فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ارزیابی مراکز فنی و حرفه ای شهر اهواز براساس مدل تعالی سازمانی EFQM

اختصاصی از فی دوو ارزیابی مراکز فنی و حرفه ای شهر اهواز براساس مدل تعالی سازمانی EFQM دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                           صفحه

چکیده......................................................................................................................................................... ی

مقدمه...........................................................................................................................................................1

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- بیان مساله .........................................................................................................................................4

1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش...............................................................................................................6

1-3- هدف کلی پژوهش ...........................................................................................................................8

1-4- اهداف اختصاصی پژوهش.................................................................................................................8

1-5- سؤالات پژوهش ................................................................................................................................9

1-6- تعاریف مفهومی متغیرها ..................................................................................................................10

1-7- تعاریف عملیاتی متغیرها .................................................................................................................13

فصل دو: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه ..............................................................................................................................................17

2-2- گستره مفهومی کیفیت ....................................................................................................................18

2-3- کیفیت در مؤسسات آموزشی و کارآموزی.......................................................................................22

2-4- گستره مفهومی ارزیابی ....................................................................................................................25

2-5- شاخص های ارزیابی عملکرد سازمانها ..........................................................................................35

2-6- جایگاه ارزیابی در نظام برنامه ریزی...............................................................................................37

2-7- مزایا و معایب ارزیابی عملکرد ......................................................................................................38

2-8- محدودیتهای ارزیابی عملکرد .........................................................................................................40

2-9- اصول ارزیابی عملکرد ....................................................................................................................42

2-10- معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان .................................................................................................42

2-11- روشهای ارزیابی عملکرد ...............................................................................................................43

2-12- فرایند ارزیابی عملکرد ...................................................................................................................44

2-13- ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد ..............................................................................................45

2-14- ضرورت ارزیابی عملکرد ...............................................................................................................48

2-15- استاندارد و استاندارد سازی ...........................................................................................................51

2-16- زمینه پیدایش و گسترش مطالعات مدیریت کیفیت ........................................................................53

2-17- علل وجودی سیستم های سنجش عملکرد ....................................................................................56

2-18- سنجش عملکرد و مدیریت کیفیت ................................................................................................57

2-19- استفاده از الگوهای مدیریت کیفیت به منظور سنجش عملکرد.....................................................58

2-20- نظام مدیریت کیفیت مبتنی بر الگوی تعالی سازمانی EFQM .......................................................70

2-21- تاریخچه آموزش های فنی و حرفه ای ..........................................................................................99

2-22- پیشینه پژوهش .............................................................................................................................129

2-23- جمع بندی و نتیجه گیری ............................................................................................................140

 

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1- روش پژوهش ................................................................................................................................143

3-2- جامعه آماری .................................................................................................................................143

3-3- تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری .........................................................................................144

3-4- ابزار گردآوری داده ها ...................................................................................................................147

3-5- نحوه محاسبه امتیازها براساس داده های به دست آمده از پرسشنامه مدل EFQM ......................150

3-6- سنجش روایی و پایایی پرسشنامه ..................................................................................................151

3-7- مصاحبه ساختمند ..........................................................................................................................151

3-8- روش گردآوری اطلاعات .............................................................................................................152

3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها ......................................................................................................154

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1- ویژگی های کلی جامعه پژوهش ..................................................................................................154

4-2- یافته های توصیفی .........................................................................................................................154

4-3- نتایج توصیفی نظرات ...................................................................................................................159

4-4- نتایج توصیفی نظرات کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای مورد بررسی در دو معیار نتایج مشتری و نتایج کلیدی عملکرد ...............................................................................................................................169

4-5- نحوه محاسبه معیار نتایج کلیدی عملکرد ......................................................................................170

4-6- بررسی استنباطی سؤال های پژوهش .............................................................................................171

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه .............................................................................................................................................186

5-2- بحث و نتیجه گیری .......................................................................................................................186

5-3- وضعیت موجود و مطلوب کیفیت آموزش مراکز فنی و حرفه ای در عامل توانمندساز..................187

5-4- وضعیت موجود و مطلوب ارزیابی مراکز فنی و حرفه ای در عامل نتایج ......................................197

5-5- مقایسه ی عامل توانمند سازها و نتایج ..........................................................................................206

5-6- پیشنهادهای پژوهشی  ....................................................................................................................207

5-7- پیشنهادهای کاربردی ......................................................................................................................207

5-8- محدودیت های پژوهش ................................................................................................................210

منابع و ضمائم ...................................................................................................................211

پیوستها .....................................................................................................................................................226

  

ت

 

 

چکیده:

 

         هدف اصلی این پژوهش ارزیابی کیفیت عملکرد مراکز فنی و حرفه ای شهر اهواز براساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی(EFQM) می باشد. روش انجام پژوهش توصیفی و از نظر هدف کاربردی است. ابزار گردآوری داده های پژوهش پرسشنامه استاندارد شده الگوی تعالی سازمانی است. ضریب پایایی پرسشنامه روسا، کارکنان، مربیان و کارآموزان بین 70/0 تا 97/0 برآورد شده که براساس آلفای کرونباخ محاسبه شده است. این پرسشنامه ها بین تعداد 65 نفر از روسا، کارکنان و مربیان مراکز فنی و حرفه ای به صورت سرشماری توزیع شدند، همچنین تعداد 309 نفر از کارآموزان که به صورت تصادفی طبقه ای براساس دو متغیر مراکز فنی و حرفه ای و جنسیت انتخاب شده بودند. از روشهای آماری توصیفی(محاسبه فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی(آزمون t تک گروهی، آزمون t گروه های مستقل، تحلیل واریانس یک راهه، آزمون تعقیبی شفه) نیز برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است.  نتایج حاکی از آن است که مراکز فنی و حرفه ای در معیار کارکنان بالاترین امتیاز 60/79 و در معیار شراکت ها و منابع کمترین امتیاز 60/56 را کسب کرده است. 80/714 از 1000 امتیاز نشان دهنده این است که عملکرد مراکز فنی و حرفه ای در سطح مطلوبی قرار دارد.



دانلود با لینک مستقیم


ارزیابی مراکز فنی و حرفه ای شهر اهواز براساس مدل تعالی سازمانی EFQM
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.