فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اساسنامه شرکت تعاونی مسکن کارکنان

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله اساسنامه شرکت تعاونی مسکن کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   29 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید

 

 آموزش و پرورش شهرستان مبارکه ثبت 95
ماده 1- نام شرکت: شرکت تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش مبارکه و نوع آن تولیدی است که در این اساسنامه به اختصار « شرکت » نامیده شده و حد اقل 51 درصد سرمایه آن بوسیله اعضاء تامین می گردد
تبصره : وزارتخانه ها , سازمانها , شرکتهای دولتی و وابسته یا تحت پوشش دولت , موسسات عمومی , بانکها , نهادهای انقلاب اسلامی و تعاونی میتوانند مطابق ماده 17 قانون بخش تعاونی اقدام به سرمایه گذاری در شرکت نمایند .
ماده 2 – هدف از تاٌسیس : تاٌمین مسکن برای اعضاء میباشد .
ماده 3 – موضوع و حدود فعالیت شرکت عبارتست از:
1- تهیه زمین با کاربری مسکونی از وزارت مسکن یا دیگر منابع مجاز و احداث خانه ویا آپارتمانهای مسکونی در آن و واگذاری خانه ها و آپارتمانها نقداً و یا به اقساط به اعضاء و همچنین ایجاد تاٌسیسات عمومی مورد استفاده مشترک آنان با رعایت ضوابط قانونی و قراردادهای منعقده با منابع واگذارنده زمین و اعضاء .
2- خرید واحدهای مسکونی آماده و یا نیمه تمام و تکمیل و فروش و یا اجاره دادن آنها به اعضاء .
3- واگذاری واحدهای مسکونی ملکی شرکت به صورت اجاره به اعضاء .
4- لوله کشی , کابل کشی , سیم کشی , تهیه و یاایجاد دستگاههای تهویه و حرارت مرکزی , تعمیرات و دیگر خدمات مورد نیاز واحدهای مسکونی ساخته ویا تکمیل شده و واگذاری به اعضاء.
5- انجام فعالیت ها و امور دیگری که در قوانین ومقررات بخش تعاونی پیش بینی شده است .
تبصره 1 – شرکت میتواند برای اجرای تمام یا قسمتی از موضوع و حدود فعالیت مقرر در این ماده با رعایت مقررات قانونی و اساسنامه و قراردادهای منعقده از سرمایه و ذخائر موجود , پس انداز اعضاء برای تهیه مسکن , اعتبارات و سرمایه گذاریهای بخش های دولتی , عمومی , تعاونی , صندوق تعاون و اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر , هدایای نقدی و جنسی اعضاء و غیر اعضاء استفاده نموده و اقدام به اخذ اعتبارات و تسهیلات بانکی و انعقاد قرارداد مشارکت مدنی و یا قراردادهای ذیربط دیگر با بانکها نماید و در اینصورت مکلف است طبق قراردادهای منعقده به تکالیف و تعهدات خود در قبال منابع و مآخذ مذکور عمل نماید .
تبصره 2 – شرکت میتواند مصالح , وسایل , تجهیزات , ماشین آلات , تاسیسات , کارگاهها , انبارها و دیگر نیازمندیهای خود را به طریق مقتضی و مقرون به صرفه منجمله با سرمایه گذاری در موٌسسات تولیدی , تعاونیها , خرید سهام کارخانجات دولتی و یا وابسته به دولت و سایر موٌسسات اقتصادی تامین نماید .
تبصره 3 – انجام موضوع وفعالیت های مذکور در این ماده در رابطه با تهیه زمین و تفکیک آن و احداث واحدهای مسکونی و واگذاری آنها به اعضاء طبق مقررات آئین نامه ای خواهد بود که نمونه آن بوسیله وزارت تعاون تهیه و به تصویب مجمع عمومی عادی شرکت میرسد .
