فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو

اختصاصی از فی دوو دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو


دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو

دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو

تیر ۳۰, ۱۳۹۴/

در این پست می توانید متن کامل پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو را  با فرمت ورد word دانلود نمائید:

 

 – مقدمه

از زمان پیدایش علم فاکتورهای انسانی تاکنون سه دوره متفاوت در حیات آن قابل تمایز می باشد. دوره اول که برخی آن را عصر «نسل اول» این علم محسوب می دارند، تقریبأ مقارن با سال های 1945 تا1960 است. در این دوره کوشش بنیان گذاران علم فاکتورهای انسانی (و در آن زمان روانشنا سی مهندسی) منحصرأ معطوف و مصروف طراحی و بهبود ایستگاههای کار تعبیه شده در سلاح های مختلف مثل هواپیما، تانک، کشتی و غیره، طراحی مشاغل و عمدتأ کارهای یدی و بدنی، بهبود نمودارها و آلات و ادوات کنترل ماشین مثل اهرم، کلید و غیره و بطور کلی تسهیل روابط تعاملی انسان- ماشین در موارد بسیار اختصاصی، جزئی و در سطح «خرد» متمرکز شد.

در فاصله سال های 1980 – 1960 که در حقیقت «دوره دوم» حیات علم فاکتورهای انسانی است به لحاظ رواج استفاده از کامپیوتر در سطح جامعه و نیز افزایش میزان مشاغلی که بیشتر نیازمند کار فکری بوده تا فعالیت یدی و بدنی، این علم با اولین مرحله تکاملی خود مواجه شد. در مقطع زمانی مذکور محققان این رشته بیشتر توجه خود را معطوف به مطالعه بر روی نحوه کسب و پردازش اطلاعات از جانب انسان کردند. در این دوره علم فاکتورهای انسانی مقولاتی در ارتباط با ظرفیت و قابلیت حواس شنوایی و بینایی جهت پذیرش و جذب و ضبط علایم و اطلاعات، طرز کار سیستم حافظه، توجه، ادراک، کارفکری تصمیم گیری و غیره را مدنظر قرار داد. این دوره را که مصادف با پرتاب سفینه های با سرنشین به فضا توسط سازمان هوانوردی و فضایی امریکا (NASA) بود را می توان دوره شکوفایی و باروری علم فاکتورهای انسانی محسوب کرد که ما حصل آن تالیف و تدوین مهم ترین کتب و مراجع این علم می باشد. البته لازم به یادآوری است که یکی از مهم ترین حوادث در حیات علم فاکتورهای انسانی در اواخر این دوره، یعنی در سال 1979 ، به وقوع پیوست و آن حادثه ای در نیروگاه اتمی «تری مایل آیلند» واقع در ایالت پنسیلونیا در ایالات متحده امریکا بود. علت العلل این حادثه که منجر به تعطیل همیشگی یکی از را کتورهای این نیروگاه و تخلیه موقت بیش از 140000 تن سکنه اطراف آن و میلیاردها دلار ضرر و زیان شد، همانا سر در گمی و اشتباه کارکنان اطاق کنترل عنوان شد. علت آن نیز به نوبه خود عدم ملحوظ داشتن ملاحظات اولیه فاکتورهای انسانی در طراحی اطاق کنترل ذکر شد و این امر در تمام گزارشات و تحقیقات بعدی به عنوان مهمترین نقص «فنی»این نیروگاه تشخیص داده شد. در هر صورت این واقعه نقطه عطفی در تاریخ علم فاکتورهای انسانی محسوب می شود، زیرا که موجب آشنایی مقامات کشوری و افکار عمومی در امریکا با اثرات حیاتی توجه به ملاحظات این علم در بهره برداری سالم و صحیح از تکنولوژی گردید.

