فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

میتوکندریها

اختصاصی از فی دوو میتوکندریها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

میتوکندریها


میتوکندریها

17 ص

میتوکندریها در حین فعالیت

22 سپتامبر 2003 - امروزه بیماریهای عصبی زیادی وجود دارند که بنظر میرسد نتیجه بدکار کردن میتوکندریها و درنتیجه مرگ سلولهای عصبی میباشد.

میتوکندریها اجزاء درون سلولی کوچکتر از میکرون هستند که نقش حیاتی تولید انرژی (ATP) درون سلول را برعهده دارند. بدکار کردن این اجزاء منجر به بروز بیماریهایی مثل پارکینسون، آلزایمر و هانتینگتون میشود.

بدلیل اندازه بسیار کوچک میتوکندریها تاکنون بررسی دقیق این اندامکها در خارج از بدن امکانپذیر نبوده و لذا امکان شناسایی بهترین مواد محافظ عصبی وجود نداشته است.

محققان آزمایشگاههای ملی ساندیا در وزارت انرژی آمریکا و دانشکده پزشکی دانشگاه نیومکزیکو با بکارگیری یک بیولیزر ویژه که در محدوده نانومتری کار میکند اولین تکنیک مطالعه این گونه اندامکهای بسیار ریز درون سلولی را در حین فعالیت آنها پدید آوردهاند. این لیزر قادر است سیگنالهایی کاملاً واضح از میتوکندری در خارج از بدن ثبت کند. طبق گفتة این محققین، در ماه آینده میتوکندری بسرعت با مواد محافظ عصبی روکش داده خواهد شد و پایداری آن در شرایط مناسب در جهت بررسی پایداری آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این تکنیک که این محققان بطور تصادفی به آن دست یافتند، جریانی از مایعات حاوی نمونه بوسیله میکروپمپ از یک حفره بین یک نیمههادی با قابلیت گسیل نور و یک آئینه منعکسکننده عبور داده شد. این محققین انتظار داشتند با عبور محلول حاوی میتوکندری از این حفره، سیگنالهای بسیار ضعیفی از اندامکهای سلولی ثبت کنند و بعد از آن با تکنیکهای معدلگیری، پاسخ افزایش یافتهای بدست آورند. این محققان در نهایت شگفتی، سیگنالهای بسیار بزرگی از هر واحد میتوکندری ثبت کردند که دیگر نیازی به معدلگیری آنها نبود.

در این مطالعه میتوکندریها همانند یک لنز (با ضریب شکست 42/1) عمل کرده و نوری که از آنها عبور کرد تشدید میشد.

میتوکندری

میتوکندری یک ارگان به شکل عصا درآمده است که با قدرت زایندگی در سلول، قابلیت تبدیل اکسیژن و مواد مغذی به آدنوزین تری فسفات (ATP) مطرح شده است. ATP یک انرژی شیمیایی رایج در سلول است که قدرت فعالیت های سوخت و سازی سلول ها را دارد. این فرآیند که تنفس هوازی نامیده می شود، دلیل اکسیژن استنشاق کردن جانواران است. بدون میتوکندری (میتوکندری منحصر به فرد)، جانورهای بزرگتر احتمال دارد که وجود نداشته باشند. زیرا سلول های آنها فقط قادرند که به دست آورند انرژی را از تنفس بی هوازی (در غیاب اکسیژن). فرآیندی که نمی رسد به بهره وری از تنفس هوازی. در حقیقت میتوکندری سلول ها را قادر می کند که تولید کنند ATP را 15 بار بیشتر از زمانی که می توانستند در نبودن میتوکندری تولید کنند. و اجتماع جانواران، مثل انسان ها، به میزان زیادی از انرژی برای زنده ماندن نیاز دارند.


دانلود با لینک مستقیم


میتوکندریها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.