15 صفحه pdf
چکیده مقاله:
بسیاری از تحقیقات موجود در ادبیات مسئله طراحی شبکه لجستیک یکپارچه فرض نمودهاند که تنها یک ظرفیت برای نصب تسهیلات موجود در شبکه لجستیک (از قبیل مراکز تولید و یا تعمیر مجدد، مراکز توزیع، مراکز جمع آوری و غیره) در دسترس است که این فرض واقع گرایانه ای نیست، زیرا عموما می توان تسهیلات مختلف را با ظرفیت های مختلف نصب نمود اما هزینه نصب این تسهیلات با افزایش ظرفیت آنها افزایش می یابد. در این مقاله یک مدل جدید برای مسئله طراحی شبکه لجستیک یکپارچه همراه با ظرفیتهای چندگانه و پارامترهای فازی بادر نظر گرفتن گزینه های بیشتر برای بازیابی محصول ارائه شده است. برای حل دقیق این مسئله نیز یک مدل ریاضی توسعه داده شد و برای حل کارای این مدل یک روش حل دقیق مبتنی بر روش تجزیه بندرز برای حل این مسئله پیشنهاد شد. نتایج محاسباتی این تحقیق نشان دهنده کارا بودن روش تجزیه پیشنهادی است. چراکه جواب روش تجزیه بندرزوروش مستقیم درهردوحالت تک محصولی وچندمحصولی کیفیت یکسانی دارد.
ارائه مدل برای شبکه لجستیک معکوس همراه با ظرفیت های چند گانه و پارامتر های فازی