فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق - اعتقاد به مهدویت در آیین های گوناگون

اختصاصی از فی دوو تحقیق - اعتقاد به مهدویت در آیین های گوناگون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق - اعتقاد به مهدویت در آیین های گوناگون


تحقیق - اعتقاد به مهدویت در آیین های گوناگون

لینک دانلود "MIMI file" پایین همین صفحه 

تعداد صفحات "33"

فرمت فایل : "word"

فهرست مطالب :

ولادت

 

غیبت کوتاه مدت یا غیبت صغری

 

غیبت دراز مدت یا غیبت کبری و نیابت عامه

 

ضرورت غیبت آخرین امام

 

طول عمر امام زمان (عج)

 

انتظار ظهور قائم ( عج )

 

  (اعتقاد به مهدویت در ایین های مختلف )

 

 اعتقاد به مهدویت درآیین هندی

 

 اعتقاد به مهدویت درایین بودایی

 

اعتقاد به مهدویت دردرآیین زردتشتی

 

 اعتقاد به مهدویت درآیین یهودیت    

 

اعتقاد به مهدویت درآیین مسیحیت

 

اعتقاد به مهدویت در اسلام در مذاهب سنی و  شیعه

 

انتظار ظهور قائم ( عج )

 

مهدویت و انتظار در اندیشه مطهری

 

 مقدّمه                                                           

 

بخش اوّل: فلسفه مهدویت و ضرورت انتظار

 

بخش دوم: چگونگی انتظار و وظیفه ما

 

بخش سوم: آثار انتظار

 

زمینه برای آمدن امام زمان (عج)

 

 

((5 نشانه و علامت حتمی ظهور))

 

بخشی از  فایل  :

 

ولادت

 


ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه، نیمه شعبان سال 255یا 256 هجری بوده است .
پس از اینکه دو قرن و اندی از هجرت پیامبر ( ص ) گذشت
  و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام یازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسید، کم کم در بین فرمانروایان و دستگاه حکومت جبار، نگرانی هایی پدید آمد . علت آن اخبار و احادیثی بود که در آنها نقل شده بود  از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی  تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . 

در این زمان یعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع )، معتصم عباسی، هشتمین خلیفه عباسی، که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد ، سامرا، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی
  قرار داد.
 
این اندیشه، که ظهور مصلحی پایه های حکومت ستمکاران را متزلزل می کند، باید از تولد نوزادان جلوگیری کردو حتی مادران بیگناه را کشت
 و یا قابله هایی را پنهانی به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند، در تاریخ نظایری دارد در زمان حضرت ابراهیم ( ع ) نمرود چنین کرد . در زمان حضرت موسی ( ع ) فرعون نیز به همین روش عمل نمود . ولی خدا نخواست . همواره ستمگران می خواهند مشعل حق را خاموش کنند، غافل ازاینکه، خداوند نور خود را تمام و کامل می کند، اگر چه کافران و ستمگران نخواهند .
در مورد نوزاد مبارک قدم حضرت امام حسن عسکری ( ع ) نیز داستان تاریخ به
گونه ای  شگفت انگیز و معجزه آسا تکرار شد .

امام دهم بیست سال
 در شهر سامرا تحت نظر و مراقبت بود و سپس امام یازدهم ( ع ) نیز در آنجا زیر نظر و نگهبانی حکومت به سر می برد . 
به هنگامی که ولادت
 این اختر تابناک، حضرت مهدی ( ع ) نزدیک شد و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پدید آمدن این نوزاد جلوگیری کنند و اگر پدید آمد و بدین جهان پای  نهاد، او را از میان بردارند .

بدین علت بود که چگونگی احوال مهدی، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم
 مخفی نگه داشته شد ، جز چند تن معدود از نزدیکان، یا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسکری ( ع ) کسی او را نمی دید . آنان نیز مهدی  را گاهی می دیدند ، نه همیشه و به صورت عادی .

 

غیبت کوتاه مدت یا غیبت صغری

 


مدت غیبت صغری بیش از هفتاد سال بطول نینجامید ( از سال 260ه. تا سال 329ه. ) که در این مدت نایبان خاص ، به محضر حضرت مهدی ( عج ) می رسیدند و پاسخ نامه ها و سؤالات را به مردم می رساندند . نایبان خاص که افتخار رسیدن به محضر امام
  را داشته اند ، چهار تن بودند که به " نواب خاص " یا " نایبان ویژه " معروفند . 
نخستین نایب خاص مهدی ( ع ) عثمان بن سعید اسدی است . که ظاهرا بعد از سال 260هجری وفات کرد ، و در بغداد به خاک سپرده شد . عثمان بن سعید از یاران و شاگردان مورد اعتماد امام دهم و امام یازدهم بود و خود در زیر سایه امامت پرورش
یافته بود .
 

