فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی اقلیم حیاتی و جغرافیای طبیعی ایران

اختصاصی از فی دوو پروژه بررسی اقلیم حیاتی و جغرافیای طبیعی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی اقلیم حیاتی و جغرافیای طبیعی ایران


 پروژه بررسی اقلیم حیاتی و جغرافیای طبیعی ایران

عکس از نمای کلی فایل: کلیک کنید

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:699 کیلوبایت

چکیده
   بررسی بیست و هفت عنصر اقلیمی در مقیاس سالانه نشان می دهد که اقلیم ایران ساخته شش عامل است. این عوامل به ترتیب اهمیت عبارتند از عوامل گرمائی، نم و ابر، بارشی، بادی غباری و تندری. بارزترین ویژگی اقلیمی سواحل جنوبی ایران گرما و پس از آن نم و ابر و تابش است. در سراسر کمربند شمالی ایران نم و ابر آشکارترین ویژگی اقلیم است.

مقدمه
پهنه بندی اقلیمی یعنی  شناسائی پهنه هائی که از آب و هوای یکسانی برخوردارند داستانی دراز دارد که از زبان لیناکره می شنوید: در دو سده گذشته تعیین نواحی اقلیمی عمدتا مرهون چند دانشمند آلمانی بوده است.

داده ها و روش شناسی
داده های اقلیمی عمدتا بر روی نقطه یعنی ایستگاه های دیده بانی اندازه گیری میشوند. در حالی که غالبا نیازمند آگاهی های اقلیمی در باره یک پهنه هستیم. طبیعت نقطه ای دیده بانی های اقلیمی سبب میشود هر چند تعداد ایستگاهها را افزایش دهیم باز هم انتساب نتایجی که از تجزیه و تحلیل داده های ایستگاهها بدست میآید

عوامل اقلیمی ایران
     تحلیل عاملی 27 عنصر اقلیمی سالانه ایران نشان می دهد که اقلیم ایران عمدتا حاصل عملکرد شش عامل است. این عوامل به ترتیب اهمیت عبارتند از: عامل گرمائی، عامل نم و ابر، عامل بارشی، عامل بادی غباری، عامل تابشی و عامل تندری.

تحلیل خوشه ای
   تحلیل خوشه ای بر روی ماتریس نمونه تصادفی عوامل اقلیمی به ابعاد 6*1000 نشان داد که در ایران پانزده ناحیه اقلیمی قابل شناسائی است. این پانزده ناحیه تحت تاثیرزیرساخت اقلیم ایران، در شمال و جنوب تحت تاثیر همسایگی با توده های بزرگ آب آرایشی غربی- شرقی و در غرب تحت تاثیربلندیهای زاگرس آرایشی شمالغربی-جنوبشرقی دارند.

نتیجه گیری
    اقلیم ایران به ترتیب اهمیت منبعث از گرما، نم و ابر، بارش، بادوغبار، تابش و تندر است.
به همراه نقشه ها........................


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی اقلیم حیاتی و جغرافیای طبیعی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.