فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ارائه الگویی برای ایجاد و استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان امور مالیاتی کشور

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله ارائه الگویی برای ایجاد و استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان امور مالیاتی کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

مدیریت دانش در برگیرنده همه فرایندها و فعالیتهای مرتبط با خلق، اکتساب، به اشتراک گذاری، تسهیم و استفاده از دانش، مهارت و خبرگی میباشد. با توجه به ضرورت تبدیل اطلاعات به دانش در سازمان امور مالیاتی کشور، این مقاله در پی آن است که به شناسایی عوامل موثر بر خلق دانش در سازمان امور مالیاتی پرداخته و نیز مدلی مناسب برای استقرار نظام مدیریت دانش در این سازمان را پیشنهاد نماید. بنابراین، در تک نمونهای و آزمون فریدمن، T بخش اول با استفاده از روش تحقیق پیمایشی و با استفاده از آزمون عوامل تسهیل کننده و موثر بر خلق دانش در سازمان شناسایی و رتبه بندی شده است جامعه آماری پژوهش کارکنان ستاد سازمان امور مالیاتی کشور بوده و از روش نمونه گیری تصادفی ساده 149 نفر انتخاب شدند در بخش دوم با تاکید بر نتایج بخش اول و نیز با بررسی مفاهیم دانش و انواع آن، مدیریت دانش و مدلهای مطرح شده به منظور اجرای مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفته و مدل بهینه ای برای ایجاد و استقرار نظام مدیریت دانش در این سازمان ارائه شده است دستیابی به مدل بهینه مدیریت دانش در سازمان امور مالیاتی کشور با تکیه بر رویکردی یکپارچه به آماده سازی پیش نیازها، فرهنگ سازی، اجرا و در نهایت ارزیابی و ممیزی دانش می باشد.

مقدمه

در عصر حاضر، پاسخگویی به نیازهای مشتریان و کارکنان تنها با اتکاء به دانش به روز و همگام با اطلاعات جهانی، استفاده از فناوریهای جدید و صرفه جویی در زمان و منابع امکانپذیر است نیاز کارکنان در به همراه شدن با دانش روز دنیا و استفاده از پیشرفتهای نوین علمی شرط ماندگاری سازمان در دنیای متلاطم امروز است چنانچه سازمان ها از اطلاعات و دانش نوین و مطابق با پیشرفتهای جهانی برخوردار نباشند قادر به اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام نیز نخواهند بود . دانش به عنوان نیروی محرکه پیشبرد کارها در سازمان موجب شده است که مدیران به جای تکیه بر توان بدنی کارکنان به قدرت دانش در سازمان تاکید نمایند. در چنین شرایطی خلق و ایجاد دانش در سازمان به تنهایی نمی تواند راهکاری برای دستیابی به اهداف و ماموریتهای سازمان باشد، در واقع دانش ایجاد شده باید در بدنه سازمان به گردش درآمده و به تمامی سطوح انتقال یابد. وجود انبوه داده و اطلاعات در سازمان امور مالیاتی کشور و نیاز به ایجاد و دسترسی به پایگاههای دادهای به روز شده، و همچنین نیاز به استفاده از تجارب و سوابق کارکنان در سازمان لزوم تبدیل این اطلاعات به دانش را اجتناب ناپذیر می نماید. لذا در این مقاله با شناسایی عوامل تسهیل کننده و موثر بر خلق دانش در سازمان امور مالیاتی و با بررسی مدلهای مطرح مدیریت دانش ، با در نظر گرفتن زیرساختها و بسترهای ضروری به ارائه الگویی برای استقرار مدیریت دانش پرداخته است

فرمت ورد

تعداد صفحات 23


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ارائه الگویی برای ایجاد و استقرار نظام مدیریت دانش در سازمان امور مالیاتی کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.