دومین سفیر و نایب امام ( ع ) محمد بن عثمان بن سعید فرزند عثمان بن سعید است که در سال 305هجری وفات کرد و در بغداد بخاک سپرده شد . نیابت و سفارت محمد بن سعید نزدیک چهل سال بطول انجامید .
 
سومین سفیر ، حسین بن روح نوبختی بود که در سال 326 هجری فوت کرد .
چهارمین سفیر و نایب امام حجه بن الحسن ( ع ) است که در سال 329هجری قمری در گذشت و در بغداد دفن شد . مدفن وی نزدیک آرامگاه عالم و محدث بزرگ ثقه الاسلام محمد بن یعقوب کلینی است .
همین بزرگان و عالمان و روحانیون برجسته و پرهیزگار و زاهد و آگاه در دوره غیبت صغری واسطه ارتباط مردم با امام غایب و حل مشکلات آنها بوسیله حضرت مهدی ( ع ج) بودند .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق - اعتقاد به مهدویت در آیین های گوناگون

دانلود مقاله نقش سرمایه گذاری در تعیین درآمد ملی

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله نقش سرمایه گذاری در تعیین درآمد ملی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نقش سرمایه گذاری در تعیین درآمد ملی


دانلود مقاله  نقش سرمایه گذاری در تعیین درآمد ملی

دانلود مقاله  نقش سرمایه گذاری در تعیین درآمد ملی

ت ص:23

فرمت:ورد

قابل ویرایش

مقدمه :

با توجه به پویائی دنیای کنونی وتغییر و تحولات سریعی که در ابداعات واختراعات صورت می گیرد ، کشوری میتواند به اقتصاد سالم متکی باشد که پشتوانه آن بخش مالی گسترده به همراه بازار سرمایه کارا باشد . عمده ترین عوامل یک بخش مالی مؤسسه های مالی هستند که وظیفه آنها تخصیص بهینه سرمایه از وام دهندگان به وام گیرندگان است . در حال حاضر در اکثر کشورهای توسعه یافته بورس های اوراق بهادار ، بعنوان هسته مرکزی بازار سرمایه ها محسوب می شود وماهانه مبلغ هنگفتی از سرمایه های سرگردان را به بخش های مولد و فعال جامعه هدایت می کنند . این بازار ها با اتخاذ سیاست های مناسب می توانند در کاهش تورم ، افزایش تولید و بهبود کارائی مدیران نقش اساسی ایفاد نمایند . بورس اوراق بهادار می تواند با جذب سرمایه گذاران مختلف با انگیزه های متفاوت و درجه های ریسک پذیری متعدد مشوقی در سهیم کردن عموم مردم در مالکیت شرکت ها باشد . بدین ترتیب ، این بازار با تکیه بر قوانین و مقررات و شرایط و امکانات مناسب از طریق ایجاد اطمینان در سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند نقش بسیار حیاتی در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی داشته باشد . در مقابل ،  در صورتی که تشکیل این بازار ها با مشکلات ساختاری توام باشد نه تنها مشکلی برطرف نمی شود ، بلکه مشکلات اقتصادی و مالی حادتر هم خواهد شد .

ارتباط مستقیم و تاثیر مثبت و معنی دار توسعه بازارهای مالی بر رشد و توسعه اقتصادی مبین این مطلب است که بدون داشتن بازارهای مالی سازمان یافته رقابتی و کارآمد ، امکان داشتن اقتصادی توسعه یافته بعید به نظر میرسد . بنابراین فراهم کردن زمینه وجود بازاره


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش سرمایه گذاری در تعیین درآمد ملی

تحقیق استنباط احکام 12 ص - ورد

اختصاصی از فی دوو تحقیق استنباط احکام 12 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق استنباط احکام 12 ص - ورد


