فرمت فایل:word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات :13
فهرست مطالب :
مقدمه:
- رعایت اخلاق اسلامی
- اعتماد به نفس:
2- انجام فرائض مذهبی
- پرهیز از خشونت
4- قدرت تحمل مسائل و مشکلات (سعه صدر):
- وجاهت اجتماعی:
6- صبر و شکیبایی:
7- مسئولیت پذیری :
- احتراز از پیش داوری
9ـ صراحت و صمیمیت در روابط:
انعطاف پذیری:
توضیحات
سخن از خصایص رفتاری و روابط انسانی مطلوب فرهنگی توسط مدیران در مدارس است. از آنجا که رفتارهای مدیران متوسط امور فرهنگی، الگوی دیگران قرار می گیرد و صحیح یا ناصحیح بودن تصمیم ها و رفتارهای آنها فرهنگ جامعه را دگرگون خواهد ساخت، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
در واقع رفتار مدیران، رشته در اندیشه ها و شناخت آنان دارد و این حوزه نیز از تمایلات آنها سرچشمه می گیرد. بر این اساس، رفتار مدیران فرهنگی، انعکاس تمایلات و اندیشه های آنان و محل قضاوت و ارزیابی دیگران است. شاخص هایی که در این حوزه از خصایص مدیران فرهنگی ارائه می شود نسبت به دو حوزه قبلی، تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده و این امر به دلیل جزئی تر شدن خصایص و تنوع آنها در عینیات است.
مقاله راه های گسترش روابط انسانی در مدارس