تبصره 4 – احداث خانه و یا آپارتمان و سایر اقدامات موضوع این ماده برای غیر اعضاء ( جز ارگانهای دولتی , عمومی , تعاونی , و یا اشخاص معرفی شده از سوی آنها که بطریقی در تامین زمین و یا سرمایه شرکت مشارکت نموده اند ) ممنوع می باشد .
تبصره 5 – شرکت میتواند در موقع لزوم واحدهای عام المنفعه مورد نیاز را از قیبل مدرسه , مسجد , درمانگاه , داروخانه , کتابخانه , رستوران , باشگاه , تعمیرات , انواع آموزشگاهها , نانوائی , خشکشویی به غیر واگذار نماید .
ماده 4 – حوزه عملیات شرکت :شهرستان مبارکه و حومه می باشد.
ماده 5 – مدت شرکت : از تاریخ تاسیس نامحدود است .
ماده 6 – مرکز اصلی و آدرس : شرکت آموزش و پرورش مبارکه خیابان دکتر شریعتی است و با تصویب هیئت مدیره میتوان اقدام به ایجاد شعب و دفاتر نمایندگی نموده و یا محل آنها را تغییر داد .
تبصره – تغییر نشانی شرکت پس از تصویب هیئت مدیره باید به مرجع ثبت شرکت اعلام شود تا نسبت به ثبت و آگهی آن در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران اقدام گردد یک نسخه از آگهی مزبور توسط هیئت مدیره به وزارت تعاون ارسال خواهد شد .
ماده 7 – سرمایه اولیه : شرکت مبلغ 000/330 ریال است که به 165 سهم 2000 ریالی منقسم گردیده است و مبلغ کلاً ریال آن نقداً توسط اعضاء پرداخت و مبلغ ............................ ریال توسط دستگاههای موضوع تبصره ماده 1 اساسنامه تامین و معادل ............................ ریال نیز به صورت آورده غیر نقد توسط اعضا / و دستگاههای موضوع تبصره ماده 1 تقویم و به شرکت تسلیم و مابقی در تعهد اعضا / و دستگاههای موضوع تبصره ماده 1 میباشد .
ماده 8 – هر یک از اعضاء شرکت باید حداقل معادل 3/1 مبلغ اسمی سهامی را که تعهد خرید نموده اند در موقع تاسیس شرکت پرداخت کنند .
تبصره – اعضاء مکلفند حداقل ظرف مدت .......................... سال و به ترتیبی که مجمع عمومی عادی شرکت تعیین میکند مبلغ پرداخت نشده سهام تعهدی خود را تادیه کنند .
ماده 9- تعداد سهام اعضاء برابر است مگر آنکه مجمع عمومی عادی تصویب نماید که بعضی از اعضاء سهم بیشتری خریداری نمایند .
تبصره – حداقل و حداکثر تعداد سهام اعضاء میبایست با آئین نامه مصوب وزارت تعاون منطبق باشد .
ماده 10 – سهام شرکت با نام و غیر قابل تقسیم است و انتقال آن به اعضاء یا متقاضیان عضویت واجد شرایط جدید , با موافقت هیئت مدیره مجاز میباشد . در اینصورت مراتب نقل و انتقال و مشخصات منتقل الیه باید در دفتر سهام شرکت ثبت و به امضاء انتقال دهنده و انتقال گیرنده برسد .
ماده 11 – شرکت ظرف مدت یکسال از تاریخ ثبت یا افزایش سرمایه , حسب مورد به هر یک از اعضاء به میزان سهامی که خریداری یا تعهد نموده اند ورقه سهم صادر و تحویل خواهد نمود .
تبصره 1 – ورقه سهم باید متحد الشکل , چاپی و دارای شماره ترتیب بوده و نام شرکت و شماره ثبت آن و مبلغ اسمی هر سهم , تعداد سهامی که هر ورقه نماینده آنست در آن درج و به امضای مدیر عامل و یک نفر از اعضاء هیئت مدیره برسد . مادام که اوراق سهام صادر نشده است شرکت باید به اعضاء گواهینامه موقت سهم که معرف تعداد , مبلغ اسمی و مبلغ پرداخت شده است , تحویل نماید .
