فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

چک

اختصاصی از فی دوو چک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چک


چک

رمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات29   

 

مقدمه:

چک سندی است که بر روی یک بانک کشیده می شود،برای پرداخت مبلغی که در بانک به حساب صادر کنننده موجود است به دارنده چک .ماده 310 قانون تجارت چک را بشرح زیر تعریف
می کند: ((چک نوشته ای است که بموجب آن صاد ر کننده وجوهی را که در نزد محال علیه دارد،کلاًیا بعضاَ مسترد یا به دیگری واگذار می نماید.))بنا براین چک دستوری است که از طرف شخص برای استر داد مبلغی یا پر داخت مبلغی در وجه دیگری از موجودی او درنزدبانک به بانک داده می شود. به این ترتیب چک از لحاظ شکل به ک مصوب 4خردادماه 1344 تغییر یافت . قانون صدبرات شباهت دارد، ولی چون اجرای آن فوری است وسیله تحصیلات بار تلقی نمی شود.

چک در قرن نوزدهم با توسعه عملیات بانکی توسعه زیادی پیدا کرد و قوانین مربوط به آن تکمیل گردید. متحدالشکل ساختن قوانین مربوط به چک مانند قوانین مربوط به برات و سفته در کنفرانسهای لاهه وژنومورد بحث قرار گرفت و کنفرانس ژ نودر 11مارس 1931 مانند مقررات راجع به برات و سفته سه قرار داد راجع به چک تصویب نمود.یکی قراردادمربوط به حق تمبر . ولی قانون مزبور  استثنائاتی برای قبول اغلب مواد آن قائل شده است و اغلب دول از این استثنائات استفاده نموده اند. بطوریکه قوانین مربوط به چک در کشورهای مختلف یکسان نیست و از این رو اهمیت قانون متحدالشکل ژنودرباره چک ، خیلی کمتر از اهمیتی است که در  مورد برات دارد.

با وجو د این اغلب دول اروپایی بعد از تصویب قرارداد 1931   حتی المقدور قوانین داخلی خود را با مقررات قانون متحدالشکل ژنو تطبیق دادند.دولت ایران به قرار داد قانون متحدالشکل ژنو درباره چک ملحق نشده است.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


چک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.