
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:117
فهرست و توضیحات:
راهسازی
راه سازی ، روسازی راه و مهندسی ترابری
سنگهای قابل مصرف در راه سازی
سنگهای قابل استفاده در تونلها و محیط های آبی :
سنگهای مقاوم در برابر محلول ها و حرارت
آشنایی
قسمتهای مختلف یک راه
ویژگیهای عمومی مصالح خرده سنگی مورد نیاز در راهسازی : شکل و اندازه ذرات :
مشخصات مصالح سنگی
دانه بندی مصالح سنگی
آزمایشات مرغوبیت مصالح سنگی
آزمایشات قیر
نسبت اختلاط مصالح سنگی
دانه بندی مخلوط مصالح سنگی
تعیین وزن مخصوص مخلوط مصالح سنگی
مشخصات مخلوط آسفالتی :
آزمایشات تعیین وزن مخصوص حقیقتی ، وزن مخصوص ظاهری و درصد
جذب آب مخلوط مصالح سنگی مانده روی الک شماره 8 بر اساس
استاندارد AASHTO – T85 و برای مخلوط مصالح سنگی رد شده از
الک شماره 8 و مانده روی الک نمره 200 بر اساس استاندارد
AASHTO – T100 انجام پذیرفت .
نتایج حاصل به انضمام مقادیر وزن مخصوص حقیقی مخلوط مصالح سنگی و
وزن مخصوص ماکزیمم و درصد جذب قیر مخلوط مصالح سنگی در جدول
شماره دو درج گردیده است .
با اعمال نسبتهای فوق درصد رد شده مخلوط مصالح سنگی از الکهای مورد
نظر بشرح زیر خواهد بود
است .
نمونه های مخلوط آسفالتی با درصد های مختلف قیر با اعمال 75 ضربه
به هر طرف نمونه با قیر ارسالی بروش مارشال ساخته شد . وزن
مخصوص نمونه های آسفالتی براساس استاندارد AASHTO-T166
، استحکام و روانی نمونه ها به استناد روش ASTM – D1559 و حداکثر
وزن مخصوص مخلوط آسفالتی با روش AASHTO – T209 تعیین
گردیدند . درصد فضای خالی مخلوط آسفالتی (Air Voids) ، درصد
فضای خالی بین مصالح سنگی (V.M.A) و درصد فضای خالی مصالح سنگی
پر شده با قیر (V.F.A) به استناد محاسبات مندرج در نشریه Ms2
انستیتو آسفالت محاسبه گردید که منحنی تغییرات کمیتهای فوق با
درصدهای مختلف قیر در شکل شماره شش ترسیم شده است .
آزمایش تاثیر آب بر استحکام مارشال انجام شد . بدین ترتیب که سه
نمونه مارشال در درصد قیر 5/3 ساخته شد و مدت 24 ساعت در شرایط
مستغرق در داخل آب 60 درجه سانتیگراد قرار داده و سپس تعیین
مقاومت شدند و با مقاومت سه نمونه مارشال که با شرایط مشابه ساخته
شده و در مدت 30 دقیقه در آب 60 درجه سانتیگراد قرار گرفته بودند
مقایسه شدند که نسبت متوسط مقاومت سه نمونه مارشال در 24 ساعت
به متوسط مقاومت سه نمونه در 30 دقیقه برابر با 79/0 بدست آمد .
این نسبت طبق قسمت پ بند 20-6-5 نشریه 101 سازمان مدیریت و
برنامه ریزی(تجدید نظر اول) نباید کمتر از 75/0 باشد .
ضمناًٌ وزن مخصوص ماکزیمم در درصدهای مختلف قیر محاسبه گردیده
که نتایج به پیوست آمده است.
تحقیق درباره شاهراه