لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه29
‹‹بسمه تعالی››
الگوی برنامه ریزی و تدریس در کلاس های پیام نور گام اول: تهیه شناسنامة درس
- جایگاه رشته در علم: الهیات و معارف اسلامی رشته ایست که به شناخت علوم اسلامی اعم از فقه، تفسیر، کلام، فلسفه و عرفان پرداخته و با توجه به عنوان کلی الهیات به شناخت سایر ادیان نیز می پردازد.
- جایگاه درس در رشته: آشنایی دانشجو با معادلهای انگلیسی اصطلاحات و واژگان تخصصی الهیات و نحوة ترجمة جملات متون تخصصی.
- جایگاه فصل در درس: این منتخب فصل دوم از بخش اول کتاب زبان تخصصی SHI‛A می باشد با عنوان Division within shi‛ism که به بررسی فرقه های مختلف شیعه از زیدیه و اسماعیلیه گرفته تا شیعة دوازده امامی می پردازد.
- مشخصات منبع: چاپ غیر دانشگاهی است. (چاپ انصاریان. قم) چاپ های دیگری نیز دارد.
- بسندگی منبع: کافی است، البته این کتاب راهنمای آموزشی دارد که جز ترجمة پاراگراف به پاراگراف و واژه نامه مورد اضافه تری ندارد.
- بررسی میزان خودآزموزی کتاب:
اهداف یادگیری :
الف- شناخت معادلهای حروفی و نمادهای حرکتی عربی در انگلیسی، مثل: تشخیص طاء از تاء و تشخیص اُ از او، ب- بکارگیری آموخته های گرامری در بافت واژگان و اصطلاحات تخصصی، ج- مرور تاریخ و اصول اعتقادی فرق شیعه.
فعالیت های درون متنی: تمرین و پرسش ندارد.
فعالیت های پژوهشی: چون حجم کتاب زیاد است و موضوعات مطرح شده در این کتاب در دروس مختلف عربی یا فارسی این رشته موجود است در این درس فعالیت پژوهشی ضروری نیست.
خلاصه کردن متن: به جهت غیر قابل پیش بینی بودن سؤالات امتحانی و پیوستگی مطالب، خلاصه کردن متن منطقی به نظر نمی رسد.
فعالیت علمی: درخواست تکلیف از دانشجو جهت تمرین برای یادگیری درست ترجمة جملات در پیشرفت دانشجو مؤثر است.
تحقیق در مورد الگوی برنامه ریزی و تدریس در کلاس های پیام نور