نوع فایل: word
قابل ویرایش 55 صفحه
مقدمه:
بی شک یکی از صنعتهای مهم و اساسی هر کشور و از جمله کشور ما،صنعت حمل و نقل است.در این میان راه آهن شهری (مترو)بنا به دلایل بسیاری از جمله تسریع در مسافرت،ذخیره کردن وقت،جلوگیری از آلودگی هوا،حل مشکل ترافیک،فراهم نمودن آسایش و راحتی برای مسافرین و جلوگیری از بیماری های عصبی و ارائه سرویس سودمند،نقش فعالی را ایفا می کند.و نیز بنا به همان دلایل اتوماتیک کردن و کنترل بهینه آن ضروری است. با اعمال پدیده اتوماسیون به سیستم مترو،نقش راننده حداقل شده و تمامی عملیات هدایت و کنترل قطار از طریق مراکز کامپیوتری انجام می شود.روشها و آلگاریتم هائی که هدف فوق را برآورده سازند می بایست از هر لحاظ ایمن و مطمئن بوده و کمترین خلل و خسارتی را وارد نکنند.
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
1-اصول کنترل اتوماتیک قطار
1-1-سیستم علامت دهی (Signalling)
1-2- حفاظت خودکار قطار (ATP)
1-2-1- ایمنی در برابر برخورد قطارهای متوالی
1-2-2- ایمنی حرکت در انشعابات
1-2-3- ایمنی در برابر افزایش سرعت
1-3 عملکرد خودکار قطار) (ATO
1-4 طرق مختلف هدایت قطار
1-4-1- هدایت در حالت نیمه اتوماتیک
1-4-2- هدایت در حالت کاملاً دستی
1-5- شرایط کلی حرکت
فصل دوم
2-سیستمهای تبادل اطلاعات خط و قطار
2-1- انواع سیستمهای ارتباط خط و قطار
2-1-1- سیستم بلوک ثابت ( Fixed Block)
2-1-1-1- ارسال اطلاعات بصورت پیوسته
2-1-1-2- ارسال اطلاعات بصورت ناپیوسته
2-1-2- سیستمهای بلوک متحرک) (Moving Block
2-2- نمونه هایی از سیستمهای ارتباط خط با قطار
2-2-1- نمونه سیستمهای بلوک ثابت
2-2-1-1- سیستمهای با ارسال اطلاعات بصورت پیوسته
2-2-1-2- سیستمهای ارسال اطلاعات بصورت ناپیوسته
2-2-2- نمونه سیستم بلوک متحرک
فصل سوم
3-مسیریابی اتوماتیک
3-1- سیستمهای اینترلاکینگ
3-2- مهمترین مزایای سیستمهای اینترلاکینگ الکترونیکی نسبت به نوع رله
3-2-انواع مسیرها
3-3-روشهای کنترل مسیر
3-4-منطق اینترلاکینگ
3-5-واحد پردازشگر اینترلاکینگ
3-6-قوانین ترافیکی ( Traffic Rules)
3-7-کنترل سیگنالها و ماشینهای سوزن در سیستم اینترلاکینگ
3-7-1- ارسال اطلاعات بین سیستم اینترلاکینگ و کنترلکننده ها
3-7-2- متمرکز کننده ارسال
3-7-3- کنترل کننده نقاط خط
3-7-4- ساختار برنامه
3-7-4-1- ایمنی پردازش
3-7-4-2- پردازشلحظه ای
فصل چهارم
4-پست
4-1-پستهای (lighting and power substion) LPS
4-1-1- کلیدهای 20 کیلوولت
4-1-1-1-کلید 20KV فیوزدار
4-1-1-2-switch – dis connector
4-1-1-3-ترانسفورمر جریان (current transformer)
4-1-2-انواع کلید 20kv نوع IM و QM در پستهای LPS متروی تهران
4-1-2-1-ساختمان عمومی کلیدهای 20KV نوع IM
4-1-2-2-ساختار معمولی کلیدهای 20KV نوع QM
4-1-2-3-کابل های 20KV
4-1-2-1-مشخصات الکتریکی
4-1-2- ترانسفورماتور توزیع
4-1-3-1-کلیات
4-1-3-2-کاور ترانسفورماتور
4-1-3-3-کنترل کننده دمای ترانسفورماتور (TTC-300 A)
4-1-3- کلیدهای فشار ضعیف
4-1-4-1-مشخصات الکتریکی
4-1-4-1-1-مشخصات بریکر ورودی اصلی و تای بریکر
4-1-4-1-2-ترانسفومر جریان
4-1-4-2-بریکرهای ورودی تای (ME BREAKER & tie breaker)
4-1-4-2-1مدهای عملکرد بریکرهای ورودی
4-1-4-2-1-1مد دستی MANUAL
4-1-4-2-1-2-مد اتوماتیک
4-1-4-2-1-3-مد کنترل از راه دور
4-1-4-3-کلیدهای (بریکرهای) توزیع خروجی
4-1-4-3-1-1-کلیدهای نوع H
4-1-4-3-1-2-ساختار کلیدهای نوع H
4-1-4-3-سیگنال و آلارم جهت انتقال به راه دور
4-1-4-3-1-دستورات برای باز و بستن کلیدهای ورودی و خروجی
4-1-4-3-2-20x و (REMOTE ISOLATING CONTACTROS) RIC
4-1-4-3-3-سیگنالها جهت نمایش موقعیت
4-1-4-3-4-سیگنالهای آلارم
4-1-4-سیستم توزیع DC
4-1-5-1-شرح کلی
4-1-5-2-رکتی فایر شارژر
4-1-5-2-1-امکانات رکتی فایر شارژر
4-1-5-2-2-تجهیزات پانل جلوی رکتی فایر شارژر
4-1-5-3-پانل توزیع d.c
4-1-5-4-باطریها
4-2-ریل سوم و کابل
4-2-1-ریل سوم
4-2-2-ریل سوم شمشیری
4-2-3-ساپورت
4-2-4-کاور
4-2-5تجهیزات درز انبساط
4-2-6-لنگر ریل سوم
4-2-7-جوش ریل سوم
4-2-7-1-نحوه عملکرد جوشکاری ریل سوم
4-3-خطوط ریل سوم بخش پایانه غرب
4-3-1- بخش اول خطوط ریل سوم چال سرویس و پارکنیگ
4-3-2- بخش دوم، خطوط ریل سوم تعمیرگاه و خط مثلث
4-3-3- بخش سوم، خط تست
4-4-لایه های مختلف کابل 20kv بکار رفته شده در متروی تهران
4-5-اطلاعات فنی در مورد کابل 20 KV
4-6-کیفیت سیلیکان رابر (Silicon rubber) و مزایای آن
4-6-1-کاربرد
4-6-2-کیفیت متعلقات کابل
4-6-3شرح مراحل نصب سر کابل
4-6-4- شرح مراحل نصب مفصل
پروژه بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو. doc