فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد روابط سیاسی و مهندسی اجتماعی در دولت نهم

اختصاصی از فی دوو تحقیق در مورد روابط سیاسی و مهندسی اجتماعی در دولت نهم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد روابط سیاسی و مهندسی اجتماعی در دولت نهم


تحقیق در مورد روابط سیاسی و مهندسی اجتماعی در دولت نهم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه19

مردم نگاری تبلیغات سیاسی طرفداران دکتر احمدی نژاد را در سوم تیرک از پروپاگاندا تا ارتباطات جماعتی خصوصیات اصیل و تاثیرگذار ایرانیان را باید در لحظات جدیت و خودآگاهی تاریخی بزرگ بروز می‌کند و تعاملات منحصر به فرد او با دوگانگی‌های ظهوریافته اجتماعی- فرهنگی در قالبهای سیاسی- حاکمیتی است که به وقایع مهم و سرنوشت ساز تاریخ او تبدیل می‌شود. این رخدادادهای عظیم (انقلاب مشروطه- انقلاب اسلامی،‌قیام تنباکو،‌ملی شدن صنعت نفت) هم آیینه مولفه‌ها و خصیصه‌های بنیادین شخصیت اوست و هم آیین برانگیزاننده و تقویت کننده هویت و فرهنگ او. جان کلام اینکه ایرانیان علیرغم روحیه متساهل و تکثر پسند ولی در بزنگاه‌های تاریخی با کمک فرآیندهای جماعتی خود همیشه بر سر برخی اصول ایستاده‌اند، لذا ایشان را باید در بزنگاه‌ها شناخت. بدین ترتیب واقعه پژوهشی به یکی از مکانیزم‌های اصلی فرهنگ شناسی ایرانیان تبدیل می‌شود.

شاید در هیچ فرهنگی به میزان ما واقعه‌های تاریخی که در عین حال زنده و تاثیرگذار باشند وجود نداشته باشد. حضور متعدد، متنوع و پویای وقایع تاریخی در بستر زندگی امروزین فردی- اجتماعی به نوعی تقویم محور در سبک زندگی ایرانی انجامیده است و تقویم را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل شکل دهنده ساختارهای  فرهنگی- ارتباطی جامعه ایرانی مطرح می‌کند. زمان‌بندی‌های از پیش تعیین شده، برنامه‌های تعریف شده برای هر یک از برهه‌ها، آیین های گوناگون پیش بینی شده در گرامیداشت مناسبت‌ها، هنجاری‌های شادی آفرین یا حزن مدار و استمرار تمام اینها در طول صدها سال تاریخ، تقویم را به سوزنبان قطار زندگی ایرانی تبدیل کرده است.

«تقویم» فرآیند بازتولید فرهنگ و تمدن شیعی ماست. عادت به زندگی تقویمی، به «روحیه منتظر» ایرانی همیشه دامن زده است.

همواره در انتظار یک «اتفاق»، «معجزه» رخداد بسیار بزرگ و تحول عظیم ولی ناگهانی به سر می‌برد. ایرانی دایما به انتظار چیزی در آینده است. در بستر چنین انتظاری است که حال را می‌سازد لذا هیچگاه تهور جبر اجتماعی نشده است. از نظر ایرانیان هیچ چیز نشدنی نیست و این کلیشه امید بخش به صورت مستمر و از طریق مشاهده و لمس عینی نشدنی‌های سابق ولی شدنی‌های لاحق تقویت شده است. انتظار مثبت کلید حرکتهای انقلابی و تعالی بخش ملی در تاریخ ماست و همو نیز ریشه در هویت تاریخی ما دارد.

