فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد راههای جلوگیری از اقدام به خودکشی

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد راههای جلوگیری از اقدام به خودکشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد راههای جلوگیری از اقدام به خودکشی


تحقیق در مورد راههای جلوگیری از اقدام به خودکشی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه22

 

فهرست مطالب

 

مقدمه :

انگیزه من چه بود ؟

1- عوامل خانوادگی :

2- روابط اجتماعی :

3- افسردگی و نا امیدی :

یکی از روستاهای منطقه سملقان درکلاس سوم راهنمایی مشغول به تحصیل است . کلاس سوم         (( الف )) دارای بیست و پنج دانش آموز است . مورد مطالعه ما ، سمیرا، دختر 15 ساله می باشد . از ابتدای سال متوجه شده بودم که خیلی کمرو،       گوشه گیر و منزوی است و در برنامه های صبحگاهی شرکت نمی کند     علاقه ای به فعالیت های ورزشی ندارد ، خیلی آرام حرف می زد .

یکروز متوجه شدم که رنگ و رویش پریده سرش را روی میز گذاشته و با کسی حرف نمی زد . با سئوالاتی که از او پرسیدم متوجه شدم          خودکشی کرده . برای بررسی مشکل او درصدد جمع آوری اطلاعات برآمده و از افراد مورد نظر از وضعیت او اطلاعاتی بدست آوردم .

 

منابع

  • v دوستان دانش آموز
  • v خانواده سمیرا
  • v مشاهده رفتار موجود در کلاس و خارج از کلاس
  • v همکاران خودم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روشهای گرد آوری اطلاعات :

بعداز اینکه متوجه مشکل او شدم سئوالاتی از دوستانش کردم متوجه شدم که او کم صحبت و خیلی گوشه گیر است ودر فعالیت های جمعی شرکت نمی کند با مربی پرورشی او که 2 سال مربی پرورشی او بود صحبت کردم به این نتیجه رسیدم که دربرنامه های صبحگاهی و فعالیتهای فوق برنامه آموزشگاه شرکت نمی کند .

با راهنمایی همکارانم با خانواده او ارتباط برقرار کردم و با صحبتهایی که با آنها کردم به علل مشکل او نزدیکتر می شدم با برقراری ارتباط با او احساس می کردم در فعالیت های جمعی شرکت می کند و کمی نسبت به قبل با        نشاط تر شده است .

تجزیه و تحلیل داده ها :

با سئوالاتی که از دوستان همکلاسی و خانواده اش درباره وضعیت او و بررسی رفتار او درکلاس کردم متوجه شدم او خیلی گوشه گیر و منزوی و کمرو است ، اعتماد به نفس ضعیفی دارد . ازطرفی دچار یاس و نا امید ی شده است .

شرایط نامطلوب زندگی ناشی از مسائل مادی و فشار وتحمیلاتی که از سوی پدرش براو وارد می شود . اصرار پدر به ازدواج کردن بدون نظر خواهی   

در انتخاب همسر . همه این عوامل باعث شده بود که سمیرا دست به این کار بزند .

راههای پیشنهادی برای جلوگیری از خودکشی :

 شخص باید راه حلهای معدودی را برای حل مشکل خود داشته باشد که نخواهد زندگیش را به وسیله اعمال خود تخریبی وخودکشی به مخاطره بیندازد .

  • v پرورش حس اعتماد به نفس :

خمیر مایه و بنیاد انجام هرکاری داشتن اعتماد به نفس است . ازدست دادن اعتماد به نفس موجب فلج شدن فکرو روح انسان می شود . انسان خود را     نا امید و وابسته به دیگران می بیند و قدرت خلاقیت و ابتکار و نوآوری از او گرفته خواهد شد . اگر پدران و مادران ومربیان و معلمان به جای اینکه همواره برنقاط ضعف دانش آموزان انگشت بگذارند به نکات مثبت و توانمندی آنها توجه کنند اعتماد به نفس د رآنها به تدریج مشکل خواهد گرفت .

  • v امیدواری به فرد :

درمطالعه زندگی افرادی که خودکشی کرده اند ، دیده می شود که آنها بر اثر لطمه دیدن ،عزت نفسشان ، قدرت دوست داشتن و دوست داشته شدن را از دست داده اند و احساس می کنند بی کس و بی یاورند و نمی توانند به کسی عشق بورزند و ابراز علاقه نمایند .

