فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی


دانلود مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی

 

مشخصات این فایل
عنوان:نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
فرمت فایل: (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:46

این مقاله در مورد نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی

در تعریف ارتباط جمعی می‌توان گفت:
ارتباط جمعی یا عمومی انتقال اطلاعات با وسایلی چون (روزنامه- کتاب- امواج، رادیو، تلویزیون و …) برای گروه غیر محدودی از مردم با سرعت زیاد است این نوع ارتباط هم به نوبه خود دارای ویژگی‌هایی است....(ادامه دارد)

1- ناآشنا بودن و پراکنده بودن پیام‌گیران:
در این قسمت اشاره به سطح اطلاعات و آگاهیهای افراد مختلف جامعه نسبت به موضوعات مختلف دارد و همچنین پراکندگی و گسترده بودن افرادی که در حوزه گیرنده پیام قرار دارند....(ادامه دارد)

تعریف عقیده عمومی- گروه اجتماع:
یکی از دانشمندان فشار افکار عمومی را به فشار خون تشبیه کرده است که دیده نمی‌شود ولی فشار آن در هر سانتیمتر مربع احساس می‌شود و قابل اندازه‌گیری است.
دانشمند دیگری می‌گوید: باید با افکار عمومی روبرو شد و آن را شناخت و به مقتضای آن عمل کرد. افکار عمومی محیط روانی پدید می‌آورد که در...(ادامه دارد)

نقش روابط عمومی و تاثیر آن در منشا واکنش‌های ما:
برای تاثیر در افکار عمومی باید افکار افراد و نظرات آنها اقناع نمود. تصاویر ذهنی یا معزی افراد که شخصیت آنها را تشکیل می‌دهد ریشه مختلف دارد ولی به طور کلی شخصیت آنها متاثر از چهار چیز است.
1- زیست شناسی یا وراثت 2- محیط اجتماعی 3- سن و جنسیت و مقام اجتماعی و طبقه و چگونگی آن 4- وضع و موقعیت....(ادامه دارد)

انگیزه شخصی:
دستگاه روابط عمومی باید با محرکات روانی و احساس افراد آشنایی داشته باشند.
غرایز و محرکات افراد: صیانت نفس- گرسنگی- امنیت و نیازهای احساسی که افراد در راه آنها- کوشا هستند. طبقه‌بندی مارلو از نیازهای انسان: نیازهای فیزیولوژیکی- ایمنی- اجتماعی- روانی تحقق ذات یا خودیابی....(ادامه دارد)

قوانین افکار عمومی:
به تجربه ثابت شده و تقریباً حکم قانون را دارد که: 1- عقیده نسبت به حوادث مهم حساسیت دارد. 2- حوادث خارق‌العاده ممکن است افکار عمومی را به طور موقت دچار رویه‌های افراطی پی در پی کند و در چنین موارد افکار موقتی تشکیل می‌یابند و ثبات پیدا می‌کند که نتایج حوادث به خوبی و به روشنی قابل دید باشد. 3- کردار بیش از گفتار در ایجاد عقیده موثر است 4- توضیحات شفاهی و اعلام یک خط‌مشی در مواردی که افکار عمومی روشن نباشد و آماده تلقین پذیری است، چنانچه از منبع قابل...(ادامه دارد)

در پیدایی افکار عمومی، هاله‌ای از ابهام و سردرگمی وجود دارد ولی برای پاسخ به پرسش‌های گسترده‌ای که در این زمینه برای همه به وجود می‌آید در فرآیند شکل‌گیری افکار عمومی دو عامل اصلی دخالت دارد:
1- کانال‌های ارتباطی که تلفیقی است از رسانه‌های جمعی و میان فردی. در این‌جا نقش رسانه‌های جمعی در پالایش و شکل دادن افکار عمومی از طریق انتخاب و ارایه رویدادهای اجتماعی و رجحان بخشیدن به برخی مسایل اهمیت بسیار زیادی دارد. رسانه‌های جمعی با طرح موضوع‌ها و جلب توجه...(ادامه دارد)

نتیجه:
روابط عمومی هم راهنما و راهبرد و هم دنباله‌رو افکار عمومی
احساسات عمومی همه‌چیز است. با بودن آن چیزی نیست که به شکست انجامد و یا نبودن آن چیزی نیست که به پیروزی منجر شود. روسو می‌گوید: هر کسی که قانون وضع می‌کند باید بداند چگونه می‌تواند بر افکار مسلط شده و با تسلط به افکار بر عواطف و احساسات حکومت نمود. (روسو کسی بود که اولین مرتبه اصطلاح روابط عمومی را به کار برد.) اسکات کاتلیب (بزرگترین نویسنده کتاب‌های روابط عمومی) می‌گوید: قدرت مدیران ما تا حد...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی در پایین آمده است

اولین سخن
ارتباط جمعی یا عمومی
ناآشنا بودن و پراکنده بودن پیام‌گیران:
بازگشت پیام یا بازخورد با تاخیر
سرعت عمل زیاد
تکثیر پیام
ارتباط سطحی و ناپایدار
پیام‌های انبوه
قابل رویت نبودن آثار پیام
تعریف عقیده عمومی- گروه اجتماع:
افکار عمومی:
نقش روابط عمومی و تاثیر آن در منشا واکنش‌های ما:
انگیزه شخصی:
قوانین افکار عمومی:
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.