2-4- بخش دوم: اعتمادآفرینی... 37
2-2-4-1- تعاریف و مفهوم رایج اعتماد.. 37
2-2-6-3- درک و شناخت شرایط مشتری... 41
2-4- نقش واسطه ای اعتماد سازمانی... 44
2-5- عناصر اعتمادآفرین در روابط گفتاری... 45
2-5-3- پرهیز از خودمحوری... 45
2-6-1-1- مزایای اعتماد در سازمان ها. 46
2-6-1-2- بازسازی اعتماددرکسب وکار. 47
2-6-1-2-1- 1- برآوردن انتظارات.... 47
2-6-1-2-2- 2- بهترین استراتژی ها. 48
2-6-1-3- تأثیرات اعتماد درروابط درون وبرون سازمان... 48
2-7-1- ماهیت و مفهوم وفاداری... 50
2-7-2- ارزیابی و سنجش میزان وفاداری... 52
2-7-4- هفت روش برای ایجاد یک تیم وفادار. 54
2-7-4-1- دائما تیم را به حرکت وادارید. 55
2-7-4-2- مشاغلی عالی ایجاد کنید. 56
2-7-4-3- حرفههای عالی ایجاد کنید. 56
2-7-4-4- فرهنگ سرزنش کردن را متعادل سازید. 57
2-7-4-5- جلسات را اختیاری کنید. 57
2-7-4-6- افراد را تصدیق کنید. 58
2-7-5- 2 نقش مدیریت درافزایش وابستگی و وفاداری کارکنان نسبت به سازمان... 58
2-7-5-2- وابستگی سازمانی و نقش آن در ایجاد تعهد و وفاداری به سازمان: 60
2-7-6- داشتن کارکنانی باانگیزه، وفادار به سازمان... 62
2-7-7- ایجاد تعهد و وفاداری در کارکنان... 64
2-7-8- پیامدهای مثبت و منفی وفاداری کارکنان... 65
2-7-9- شاخص های وفاداری کارکنان... 66
2-7-10- رابطه میان وفاداری کارکنان و وفاداری مشتری... 67
2-7-11- بخش چهارم تحقیقات انجام شده. 68
2-7-11-1- تحقیقات انجام شده در زمینه هوش اجتماعی در داخل کشور. 68
2-7-11-2- تحقیقات انجام شده در زمینه هوش اجتماعی در خارج کشور. 71
2-7-11-3- تحقیقات انجام شده در زمینه وفاداری کارکنان در داخل کشور. 76
2-7-11-4- تحقیقات انجام شده در زمینه وفاداری کارکنان در خارج کشور. 77
2-7-11-5- تحقیقات انجام شده در زمینه اعتماد در داخل کشور. 79
2-7-11-6- تحقیقات انجام شده در زمینه اعتماد درخارج کشور. 83
2-7-12- بخش پنجم: چارچوب نظری تحقیق،مدل مفهومی و تحلیلی تحقیق و فرضیه های تحقیق 86
2-7-13- مدل مفهومی تحقیق.... 89
3-5- حجم نمونه و روش نمونه گیری... 97
3-6- ابزار جمع آوری داده ها. 98
3-7- نحوه نمره گذاری سؤالات.... 101
3-8- روایی و پایایی ابزار سنجش..... 101
3-9- روش جمع آوری داده ها. 103
3-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها. 103
فصل 4: تجزیه و تحلیل داده ها 105
4-2-1- توصیف شاخصهای دموگرافیک (بررسی ویژگیهای عمومی). 107
4-2-1-1- بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس تاهل... 107
4-2-1-2- . بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس سن... 108
4-2-1-3- بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس سابقه کار. 109
4-2-2- بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس تحصیلات.... 110
4-2-2-2- توصیف کمی متغیرهای پژوهش..... 112
4-2-2-2-1- توصیف کمی متغیر هوش اجتماعی و مولفه های آن... 112
4-2-2-3- توصیف کمی متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی... 114
4-2-2-4- توصیف کمی متغیر آگاهی اجتماعی... 116
4-2-2-5- توصیف کمی متغیر مهارت اجتماعی... 118
4-2-2-6- توصیف کمی متغیر اعتماد و مولفه های آن... 120
4-2-2-7- توصیف کمی متغیر اعتماد راسخ... 121
فصل 5: نتیجه گیری،بحث و بررسی وپیشنهادات
شامل یک فایل ورد با 192 صفحه
پایان نامه با موضوع ، بررسی رابطه هوش اجتماعی با میزان وفاداری و اعتماد کارکنان مالی کارخانجات واقع در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان