لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه25
فهرست مطالب
طرفدار نظرات کارگزار است تا طالب نظرات دانشگاهی. با 10 نفر از کارگزاران مصاحبه شد، اما فقط نظر یکی از آنها که دانشگاهی بود (دکتر جان وایت، که در آن زمان در موسسه تکنولوژی کرانفیلد بود، و هماکنون پرفسور دانشگاه این شهر است) قابل ارایه است. کاملا واضح است که فرضیات مولف و کسانی که او با آنان مصاحبه داشتند، این است که نقش آموزش، تربیت افراد ماهر برای روابط عمومی است و حرفه روابط عمومی در انگلیس دریافته است که از طریق توسعه و حمایت از یک برنامه آموزشی بزرگ میتواند آینده خود را هدایت و شکل دهد. در آموزش روابط عمومی نیز به نوبه خود الگوی انگلیسی تمایل به پیروی از آمریکا دارد، تا الگوی آموزشی اروپا. این مساله منجر به این شده است که به جای آموزشهای بسیار دقیق _ که در کشورهایی نظیر آلمان، دانمارک و هلند موجود است _ در انگلیس، روی مهارتها و مشاغل آموزش تاکید شود.
در قاره اروپا روابط عمومی معمولا در رشتههای ارتباطات جمعی تدریس میشود. بر خلاف آمریکا که رشتههای روابط عمومی در مدارس روزنامهنگاری تدریس میشود، اکثریت رشته های روابط عمومی در انگلیس در مدارس حرفهای و واحدهای آموزش خدمات یا تبلیغات جای دارند.
«موریس»، استدلال میکند که قرار دادن رشتههای روابط عمومی در واحدهای آموزش حرف و خدمات مشابه، ممنوع کردن است، نه آسان کردن فرآیند حرفهای سازی. بنابراین به نظر میآید که بحث جدی برای جایگذاری آموزش روابط عمومی در واحدهای آموزشی که سبک بیانضباطی در
تحقیق در مورد نگرش اقتصادی به روابط عمومی