فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی ارتباط بین اختیار خرید سهام اعطایی به مدیران و ارائه گزارشات نادرست

اختصاصی از فی دوو دانلود مقاله بررسی ارتباط بین اختیار خرید سهام اعطایی به مدیران و ارائه گزارشات نادرست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

بررسی ارتباط بین اختیار خرید سهام اعطایی به مدیران و ارائه گزارشات نادرست

 

 

 

 

 

چکیده :

 

سازمانهای نظارتی در آمریکا در سالهای اخیر گزارشاتی در مورد ارتباط بین اعطای پاداش به مدیران بصورت اختیار خرید سهام و تضعیف در گزارشگری صورتهای مالی ارائه نمودند. این امر ممکن است موجب ایجاد منافع متقابل بین مدیریت و هیئت مدیره گردد. در این مقاله ارزیابی می شود که آیا اعطای پاداش اختیار خرید سهام به مدیران مستقل، نظارت بر گزارشگری مالی را کاهش می دهد؟ بدین منظور نمونه ای از 105 شرکتی که درآمدهای خود را نادرست گزارش نموده اند در مقابل شرکت هایی که درآمد صحیحی گزارش کرده اند، انتخاب شده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند. نتایج نشان می دهد شرکتهایی که مدیران آنها اختیار خرید سهام، دریافت نکرده اند در مقایسه با شرکتهایی که در استقلال خود تنها از قانون ساربنز – اکسلی (sarbanes-oxley)استفاده کرده اند با احتمال کمتری اقدام به ارائه گزارشات نادرست نموده اند نتایج نشانگر آن است که طرحهای اختیار خرید سهام در مورد مدیران می تواند موجب تضعیف استقلال آنها گردد.
کلمات کلیدی: استقلال مدیران ، پاداش اختیار خرید سهام، گزارشات نادرست مالی، درآمد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مقدمه
در پی رسوایی مالی شرکتهای Enron و world com، کنگره آمریکا در سال 2002 قانونی به نام قانون ساربنز اکسلی Sarbanes – Oxley (از این به بعد اختصاراً SOX نامیده می شود) به تصویب رساند که طبق آن مدیرانی، مستقل تعریف می شوند که بجز حق الزحمه خود، هیچ گونه پاداشی از شرکت دریافت نمی کنند. Bebchuk ، Grinstein و Peyers در سال 2006 زمان بندی اعطای پاداش اختیار خرید سهام به مدیران را مورد آزمون قرار دادند و دریافتند که مدیران از زمان بندی پاداش مذکور، منافع مشابهی بدست آورده اند. نیویورک تایمز اخیراً در مورد منافع مدیران ناشی از دریافت اختیار خرید سهام و نیز ارائه صورت های مالی نادرست، گزارشاتی ارائه کرده است.
Bebchuk و همکارانش پیشنهاد می کنند که ارائه پاداش های اختیار خرید سهام برای مدیران برون سازمانی ممکن است استقلال آنها را کاهش داده و منجر به افزایش گزارشات نادرست در صورتهای مالی و دستکاری سود شود.
در این تحقیق نمونه ای از شرکتهایی که مدیریت شرکت از اختیار خرید سهام استفاده کرده و گزارشات مالی نادرست ارائه کرده اند در مقابل شرکتهایی که گزارشات مالی آنها درست بوده است در دوره های مالی 1990 تا 2000 مورد مقایسه قرار داده شده اند.
ابتدا با استفاده از تعریف SOX درصدی از مدیرانی که پاداش اختیار خرید سهام دریافت داشته اند محاسبه نموده و ارتباطی بین درصد مدیرانی که بصورت مستقل عمل کرده و احتمال گزارش مالی اشتباه داشته اند پیدا نکردیم. چنین پیشنهاد می شود که طبق معیارها و ضوابط SOX در مورد مدیران مستقل، نمی توان گزارشات مالی اشتباه را کاهش داد. دوم اینکه درصدی از مدیران که هیچ گونه پاداش اختیار خرید سهام نداشته اند (قانون SOX و بدون اختیار خرید سهام) را محاسبه نمودیم. در نتیجه مدیران آشنا با قوانین SOX و بدون اختیار خرید سهام نسبت به مدیران عدم آشنا با قانون SOX دارای کارایی بیشتری در نظارت گزارشات مالی بودند در نتیجه احتمال ارائه گزارشات مالی نادرست کاهش می یابد.