سوم تیر از نسخ اتفاقاتی است. که در بستری از انتظار فعال ایرانی به وجود آمد. از این منظر به وجود آمدن چنین رخدادی هیچگاه یک استثنا تاریخی محسوب نمی‌شود. علی رغم اینکه سوم تیر نیز بسان انقلاب اسلامی، نهضت تنباکو  وسایر رویدادهای مهم در اوج ناباوری جهانی و در پیشگاه بهت نخبگان و مدعیان سیاست و اقتصاد ایران و جهان شکل یافت اما توجه داشته باشیم که حداقل در تاریخ و فرهنگ ما «ناباورانه» بودن یک اتفاق و تحول ملازم با «ناامیدی» از تحقق آن تغییر بزرگ نبوده است. آری القائات تئوریک غربی و تبلیغات پردامنه روشنکفران داخلی بسیار سعی داشته است با اثبات پر زحمت ناباوری و ناامیدی اجتماعی،  تسلیم شدن و کوتاه آمدن در مقابل جریان جانی قدرت استکباری را تنها راه موجود جلوه داده، پناه‌گیری ملی به آغوش شیطان را معقولانه‌ترین انتخاب معرفی می‌کند ولی مردم ایران حتی برای یک لحظه از تاریخ خود نیز به استدلال‌های پرطمطراق ایشان ایمان نیاورده است. چون انتظار بزرگترین و حاکم‌ترین گزاره ذهنی او را در نگرش به طبیعت، تاریخ و قدرت شکل داده است. آن کلیشه این است می‌شود و می‌توانیم:

سوم تیر از یک طرف برآمده از این نگاه و از طرف دیگر مقوم  همین نگاه است. بنابراین از این پس باید در انتظار تکرار سوم تیر در روزهای دیگری از تقویم خود باشیم چنانچه انتظار تکرار 22 بهمن ماه در سوم تیر 1384 به ثمر نشست.

پس سوم تیر یک جشنواره بازگشت همه جانبه به انقلاب اسیلامی بود چنانچه در انقلاب اسلامی چرخش بنیادین ملی روبه انقلاب نبوی شکل گرفت. بازخوانی ماهیت این بازگشت – بخوانید توبه ملی- هماره مفید و راهگشا خواهد بود. بازگشت به خدمت در سیاست، به عدالت در اقتصاد، به حقیقت در فرهنگ، به مردم در مدیریت، به عزت در عرصه بین‌الملل و نهایتا جماعت در ارتباطات.

مقاله پیش رو با تمرکز بر بازگشت به جماعت در ارتباطات ملی ایرانیان قصد دارد به توضیح مکانیزم ارتباطات رهایی بخش سوم تیر بپردازد. بررسی ارتباطات سوم تیر در این مقاله محدود به یکی از زیربخش‌های مهم این ارتباطات با عنوان «تبلیغات سیاسی طرفداران دکتر احمدی نژاد» خواهد بود چرا که سخن جامع از انواع ارتباطات در دوران انتخابات ریاست جمهوری نهم در مجال نیست. یکی از اهداف بازخوانی تبلیغات سیاسی طرفداران رئیس جمهور در سوم تیر می‌تواند به کارگیری خودآگاه و مستمر این سیستم جهت زنده نگاه داشتن بیش از پیش فرهنگ بازگشت پیش گفته باشد.

در این مطالعه موردی سعی خواهیم داشت به اثبات یکی از ویژگی‌های فرهنگی- ارتباطی مهم ایران که نقش برجسته‌ای در تکوین هویت ملی ایرانیان داشته است بپردازیم. این ویژگی را «جماعتی بودن ارتباطات اجتماعی ایرانیان» می‌نامیم غرض تبیین این نکته است که ایرانیان چگونه در برخی برهه‌های تاریخی حساس خود که با دوراهی‌های سرنوشت ساز تصمیم‌گیری برای آینده مواجه می‌شوند، ناگهان یک «جماعت متحد ملی» تبدیل می‌کردند که علیرغم وسعت و تکثر بسیار، ساختار و کارکردی مشابه یک گروه کوچک پیدا می‌کند که گویا که اعضای آن سالهاست یکدیگر را می‌شناسند با هم تعامل داشته‌اند؛ هدف و دغدغه کاملا مشخص و مشترکی را پی می‌گیرند و از قدرت سازماندهی و بسیج بسیار بالایی برخوردارند. چنین پدیده‌ای را می‌توان ملت به مثابه جماعت نامید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد روابط سیاسی و مهندسی اجتماعی در دولت نهم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.