
بررسی روابط اجتماعی در ایران
25 صفحه
اکثر محصولات صنعتی تولید شده یا در حال تولید و یا در دست بررسی و طراحی، بخاطر و برای انسان و در رابطه تنگاتنگ با انسان عصر حاضر و آینده است. بررسی روابط اجتماعی انسان در رابطه با آن تولید و یا طرح از مراحل مهم تحقیقات در یک پروژه است.
آگاهی کافی در این مرحله به طراح کمک میکند تا به اطلاعات مناسب و با شناخت و بینش دست به طراحی آن محصول بزند. یک طراح صنعتی پیش از هر گونه فعالیت طراحی ابتدا باید انسان و روابط انسانی که در رابطه با آن طرح میباشد را شناسایی کند.
این رابطه ثابت کرده که طرحها و محصولاتی که بدون توجه به تحقیقات اجتماعی تولید شدهاند عموماً شکست خورده و آن طرح با ناکامی مواجه گردیده است و با نشناختن استفادهگر، او را دچار آزردگی روانی و جسمی نموده است. از آنجائیکه از اهداف طراحان صنعتی در نظرگیری خواستها، آمال و آرزوهای استفادهگر و همچنین صاحبان و سرمایهگذاران صنعت میباشد، این عدم شناخت باعث بروز شکست در تولید و استفاده محصولات میگردد.
بررسی روابط اجتماعی در ایران