فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق جامع درباره بررسی و ارزیابی وب سرویس ها و عملکرد آنها

اختصاصی از فی دوو تحقیق جامع درباره بررسی و ارزیابی وب سرویس ها و عملکرد آنها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق جامع درباره بررسی و ارزیابی وب سرویس ها و عملکرد آنها


تحقیق جامع درباره بررسی و ارزیابی وب سرویس ها و عملکرد آنها

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 53 صفحه

 

 

 

 

 مقدمه

یک وب سرویس به معنای ساده نوعی کامپوننت تحت وب است. این کامپوننت به برنامه­هایی که از آن استفاده می­کنند این امکان را می­دهد که بتوانند از متدهای این وب سرویس استفاده کنند.

وب سرویس یک تکنولوژی است که امکان می­دهد نرم­افزارهای کاربردی، مستقل از نوع سیستم عامل و زبان برنامه­نویسی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یک وب سرویس، واسطه­ای نرم­افزاری است که مجموعه­ای از عملیات را تعریف می­نماید، که می­توانند بر روی یک شبکه و از طریق پیام­رسانی استاندارد شده  XML مورد دسترسی قرار گیرند.

وب سرویس­ها فراخوانی اشیاء و یا نرم­افزارهای کاربردی را در محیط­های گوناگون آسانتر می­سازند و یک تکامل تطبیقی در محاسبات توزیع­شده بحساب می­روند.

دو رویکرد اصلی وب سرویس­ها عبارتند از وب سرویس­های  .NET و وب سرویس­های .Java از آنجایی که وب سرویس­ها مستقل از پلاتفورم هستند، این دو نوع می­توانند بدون اشکال با یکدیگر به تبادل داده­ها بپردازند. چهار سرنام اصلی که در بحث از وب سرویس­ها زیاد به گوش می­خورند عبارتند از: UDDI، WSDL، SOAP و XML.

وب سرویس­ها شامل خانواده­ای از پروتکل­ها هستند که عمل توصیف، تحویل و عمل متقابل با سرویس­ها را انجام می­دهند .این پروتکل­ها می­توانند به دو زیرگروه تقسیم شوند. زیرگروه اول با موضوعاتی چون پیام­رسانی، توصیف واسطه و پاسخگویی به تحویل سرو کار دارند. زیرگروه دوم نیز پروتکل­ها و مشخصاتی هستند که نحوه معرفی و یافتن وب سرویس­ها در سطح وب را تعریف می­کنند. در این بخش می­خواهیم به وب سرویس و پروتکل­های آن بپردازیم و نحوه ارتباط و کارکردهای هر کدام از این پروتکل­ها را بیان کنیم.

 

 تعریف وب سرویس

وب سرویس واسطی برای توصیف مجموعه­ای از عملیات در سطح شبکه است که از طریق پیام­هایی مبتنی بر XML، در دسترس می­باشند. وب سرویس با استفاده از استانداردی (که بر پایه­ی XML است) شرح داده شده است که توصیف سرویس (Service Description) نامیده می­شود. این توصیف، شامل تمام جزییات لازم برای تعامل با سرویس، از جمله فرمت­های پیام، پروتکل­های انتقال و موقعیت آن می­باشد. رابط، جزییات پیاده­سازی سرویس را پنهان می­کند و اجازه می­دهد که سرویس به طور مستقل از سخت­افزار و بستر نرم­افزاری که روی آن پیاده شده است و همچنین مستقل از زبان برنامه­نویسی که در آن نوشته شده است، مورد استفاده قرار گیرد. وب سرویس یک کار خاص و یا مجموعه­ای از وظایف را انجام می­دهد. آن­ها می­توانند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند و یا با وب سرویس­های دیگر برای انجام مجموعه پیچیده از کارها همکاری داشته باشند.[3]

یک برنامه، با استفاده از پیامی که مبتنی بر XML ایجاد شده است، درخواستی را به وب سرویسی که در شبکه وجود دارد ارسال می­کند و پاسخی را در قالب پیام XML دریافت می­کند. این فناوری می­تواند در بسیاری از زمینه­ها مورد استفاده قرار گیرد. وب سرویس می­تواند در یکپارچه­سازی B2B برای اتصال برنامه­هایی که در سازمان­های مختلف اجرا می­شود، استفاده شود. وب سرویس می­تواند مشکل توزیعی بودن EAI (Enterprise Application Integration) را با اتصال چند برنامه کاربردی که در یک سازمان در حال اجراست، به برنامه­های کاربردی متعددی که در داخل یا خارج از دیواره آتش قرار دارد، حل کند. در همه این موارد، فناوری وب سرویس یک چسب استانداردی فراهم می­کند که قطعه­های مختلف نرم­افزار را به هم وصل می­کند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق جامع درباره بررسی و ارزیابی وب سرویس ها و عملکرد آنها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.