چکیده :
در یک سازمان هر فرد برای پیشرفت و نیل به اهداف تعیین شده شغلی نیاز به آگاهی از موقعیت خود دارد این آگاهی موجب می شود تا او از نقاط ضعف و قوت عملکرد و رفتار خود مطلع گردد و تمهیدات لازم را برای اثر بخشی بیشتر کوششهایش بکار برد . از طرفی سازمانها نیز نیاز به شناخت کارآئی کارکنان خود دارند تا براساس آن وضعیت نیروی انسانی خود را بهبود بخشند و بدین طریق بر حجم تولید و ارائه خدمات خود بیفزایند. ارزشیابی ابزاری است که سازمانها و کارکنان را در تامین این نیاز ها کمک میکند حال چنانچه این ابزار به خوبی طراحی و به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد ، وسلیه مناسب برای تشویق ، آموزش و بهسازی و بعضاً تنبیه کارکنان خواهد بود . ازجمله مهمترین مسائل دربرنامههای ارزشیابی ،تعیین معیارهای شایستگی ومکانیزم سنجش آنهاست . برای این منظور عمدتا معیارهای مختلفی در ارتباط با صفات افراد و فرآیند و نتایج کار ، تعیین و برای سنجش آنها نیز از مقیاسهای متعدد و متنوع استفاده شده است . در طراحی نظام ارزشیابی حاضر ، با بررسی مفاهیم ارزشی ، اندیشه منطقی و بهره گیری از تجارب چند ساله ، دیدگاهی نو بدست آمده و برای تحقق آن با تکیه بر تکنیکهای « مدیریت مبنی بر هدف » و « مقیاس رتبهای ترسیمی » از روش « مدیریت عملکرد » استفاده شده است . در این دیدگاه نظر نخست آن است که شایستگی کارکنان ، در حاصل و نتیجه کار آنان مشهود متجلی است و موفقیت
فهرست :
مقدمه
فصل اول: اصول سرپرستی در سازمان
فصل دوم: مسئولیت، قدرت و اخلاق سرپرستی
فصل سوم: سیر تحول نظریههای مدیریت و سرپرستی
فصل چهارم: خلاقیت و نوآوری
فصل پنجم: تصمیم گیری و حل مسأله
فصل ششم: برنامه ریزی
فصل هفتم: کنترل
فصل دهم : سازماندهی
فصل یازدهم: تفویض اختیار و هماهنگی
فصل دوازدهم: ارتباطات و رهبری
فصل سیزدهم: انگیزش
نوع فایل : پاورپوینت
تعداد صفحات : 58 صفحه
مقاله مدیریت و اصول سرپرستی