تبصره 2 – نشانی و تعداد سهام هر یک از اعضاء در دفتر سهام شرکت به ثبت میرسد .
ماده 12 – عضویت در شرکت با تصویب هیئت مدیره برای کارکنان و بازنشستگان آموزش و پرورش مبارکه که واجد شرایط زیر باشند آزاد است :
1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران .
2- عدم ممنوعیت قانونی و حجر و ورشکستگی به تقصیر .
3- عدم سابقه ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری.
4- عدم عضویت همزمان در تعاونی دیگر با موضوع و فعالیت مشابه .
5- درخواست کتبی عضویت و تعهد رعایت مقررات اساسنامه و پرداخت وجه نقدی یک سهم از سهام شرکت .
6- ارائه مدارک مورد نیاز .
تبصره – هیئت مدیره مکلف است در صورت عدم کفایت امکانات شرکت و نیز در مواردی که متقاضیان فاقد هر یک از شرایط مذکوره فوق میباشند , در خواست عضویت داوطلبان را رد کند .
ماده 13 – مسئولیت مالی اعضاء در شرکت محدود به میزان سهم آنان میباشد مگر آنکه در قرارداد ترتیب دیگری شرط شده باشد .
تبصره – مسئولیت دستگاههای عمومی تأمین کننده سرمایه شرکت به میزان سرمایه متعلق به آنان میباشد مگر در قرارداد ترتیب دیگری شرط شده باشد .
ماده 14 – کلیه اعضاء مکلفند به وظایف و مسئولیتهایی که در حدود قوانین و مقررات تعهد کرده اند عمل کنند .
ماده 15 – شرکت میتواند طلب خود را از عضو با اخطار کتبی مطالبه نماید و در صورت وصول نشدن و سپری شدن 30 روز از تاریخ اخطار نامه ، از کل مطالبات وی از شرکت و در صورت عدم تکافو از بهای سهام وی برداشت کند و هرگاه مبالغ مذکور کفایت نکند شرکت برای وصول مازاد طلب خود به عضو بدهکار مراجعه خواهد کرد .
تبصره 1 – مطالبات منابع بانکی , دولتی و عمومی از شرکت در اعداد بستانکاریهای با وثیقه محسوب میشود . هیئت مدیره و سایر اعضاء شرکت نسبت به ایفای تعهدات متقبله در قبال مطالبات منابع مزبور مسئولیت تضامنی دارند .
منابع بانکی , دولتی و عمومی برای وصول مطالبات سر رسیده خود در صورتی به اعضائ شرکت مجتمعاً و یا منفرداٌ مراجعه خواهند کرد که بدوا" با اعضاء هیئت مدیره به عنوان مدیون اصلی رجوع کرده و موفق به وصول مطالبات خود نشده باشد .
تبصره 2 – کلیه امتیازات و اموالی که از منابع عمومی , دولتی و بانکها در اختیار شرکت قرار گرفته با انحلال آن باید مسترد شود . مسئولیت اعضاء شرکت در این مورد تضامنی است و اموال و مطالبات موضوع این تبصره نیز در اعداد بستانکاریهای با وثیقه محسوب می شود .
ماده 16 – خروج عضو از شرکت اختیاری است و نمیتوان آن را منع کرد .
تبصره – در صورتی که خروج عضو موجب ضرری برای شرکت باشد ، وی ملزم به جبران است .
ماده 17 – در موارد زیر عضو از شرکت اخراج می شود :
1- از دست دادن هر یک از شرایط عضویت مقرر در این اساسنامه .

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  29  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اساسنامه شرکت تعاونی مسکن کارکنان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.