فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله الکترواستاتیک و کاربرد آن

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله الکترواستاتیک و کاربرد آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله الکترواستاتیک و کاربرد آن


دانلود مقاله الکترواستاتیک و کاربرد آن

 

مشخصات این فایل
عنوان:الکترواستاتیک و کاربرد آن
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 37

این مقاله درمورد الکترواستاتیک و کاربرد آن می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله الکترواستاتیک و کاربرد آن

مقدمه :
الکتروستاتیک کاربردهای وسیعی در زندگی امروزی پیدا کرده است . چندین فرآیند مهم صنعتی بر دانش الکتروستاتیک بنا شده‌اند که از جمله میتوان رنگ پاشی الکتروستاتیکی ، صنعت زیروگرافی ، الکترو فیلترها و جداسازی الکتروستاتیکی مواد معدنی را نام برد . پدیده های الکتروستاتیکی به دو صورت با انسان مواجه میشوند ممکن است خطرناک و مزاحم جلوه دهند و سبب شوک و آتش سوزی و از کار انداختن بعضی قطعات الکترونیکی شوند ممکن است بسیار مفید و کارساز باشد . مزیت استفاده از الکتروستاتیک در این است که با وجوداستفاده از ولتاژهای بالا جریان الکتریکی بسیار کمیاز منبع ولتاژ کشیده .....(ادامه دارد)

زیانهای ناشی از الکتروستاتیک
معمولاً وضعیتی را در یک میدان الکتریکی خطرناک میگویند که در آنجا بار الکتریکی تولید شده و بر روی یک جسم عایق و یا روی یک جسم هادی ایزوله و یا درون یک مایع و یا ابری از پودر انباشه شده باشد چنانچه پتانسیل مربوط به این بار از پتانسیل شکست محیط اطراف آن زیادتر گردد یک جرقه الکتریکی رخ خواهد داد همین تخلیه الکتریکی است که میتواند خطرناک و زیانبار باشد در صورتیکه محیطی که در راس جرقه ایجاد میشود قابل اشتعال بوده و انرژی تخلیه .....(ادامه دارد)

محیط های قابل انفجار
تولیدبار الکتریکی در یک محیط قابل اشتعال شاید خطرناکترین وضعیتی باشد که با آن مواجه میشویم . معمولاً محیط های خطرناک عبارتند از یک گاز و یا ابری از پودر که هر کدام برای انفجار به انرژی متفاوتی نیاز دارند . این محیط های معمولاً در پالایشگاههای نفت ، در نفت کشها ویا یک مجتمع شیمیائی فراهم میشود . یک نمونه از خطرات ناشی ازالکتریسیته ساکن ، انباشته شدن بار الکتریکی در درون مایعی است که با سرعت از لوله عبور میکند . دراینجا جدا شدن بار الکتریکی ترکیبی از الکتریسیته دار شدن از راه تماس و بار شدن از راه اصطکاک میباشد . این .....(ادامه دارد)

شستن نفت کش ها و مخازن سوخت
تا قبل از سال 1970 شستن داخل تانکرها ، امری بی خطر تصور میشد بخصوص که در حین شستشو ، وسایل شستشو به زمین وصل میشدند و جو داخل تانکر نیز از نظر قابل انفجار بودن دقیقاً کنترل میگردید ولی انفجار سه نفت کش بزرگ (VLCC) در دسامبر 1969 توجه متخصصین را به خطرات مربوط به شستشوی تانکرها جلب نمود. در اینجا نیز شرکت شل وارد عمل شد و تحقیقات فشرده‌ای را در این مورد آغاز نمود . از بین چندین منبع احتمالی تخلیه الکتریکی در تانکر میتوان جرقه های تولیدشده در اثر برخورد قطعات فلزی به هم .....(ادامه دارد)

آسیب الکتریسته ساکن به قطعات الکترونیکی
در یکی دو دهه اخیر در اثر بهبود چشمگیر درتکنولوژی پردازش مدارهای مجتمع ، صنعت نیمه رسانا ،در میان صنایع رو به فزونی مدرن ، آخرین صنعتی بوده که به سبب اثرات ناشی از بارهای ساکن زیانهای زیادی را متحمل شده است . کاربرد فزاینده پوششها و بسته بندیهای از جنس پلاستیکی و الیاف مصنوعی ، محیطی را بوجود آورده اند که در آن بارهای ساکن به آسانی تولید میشوند خطوط مداری بسیار باریکی که امروزه در مدارهای مجتمع از آنها بهره میگیرند به معنی آن است که وسایل الکترونیکی مخصوصاً درمعرض تخلیه های الکتروستاتیکی هستند.
شایعترین علت ایجاد عیب در وسایل الکترونیکی ، تخلیه الکتریکی است که مستقیماً بین شخص کاربر و سر سیم های آن وسیله رخ میدهد جریان ناشی از جرقه میتواند چنان چگالی جریان بالایی .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله الکترواستاتیک و کاربرد آن

- تاریخچه     1
2- مقدمه     5
3- زیانهای ناشی از الکتروستاتیک    9
3-1 محیط های غیرقابل اشتغال     9
3-2 میحط های قابل انفجار     13
3-3 پر کردن تانکرها     15
3-4 شستن نفت کش ها و مخازن سوخت     16
3-5 آسیب به قطعات الکترونیکی     18
3-6 خطرات ناشی از حرکت پودرهای عایق     20
4- اصول باردار کردن ذرات     23


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله الکترواستاتیک و کاربرد آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.