تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تکنیک ویلیام رومی بافرمتpdf تعدادصفحات 10
چکیده هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی )متن، پرسش ها و تصاویر( از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی 1394 است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کتاب علوم سوم ابتدایی بود.واحد مطالعه درس های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل، متن، پرسش ها و تصاویر کتاب است که بر اساس مقوله های فعال و غیرفعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که متن کتاب علوم تجربی با ضریب 0 ، متنی فعال و پویاست وزمینه را برای یادگیری فعال فراهم می کنند.در این کتاب به دلیل نداشتن / درگیری 39 سوال های پایان فصل وبا توجه به روش ویلیام رومی تعداد پرسش ها 0بوده در نتیجه تحلیل نشده اند. اما 0 نشان دهند هی غیرفعال و غیرپویا بودن تصاویر است و زمینه را برای / تصاویر کتاب با ضریب درگیری 82 فعالیت فراهم نمی کند.
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی براساس تکنیک ویلیام رومی