فرمت فایل : power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید : 46 اسلاید
هدف از برگزاری کارگاه
همواره کتابداران بخش مرجع با مراجعان مختلفی سرو کار دارند که درجستجوی نیاز اطلاعاتی خودبوده و بعضا پاسخی دریافت نمی کنند. علت چیست؟ آیا مراجعه کننده خود به درستی از آنچه می خواهد اطلاعی دارد؟ آیا کتابداران با فنون مصاحبه مرجع آشنا هستند؟ آیا با منابع آشنایی کافی دارند؟ ...
در این کارگاه ضمن معرفی خدمات مرجع در کتابخانه های سنتی ، به آن دسته از خدماتی که همچنان در کتابخانه ها وجود دارد و تنها محمل و شکل و نوع آن تغییر کرده است می پردازیم و آن را در 2 بخش ارائه می کنیم
کمک هایی که کتابدار مرجع برای دسترسی اطلاعات به جویندگان اطلاعات می کند.
رانگاناتان خدمات مرجع را کارکرد نهایی و غایی هر کتابخانه کوچک و بزرگ می داند.
ابرامی خدمات مرجع را جریان برقراری ارتباط بین خواننده و نوشته مورد نیاز وی با صرف کمترین وقت می داند
پاورپوینت جامع و کامل درباره خدمات مرجع در کتابخانه ها