فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق روسازی سدهای بتن غلتکی

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق روسازی سدهای بتن غلتکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق روسازی سدهای بتن غلتکی


دانلود تحقیق روسازی سدهای بتن غلتکی
  • سدهای بتن غلتکی (آر، سی، سی) بعنوان نوع جدیدی از سد طی سالهای 1980 مطرح شد. این نوع سدها با توجه به هزینه کم که قسمتی از آن ناشی از ساخت سریع آنهاست در زمان نسبتا کوتاهی در سراسر دنیا مورد قبول واقع شده و پیشرفت ناگهانی قابل توجهی را در امر طراحی و ساخت بوجود آورد .
  • این سد با هزینه کمتر و از  نظرایمنی نظیر سدهای بتنی کلاسیک می باشد.
  • بتن غلطکی بیش از آنکه یک نوع مصالح جدید باشد روشی جدید برای اجراست.
  • هم اکنون در ایران تنها سه پروژه عظیم سدسازی با اجرای عملیات بتن غلطکی وجود دارد .اولین تجربه استفاده از بتن غلطکی در ایران در پروژه سد تنظیمی انحرافی کرخه در خوزستان است.
  • پروژه سد جگین در هرمزگان دومین تجربه بتن غلطکی و اولین پروژه به بهره‌برداری رسیده در ایران محسوب می‌شود.
  • سد زیردان در سیستان و بلوچستان نیز سومین پروژه سد بتن غلطکی در ایران به حساب می‌آید.
  • درحال حاضر به دلایل متعدد ، لزوم استفاده ازروسازی بتنی نیز، درسطح کشوربه خوبی آشکارشده است .
  • ازجمله این دلایل چشمگیر قیمت قیر و مشکلات عدیده روسازی های آسفالتی های درمحل های خاص همانند نواحی سواحل جنوب ، پایانه های بار ونواحی صنعتی
  • می باشد اما با وجود این مسائل ، مشکلاتی از قبیل نیاز به وسایل و تجهیزات ویژه وپرسنل متخصص وبا تجربه کافی ،  مصرف سیمان و آرماتور از کاربرد روسازی بتنی شده است .
  • دراین قسمت ویژگی بتن غلتکی که تقریبا اغلب خواص مطلوب روسازی های بتنی را داشته واز طرف دیگر هزینه ساخت آن کمتر واجرای آسانتر از روسازی های متداول بتنی است معرفی می گردد
  • امروزه این نوع روسازی که به عنوان روسازی بتن غلتکی شناخته شده ، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته وبه خوبی نیاز های طرح را تامین نموده است
  • خصوصیات روسازی بتن غلتکی شامل مصرف سیمان کمتر، امکان استفاده از وسایل اجرا متداول در ساخت روسازی های آسفالتی ، امکان استفاده از مصالح با کیفیت کمتر از استاندارد بتن معمولی وعدم نیاز به آرماتور ، قالب بندی وتعبیه درز .

تعریف بتن غلتکی (RCC) :

از بتن غلتکی تعریف صریح و دقیقی ارائه نشده است  اما تعاریف و برداشتهای نادرستی از بتن غلتکی در این زمینه موجود است . یکی از این برداشتهای نادرست  تعریفی است که بتن غلتکی را مصالحی در حد میانی خاکریز و بتن معرفی میکند و اولین چیزی که از این تعریف در ذهن تداعی مگردد  عبارت بتن " نا مرغوب " است .

در واقع بتن غلتکی بتنی است که در اجرای سازه های حجیم مانند سدها  شالوده های بزرگ وروسازی بزرگراه ها و گذرگاه ها و اجرای چند لایه ای پی ها ... کاربرد دارد و برای اجرای آن از ماشین آلات راهسازی و عملیات خاکی استفاده می شود .

  • در فرهنگ اصطلاحات بتن و سیمان انجمن بتن آمریکا (ACI 207.5R 89)، بتن غلتکی بدین ترتیب تعریف می شود: بتن متراکم شده با غلتک، بتنی که با حرکت بر روی آن در حالت سخت نشده، متراکم می شود. در ادبیات فنی با نام رول کریت نیز از آن نامبرده می شود. امروزه اغلب تحت عنوان بتن غلتکی یا به صورت خلاصه Rcc  به کار برده می شود.
  • بتن غلتکی سخت شده، در اصل دارای همان خصوصیات بتن های معمولی که به صورت درجا ریخته شده و به عمل می آیند، می باشد و محصول نهایی به زبان ساده «بتن» تلقی می شود.
  • بتن غلتکی باید به اندازه کافی خشک باشد تا وزن غلتک ها راتحمل کند وبه اندازه کافی خیس باشد تا در ضمن اختلاط وتراکم امکان پخش یکنواخت خمیر سیمان در بتن فراهم شود.
  • برای اطمینان از پیوستگی کافی بین بتن غلتکی جدید وبتن سخت شده قبلی ، یا در درزهای سرد باید از جدایی جلوگیری شود و اولین مخلوط به صورت مخلوطی باخاصیت پلاستیکی زیاد مورد استفاده قرار گیرد .
  • با توجه به اینکه تامین ایمنی و پایداری سدها در مدت زمانهای طولانی مورد نظر است بتن غلتکی باید از پایایی و دوام لازم برخوردار باشند .
  • به کارگیری ماشین آلات سنگین عملیاتی خاکی دلالت بر این مطلب دارد که بتن غلتکی تنها در سازه های حجیم و دارای سطح اجرایی زیاد قابل استفاده است .

ویژگی‌های بتن غلطکی نسبت به بتن‌های معمولی:

   کاهش مصرف سیمان در این نوع بتن، سازگاری با محیط زیست، کاهش زمان اجرای عملیات، کاهش انرژی مصرفی، امکان اجرای آن حتی در پی‌های نسبتا ضعیف و در نهایت کاهش هزینه‌ها از جمله ویژگی‌های بتن غلطکی است .

  • خاصیت روانی و پلاستیکی بتن غلتکی در حالت تر، اساسا متفاوت با خواص پلاستیکی بتن درجا ی معمولی می باشد. اسلامپ بتن غلتکی باید در حد صفر باشد تا قادر به تحمل وزن غلطک متراکم کننده باشد. ماشین آلات مورد استفاده جهت حمل و نقل، بارگیری و تراکم بتن Rcc شامل ماشین آلاتی با ظرفیت زیاد می باشند که در کارهای خاکی حجیم، نظیر سد سازی و راهسازی به کار می روند. به طور کلی در ساختن بتن غلتکی میزان عملیات دستی (غیر ماشینی) مورد نیاز در مقایسه با عملیات ساخت بتن های معمولی کمتر است.

مواد تشکیل دهنده بتن غلتکی :

شامل 27 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق روسازی سدهای بتن غلتکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.