عنوان مقاله : روشهای نوین در آموزش و یادگیری بزرگسالان
قالب بندی : word
شرح مختصر : یادگیری: از آنجا که رفتار و عکس العملهای فعلی ما نتیجه ی یادگیری و تجربیات گذشته مان است یادگیری گاه به عنوان فرایندی که تغییر نسبتاً دائمی در رفتار ما به وجود می آورد تعریف شده است، یعنی توانایی و کارایی ما نتیجه ی برخوردهای گذشته ما با محیط است. رشد یادگیری: رشد جسمی کودک در زمینه های مختلف تابع قوانین کلی رشد است اما رشد یادگیری تابع عوامل و شرایط اجتماعی، محیطی، اقتصادی و جسمی نیز می باشد.
•جریان دائمی تغییرات جسمی کودک باعث می شود فرد تواناییهای خود در یادگیری رفتارهای تازه را به منظور دستیابی به موفقیت های بیشتر به کار گیرد.
•یادگیری هر مهارت تازه به عنوان زیر بنایی برای پیشرفت ها و یادگیری مهارت های آتی به کار گرفته می شود.
فهرست:
یادگیری و مراحل مختلف زندگی
دوران قبل از بازنشستگی
تقسیم بندی بزرگسالان براساس شرکت در آموزش
روش های یادگیری و ارتباط آن با سن
دامنه و وسعت یادگیری بزرگسالان
مراحل مختلف حافظه
حافظه ی حسی
حافظ عملی یا کوتاه مدت
حافظه ی دراز مدت
تفاوت حافظه های دراز مدت از فراگیری های موقتی
تجربه سازماندهی و به خاطر آوردن
اثراتی چند بر یادگیری بزرگسالان
نقش مربی در آموزش
تئوری های یادگیری بزرگسالان
مکتب روانشناسی ارتباطی تحریک و انعکاس
مکتب روانشناسی گشتالت
یادگیری از طریق آزمایش و خطا
قانون اثر
انعکاس شرطی
محرک شرطی
محرک غیر شرطی
انعکاس غیر شرطی
انعکاس شرطی
تعمیم محرک
تئوری عکس العمل ارادی یا فعال
تقویت و تشویق برنامه ای
عامل تقویت منفی و تنبیه
روش مکتب گشتالت در مورد یادگیری
یادگیری مکاشفه ای
طرح یادگیری درجه بندی شده ی گاینه
دانلود مقاله رشته روانشناسی - روشهای نوین در آموزش و یادگیری بزرگسالان - WORD