در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های بسیار فشرده در جوامع گوناگون برای دست یابی به جدید ترین فناوری و منابع قدرت هستیم افراد تیزهوشی ، خلاق و صاحبان اندیشه ی و تفکر واگرا ، به منابه گرانبهاترین سرمایه ها، از جایگاه بسیار بالا و ارزشمند برخوردار هستند.
در چنین عصری باید برای اداره سازمان های گوناگون اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و آموزشی به نوآوری و بهره گیری از دست آوردهای اخلاقی ، عملی و فنی بشر هفت گماشته و راه را برای نوآوری و ارائه طرح های مناسب در این سازمان ها هموار کرد. امروزه، جامعه ها بیش از هر زمان دیگر به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد هر قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر می شود ، نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده نیز بیشتر و شدیدتر می گردد. به همین دلیل، در شرایط کنونی، مسئله خلاقیت از مهم ترین مسائل در قلمرو روان شناسی آموزشگاهی است . تردیدی نیست که مهم ترین نقشی که آموزش و پرورش می تواند در تعلیم و تربیت دانش آموزان ایفا کند پرورش توانایی خلاقیت وکسب تفکر خلاق در آنان است.
کلمات کلیدی:
علم گریزی- افت تحصیلی- مدرسه گریزی – آسیب شناسی اجتماعی- دانش آموز.
مقدمه:
بیان مسأله :
اهمیت و ضروریت تحقیق:
هدف تحقیق :
فرضیه:
پیشینه تحقیق:
الف- محتوای کتب درسی:
راهبردهای علم گریزی:
عوامل مؤثر بر مدرسه گریزی:
ترس از مدرسه در کودکان:
روش مطالعه و یادگیری دوسویه:
اصول تقویت مثبت :
جامعه آماری:
نمونه و روش نمونه گیری:
شامل 15 صفحه فایل word
دانلود تحقیق بررسی علل در راهبردهای علم گریزی افت تحصیلی در بین دانش آموزان راهنمایی شهرستان قوچان