فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ساخت تابلوهای کشوئی مودلار

اختصاصی از فی دوو پایان نامه ساخت تابلوهای کشوئی مودلار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ساخت تابلوهای کشوئی مودلار


پایان نامه ساخت تابلوهای کشوئی مودلار

این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 80 صفحه می باشد.

 

فهرست مطالب
مختصری از شرکت جابون
مقدمه
مراحل ساخت تابلو
قسمت طراحی
قسمت فلز کاری
قسمت جوشکاری
قسمت پانچ
قسمت خم کاری
قسمت خم کاری
عملیات جوشکاری
نقاشی
شرح عملیات نقاشی
مرحله رنگ کاری
روشهای تست رنگ
قسمت مونتاژ تابلو
سپم ها (sepams)
Sepam 100 LD
کاربرد
مزایا
عملکرد
مثالهایی از کاربرد
Sepam 100 LA
کاربرد
مزایا
عملکرد
حفاظت فازی
حفاظت فازی در زمین
Sepam 100 MI
کاربرد
مزایا
توضیح
انواع مختلف مدار از این نوع سپم
Sepam 100 RT
کاربرد
مزایا
اطلا عات واضح
عملکرد وابسته به اثرات محیط
نمایی از جایگاه قرار گرفتن CCT برروی این سپم
عملکرد
حفاظت
تشخیص منطقی
ارتباطات
توابع تشخیص عملکرد
Fixed Advance UMI
Remote Advance UMI
Expert UMI
Sepam 2000
مزایا
کاربرد
ضمیمه
تابلوهای فشار ضعیف کشوئی سری N680
شرحی در باره سلول این تابلوها
باسبارهای اصلی
باسبارهای فرعی
تجهیزات سلولها
تابلوهای کشوئی ۱/۱
قسمت متحرک کشو
وضعیتهای عملکرد
مدارهای کنترلی و کمکی
اتصالا ت قدرت و کمکی
نکات قابل توجه در اجرا

مقدمه

بطوریکه اطلاع داریم کلیه وسایل الکتریکی که مورد استفاده  روزانه قرار می گیرد شامل یک پریود طراحی و ساخت می باشد . قدر مسلم انواع تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف و کنترل نیاز به طراحی و ساخت دارد که در طول دوره کارآموزی که در شرکت جابون مشغول به کار بوده ام توانسته ام در طول این مدت کوتاه از تجربه و تخصص عوامل اجرایی این کارخانه نهایت استفاده را ببرم . حال مراحلی که برای  ساخت یک تابلو در این شرکت انجام می شود را  به سمع و نظر شما می رسانم .

 

  

مراحل ساخت تابلو :

به منظور ساخت تابلو مراحل مختلفی باید انجام گردد که در ذیل به اختصار شرح داده شده است .

الف ـ طراحی :

در اکثر کارخانجات تابلوسازی دفتری به عنوان دفترفنی وجود دارد که خواسته و نظریات کارفرما را برحسب سفارش ، بررسی و طبق درخواست کارفرما به طراحی مقدمات و تهیه نقشه های اجرایی که شامل قسمتهای مکانیکی  و الکتریکی می باشد تهیه ودر اختیار مدیر پروژه قرار می گیرد . که پس ازبررسی و تائید نقشه ها به منظور ساخت به قسمتهای مختلف به شرح ذیل ارجاع می گردد .

ب ـ قسمت فلزکاری :

4

 

به منظور ساخت هرتابلو ابتدا باید سلول آن ساخته شود که دراین مرحله توسط  گروه فلزکاری انجام می گیرد .  برای ساخت سلول  معمولاً ازدو نوع  ورق  1ـ گالوانیزه  2ـ ورق روغنی  با ضخامتهای بین 5/1 تا 3 میلیمتر استفاده می گردد که معمولاً از ورقهای  گالوانیزه  بیشتر برای بدنه تابلوها استفاده می گردد . این ورقها در مناطق شمالی و جنوبی کشور ( مناطق مرطوب ) که دارای قابلیت استحکام می باشد و احتیاجی به رنگ ندارد بیشترین استفاده را می کنند . اما از ورقهای روغنی بیشتر برای ساخت درب تابلو استفاده می شود .

1ـ قسمت جوشکاری : دراین قسمت برحسب نوع طراحی تابلو ورقها برش داده      می شود . معمولاً عملیات برشکاری توسط دستگاه برش NC با مارک LVD بلژیک  که به صورت نیمه اتوماتیک می باشد و قابل برنامه ریزی است می توان با این دستگاه ورقها را با ابعاد 1000 mm × 3000  وضخامت تا 6 mm را می توان برش داد . این دستگاه با ولتاژ 380 ولت تغذیه می شود .

2ـ قسمت پانچ : دراین بخش قطعات برش داده شده را جهت عملیات پانچ کاری آماده می کنند . این عملیات توسط دستگاه CNC با مارک LVC بلژیک که به صورت تمام اتوماتیک می باشد قابل برنامه ریزی است اجرا می شود . برنامه این دستگاه توسط گروه فنی طراحی شده و اطلاعات حاصله را برروی یک دیسکت ذخیره  می کنند .  در مواقعی که از این برنامه بخواهند استفاده کنند دیسکت را وارد قسمت کامپیوتری کرده و کاربر به وسیله مانیتوری که در گوشه دستگاه طراحی شده است می تواند عملیات را کنترل کند .

3ـ بخش خم کاری : در شرکت جابون از دو دستگاه برای خم کردن ورقها استفاده    می شود . دستگاه 40 TON با مارک LVD به ولتاژ ورودی آن 380 V   می باشد ورقها را با عرض 1250 mm خم می کند و به صورت نیمه اتوماتیک می باشد . دستگاه  دیگری که عملیات خم کاری را انجام می دهد دستگاه 110 TON که ورقهای 3000 mm را خم کرده و به صورت اتوماتیک کار می کند وقابل برنامه ریزی                         می باشد .

5

 

4ـ دستگاه چند کاره : این دستگاه  قادر است چند کار را انجام دهد که عبارتند از :

الف ـ خم زدن ورقها با طول کم مثلاً 300 mm

ب ـ پانچ زدن

ج ـ R زدن ( معمولاً سر شمشها را به حالت R در می آورند این کار بدین منظور می باشد که از آزاد شدن الکترونها جلوگیری شود ) .       

این دستگاه ساخت ایتالیا می باشد و منبع تغذیه آن 380 V می باشد .

5 ـ استفاده از پرسهای ضربه ای : در بعضی از مواقع که قطر ورقها بیشتر از حد مجاز باشد جهت فرم دادن یا سوراخ کردن ورقها از این پرسها استفاده می شود این امر در شرایطی صورت می گیرد که دستگاه پانچ قادر به انجام کار مورد نیاز نباشد . همچنین در بعضی مواقع می توان از دستگاه هیدرولیکی برای خم کردن شمشها استفاده کرد . این دستگاه هم با منبع 380 V تغذیه می شود . که این دستگاه به دستگاه 3 کاره هیدرولیکی معروف است .


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ساخت تابلوهای کشوئی مودلار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.