این افراد که در حقیقت در طول دوران زندگی ، قدرت سازگاری خویش را از دست می دهند دچار یاس و ناامیدی می شوند باید زمینه حضورشان را دراجتماع متناسب با توانایی ها و محدودیت های افراد فراهم نموده تا حس سازگاری اجتماعی آنان تأمین گشته و و از دیگران دوری نکنند که خود زمینه خیلی از انحرافات ازجمله خودکشی خواهد بود .

  • v فعال نمودن افراد :

با فعال نمودن افراد وایجاد رضایتمندی دروی ، زمینه عدم اعتماد به نفس وی را سد کرده و زمینه تفکرات منفی او را از بین می برد . د ر خود احساس هویت اجتماعی می کند و از زندگی خود لذت برده و فرصت فکر کردن به خودکشی را پیدا نخواهد کرد .

  • v آموزش خانواده ها :

تغییر نگرش آنها در زمینه تعامل با فرزندان ، رفع فشارها و تحمیلاتی که از سوی بزرگسالان بر نوجوانان وارد می شود .

 

 

  • v خوب استفاده کردن از اوقات فراغت :

اوقات فراغت خود را درمطالعه ، فعالیت های خلاق هنری و کارهای دستی و ورزش صرف کند .

  • v شرکت درفعالیت های فوق برنامه آموزشگاه :

با شرکت در فعالیت های فوق می تواند استعداد ها و توانایی های خود را نشان دهد .

  • v پیدا کردن دوستان خوب و مورد اعتماد :

والدین را بهترین ونزدیکترین ومهربانترین دوستان خود بدانند و با ایشان درد دل کنند .

  • v توجه به مسائل دینی :

حقایق دینی را عمیقا“ مورد مطالعه قرار دهند . باشخص مطلع و مورد اعتماد دراین مقولات به بحث و گفتگو بپردازند .

چگونگی اجرای راه جدید :

بعد از تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده از وضعیت سمیرا سعی کردم تغییراتی در او بوجود بیاورم .

 

 

  • v پرورش حس اعتماد به نفس و فعال نمودن او :

با شناسایی استعدا د و توانایی های او سعی کردم اعتماد به نفسش را بدست بیاورد . با توجه به اینکه سمیرا به خیاطی و گلدوزی علاقه داشت از او خواستم کارهایش را برای نمایشگاه دهه فجر آماده کند .

  • v شرکت د ر فعالیت های فوق برنامه :

با دادن مسئولیت برای برگزاری مراسم آغازین مدرسه و در واقع با فعال نمودن او رضایتمندی در او بیشتر شده وتفکرات منفی که از خود داشته برطرف شده .

  • v دور کردن یاس و نا امیدی :

خدا را یاد کند بداند که بهترین آرامبخش ، یاد خداوند و یاد آوری رحمتهای اوست . درواقع یاس و نا امیدی  را از خود دور سازد .

  • v ارتباط عاطفی با خانواده :

با ارتباطی که با خواهر ومادرش داشتم از اونها خواستم که از پدرش خواهش کنند تا به سمیرا فرصت بدهند و اصرار به ازدواج نکنند و اجازه بدهند تا سمیرا به درسش ادامه بدهد و با اونها دردل بکنند تا درواقع اونها را بهترین و نزدیکترین و مهربانترین دوستان خود بداند با سمیرا طوری برخورد کنندکه احساس بی کسی و بی یاوری نکند ، هر وقت احساس اضطراب کرد بتواند با اونها یا با فرد مورد اعتمادش دردل بکند و تسکین یابد .

چگونگی نظارت بر راه  حل جدید :

از میان راه حلهای ارائه شده به نظر می رسد که فعال نمودن و ارتباط نزدیک با خواهرش به عنوان یک دوست و خوب استفاده کردن از اوقات فراغت نتیجه مؤثری داشته است .

با مربی پرورشی آموزشگاه صحبت کردم و از او خواستم سمیرا را در فعالیت های فوق برنامه بیشتر شرکت دهد و به او مسئولیت بدهد . و او توانست برای نمایشگاه دهه فجر کارهای هنری خود را آماده کند و ارائه بدهد

خوب استفاده کردن از اوقات فراغت :

اوقات فراغت خود را به کارهای دستی ( خیاطی – بافتنی ) می پرداخت .

پیدا کردن دوستان خوب :

ارتباط نزدیکی با خواهرش پیدا کرد و توانست با او دردل کند و هر وقت که دچار اضطراب می شد ، با خواهرش صحبت می کرد تا تسکین یابد .

کم کم پایان سال تحصیلی نزدیک می شد سمیرا هم باید خود


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد راههای جلوگیری از اقدام به خودکشی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.