عدم توانایی بسیاری از مدیران رویدادهای ورزشی در کسب درآمد
عدم شناخت صحیح از رویداد و وجهه آن در جامعه
مقصر شناختن عوامل بیرونی به جای عوامل تحت کنترل
ارزان فروشی رویداد و تاثیر مخرب آن بر وجهه رویداد
عدم اطلاع از وجود برخی منابع درآمدی بالقوه
و .....
در هر صورت :
درآمدزایی برای توسعه ، برنامه ریزی موثر و حفظ استقلال ضروری است.
تعاریف حمایت مالی:
ارائه تعاریف مختلف به دلیل مواجه بودن با موقعیت های مختلف با ویژگی های متفاوت
4 موضوع مشترک در همه تعاریف :
وسیله ای ارتباطی
ارتباط یک شرکت با یک رویداد ورزشی ، فرهنگی و ...
به عنوان ارتباط اقتصادی بین موضوع مورد حمایت و شرکت حمایت کننده
سود برای هر دو طرف قرارداد (Win Win Situation)
حمایت از یک ورزش، رویداد ورزشی، سازمان ورزشی یا رقابت توسط یک شخص یا شرکت برای کسب منافع یا سود دوجانبه برای هر دو طرف قرارداد (کشاک ، 2004)
حمایت مالی از ورزش یک پدیده جدید به شمار نمی رود.
مشارکت یک شرکت استرالیایی به عنوان حامی مالی مسابقات کریکت انگلستان در سال 1850 میلادی
تخمین میزان هزینه کرد در حمایت مالی از ورزش در سراسر دنیا:
سال 2001 : 7/21 بیلیون دلار آمریکا
سال 2002 : 4/24 بیلیون دلار آمریکا(11 درصد افزایش )
سال 2003 : 2/26 بیلیون دلار آمریکا(4/7 درصد افزایش)
حمایت مالی شرکتی
(Corporate Sponsorship):
حمایت شرکتی عبارت است از شناساندن محصول ، نام یا آرم شرکت با استفاده از وجهه و تصویر بخشهای مختلف مرتبط با ورزش. این عمل برای دستیابی به اهداف خود شرکت یا اهداف بازاریابی آن شرکت صورت می گیرد (هرناندز ،2003) .
شامل 82 اسلاید POWERPOINT
دانلود پاورپوینت منابع درآمدی رویدادهای ورزشی