 

پیشینه، ادبیات و سوالات تحقیق
SOX توسط کنگره آمریکا در جولای سال 2002 برای تحکیم و تقویت گزارشهای مالی در پی گزارشات مالی نادرست و رسوایی های مالی شرکتها تصویب شد. بخش 301 این قانون، مدیران مستقل را مدیرانی تعریف می کند که بصورت تمام وقت توسط شرکت استخدام نشده اند و نسبت به خدمات و مشاوره ای که ارائه می کنند هیچ نوع پاداشی به جز دستمزد مسئولیت های خود دریافت نمی کنند.
طبق قوانین SOX، طرحهای اختیار خرید سهام نمی توان معقول باشد از این رو آیا ممکن است که پاداش مدیران در مستقل بودن آنها در توافق باشد طبق نظر Higgs در سال 2003 پاداش اختیار خرید سهام می تواند بصورت معکوس در استقلال مدیر تاثیر گذارد و اغلب با گزارش (UK) United Kigdom در مورد نقش مدیران برون سازمانی هماهنگی دارد.
در ارتباط بین هیئت مدیره، مدیران و گزارش نادرست، شرحی از گروههای مختلف مدیران وجود دارد که می تواند مفید واقع شود. اولین تقسیم بین مدیران درون سازمانی و برون سازمانی می باشد. مدیران درون سازمانی بصورت تمام وقت در استخدام شرکت می باشند. همانند CEO و CFO و غیره در حالی که مدیران برون سازمانی بصورت تمام وقت توسط شرکت استخدام نمی شوند. قسمتی از مدیران برون سازمانی (Grey directors) با توجه به ارتباطی که با شرکت دارند خدمات مشاوره ای و قانونی ارائه می دهند. برخی از مطالعات Beasley در سال 1996 پیشنهاد می کند که مدیران برون سازمانی که خدمات مشاوره ای دارند نظارت موثر کمتری در مدیریت دارند که ناشی از وابستگی آنها به مدیریت برای استمرار و ادامه آنها، علی‌رغم ارتباط با شرکت است.
Beasley در سال 96، 75 شرکتی که گزارشات مالی تقلبی ارائه داده اند را مود بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که درصد کمتری از مدیران برون سازمانی در آن شرکت مسئول ارائه نادرست صورتهای مالی می باشند. هم چنین وی تمایز بین مدیران برون سازمانی که خدمات مشاوره ای ارائه می دهند و مدیران مستقلی که تعاریف SOX را شامل می شوند انجام داد.
نتایج کار حاکی از این امر است که هر دوی مدیران، ارتباط ناچیزی با احتمال ارائه متقلبانه صورتهای مالی دارد و در نظارت بر ممانعت از ارائه جعلی گزارشات مالی مؤثر است.
Dechow ، Sloan و Sweeney در سال 1996 ویژگی های شرکتهایی را مورد آزمون قرار دادند که بصورت ماهرانه ای سود شرکت را مورد دستکاری قرار می دهند. در مدل آنها، متغیری براساس تعداد مدیران درون سازمانی شرکت وجود دارد که اکثریت آنها در استخدام هیأت مدیره می باشند. نتایج کار آنها همانند نتایج کار Beasley بود.
تحقیقاتی که در سالهای 1990 تا اوایل سال 2000 در مورد ارتباط بین مدیران برون سازمانی و گزارش مالی نادرست مورد آزمون قرار گرفت در دستیابی به شواهدی که منجر به ارائه گزارش مالی نادرست شود با شکست مواجه شد.
Baber و همکارانش ( 2005) 185 شرکتی را که از سال 97 تا 2002 صورتهای مالی مجدد ارائه داده بودند را مورد بررسی قرار دادند آنها دریافته اند که نسبت مدیران مستقل (مطابق تعریف SOX) در هیئت مدیره ارتباط قابل توجهی با احتمال ارائه مجدد صورتهای مالی نداشته اند.
Abbott و همکارانش ( 2004)، 88 صورت مالی با ارائه مجدد را در خلال سالهای 1991 تا 1999 مورد بررسی قرار دادند که 76 مورد آنها مربوط به اواخر سال 1990 بوده، نتایج، حاکی از عدم ارتباط مدیران برون سازمانی مستقل با احتمال ارائه نادرست صورتهای مالی داشته است.
نتایج متفاوت در مورد اینکه مدیران برون سازمانی نظارت موثری بر گزارشات مالی دادرند سوالاتی را در مورد علت تغییرات موجود از سال 1990 تا 2000 در پی دارد. نیویورک تایمز (سال 2007) و Higgs (سال 2003) ارائه پاداش اختیار خرید سهام را موجب کاهش کارایی مدیران مستقل می دانند. تحقیقات آنها حاکی از افزایش شرکتهایی است که در سالهای 1990 تا 2000 از اختیار خرید سهام استفاده نموده اند.
Perry (2001) گزارش می دهد که درصد مدیران استفاده کننده از پاداش اختیار خرید سهام از 34% در سال 92 به 53% در سال 95 افزایش یافته است.
Opperman و همکارانش (2005) دریافتند که درصد شرکتهایی که مدیران مستقل آنها از پاداش مذکور استفاده نموده اند تا 79% در سال 2001 افزایش یافته است.

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   15 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی ارتباط بین اختیار خرید سهام اعطایی به مدیران و ارائه گزارشات نادرست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.