تحقیق استنباط احکام 12 ص - ورد

تعادل و تراجیح

این فصل پیرامون تعارض دلیل ها ، تدوین گردیده است ، معنای تعارض آن است که یکی از دو دلیل در عرض و مرتبة دلیل دیگر قرارگیرد و در طول آن نباشد و در نتیجه مضمون دو دلیل با یکدیگر تضاد داشته باشند { منظور از اینکه دو دلیل در عرض یکدیگر قرارگیرند آن است که هریک از دو دلیل ، دیگری را تکذیب کند و هردو نیز از نظر اعتبار در یک درجه باشند . مثلا یک دلیل بگوید نماز مسافر شکسته است و یک دلیل بگوید ، نماز مسافرکامل است و منظور از اینکه دو دلیل در طول یکدیگر قرارگیرند آن است که درجة دو دلیل با هم مساوی نباشند مانند روایت و اصل عملی ، چون اصل عملی در مرتبة بعدی روایت قرار دارد یعنی اگر روایت وجود نداشت ، اصل عملی معتبر می شود } .

مسأله تعارض غیر از مسأله تزاحم میان دو حکم است چون تزاحم درجایی است که دریک زمان ملاک دو حکم وجود داشته باشد اما مکلف نتواند هر دو حکم را با هم انجام دهد مثل اینکه شخصی موظف شود، دو نفر را در یک لحظه ، از غرق شدن نجات بدهد اما فقط توان نجات دادن یکی از آن دو را داشته باشد که در این صورت اگر یکی از آنها مهمتر باشد ( مثلا یکی از آن دو ولی خدا باشد ) بر دیگری مقدم می شود چون ملاک حکم در هردو واجب ، وجود دارد به خلاف باب تعارض که ملاک در یکی از آنها وجود ندارد . هر چند اعتبار و حجیت آن ثابت است چون فرض بر این است که دلیل هردو حکم معتبر است بنابراین حکم مهمتر برحکم غیر مهم مقدم نمی شود چون معلوم نیست که حکم مهمتر ، حکم واقعی باشد { پس درباب تعارض ، یکی از دو دلیل واقعی است و دیگری غیر واقعی است } .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق استنباط احکام 12 ص - ورد

تحقیق نگاهى به قانون تغلیظ در قتل های در حکم شبه عمد 21 ص - ورد

اختصاصی از فی دوو تحقیق نگاهى به قانون تغلیظ در قتل های در حکم شبه عمد 21 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق نگاهى به قانون تغلیظ در قتل های در حکم شبه عمد 21 ص - ورد


تحقیق نگاهى به قانون تغلیظ در قتل های در حکم شبه عمد 21 ص - ورد

چکیده: در این مقاله, در مورد مستندات فقهى قانون الحاق مواردى که بر اثر بى احتیاطى یا عدم مهارت و امثال آن, قتل و صدمه اى به وجود مى آید, به قتل عمد در تغلیظ حکم در ماه هاى حرام بحث شده است. نخست اصل ماده و تبصره هاى آن نقل, سپس انواع قتل ها, علت اختلاف و تمایز ماه هاى حرام از نظر ریشه هاى تاریخى و هدف از تغلیظ حکم و دلایل فقهى آن بیان شده و در پى آن دلایل الحاق حکم شبه عمد به عمد مطرح گشته و در نهایت درستى و نادرستى این الحاق مورد نقد و بررسى قرار گرفته است.

کلید واژه ها: قتل عمد, انواع قتل ها, دیه قتل, تغلیظ در حکم, ماه هاى حرام, دیه شبه عمد.

در جمهورى اسلامى ایران, اگر کسى داراى وسیله اعم از سوارى و غیره باشد و براى بیمه وسیله خودش به یکى از نمایندگى هاى بیمه هاى موجود در کشور مراجعه کند, به حتم این عبارت را شنیده است که دیه قتل در ماه هاى حرام یک سوم افزون تر از ماه هاى عادى است. شاید بسیارى از افراد, حتى نام ماه هاى حرام را هم به خوبى ندانند و به حتم از چرایى چنین تفاوتى بین ماه هاى حرام و غیرحرام خبر نداشته باشند, اما به حکم شهروندى به متابعت از این قانون ملزم هستند. گاه تعدادى از این افراد به پیشنهاد بیمه گرها وسیله خود را با مبالغ بالاتر بیمه مى کنند تا ا گر ناخواسته در ماه هاى حرام چنین اتفاقى پیش آمد, بتوانند با بهره مندى از اعتبار بیمه شان از گرفتارى رهایى یابند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق نگاهى به قانون تغلیظ در قتل های در حکم شبه عمد 21 ص - ورد