در حقیقت از این زمان بود که علم مزبور به طور جدی به عنوان علمی موثر برای «پیشگیری» حوادث صنعتی با آسیب های جانی و مالی شناخته و مورد استفاده قرار گرفت . دوره سوم یا به عبارت دیگر «نسل سوم» علم فاکتورهای انسانی در آغاز دهه هشتاد (میلادی) آغاز شد.در این زمان تدریجا این اندیشه متبلور شد که در رابطه انسان با ماشین، نه تنها باید به بررسی تعامل این دو عامل در سطح بررسی ایستگاه های کاری و توانائی های روانی انسان ها پرداخت، بلکه در سطوح دیگر، از جمله آموزش و تحلیل عملکرد انسانها در حوزه ای فراخ تر و فراتر از محیط کاری درون اتاق کنترل و یا کابین خلبان را باید مورد بررسی قرار داد (علت تحت توجه قرار گرفتن این مقولات که شاید به ظاهر دور از عرصه های محیط کاری قلمداد شوند، همانا تاثیر مستقیم و نهایی آنها بر رفتار و عملکرد انسان اپراتور در حال انجام کار می باشد.) بدین ترتیب قلمروی «کلان» علم فاکتورهای انسانی متولد شد و مقولاتی از قبیل تاثیر تکنولوژی روی سازمان و مدیرت واحدهای صنعتی، نیازهای خاص سازمانی و اداری یک تکنولوژی مخصوص، نقش ساختار سازمانی در عملکرد و ایمنی یک تکنولوژی، تاثیر فرهنگ نهادی و سازمانی بر روی کارایی، کیفیت تولید و ایمنی و بالاخره اثرات فرهنگ جامه بر روی کاردهی و عملکرد کل سیستم متشکل از مورد مطالعه قرار گرفت.

مداخله ارگونومی در کشورهای در حال توسعه صنعتی

ارگونومی و کشورهای در حال توسعه صنعتی:

    در طول یک قرن گذشته توسعه صنعتی به مقدار بسیار زیادی به توسعه اقتصادی کشورها وپیشرفت اجتماعی در دنیا کمک کرده است. در این مقوله سهم کشورهای توسعه یافته صنعتی از سهم کشورهای در حال توسعه صنعتی به مراتب بیشتر بوده است تا آنجا که در حال حاضر یک وضعیت بسیار ناعادلانه در این دهکده جهانی حکم فرماست.

    از زمان جنگ جهانی دوم، صنایع به مقدار زیادی در جهت چند ملیتی و جهانی شدن پیش رفته اند. در حال حاضر سرمایه گذاری خارجی بطور متوسط بیش از 60 در صد کل سهم سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه صنعتی را تشکیل می دهد.این پیشرفت سریع جهانی شدن صنعت و انتقال تکنولوژی از کشورهای صاحب صنعت به کشورهای در حالت توسعه صنعتی همیشه نتایج مثبت نداشته است. انتقال سریع تکنولوژی و پیشرفت صنعتی در کشورهای در حال توسعه صنعتی فشارهای زیاد جسمی و روحی بر طبقه کارگر و گروههای فعال این کشورها وارد نموده است و در بسیاری از موارد مشکلات اجتماعی و زیست محیطی ایجاد نموده است.

    در کشورهای پیشرفته صنعتی کار برد علم ارگونومی به کاهش فشارهای کار و ایمنی نمودن محیط کار و در نتیجه افزایش بهره وری کار کمک نموده است. امروز علم ارگونومی در این کشورها به عنوان هماهنگ کننده و ایجاد توازن ما بین عوامل مختلف و درگیر سیستم های صنعتی و خدماتی جهت ایجاد توسعه پایدار و افزایش بهره وری و حفظ سلامت و رضایت افراد در گیر بکار گرفته می شود.

    متاسفانه در کشورهای در حال توسعه صنعتی به علت عدم آگاهی، نبودن مقررات ایمنی، بهداشت و ارگونومی، نبودن سازمان های اجرایی متعهد و عدم علاقمندی و توجه کارفرمایان و سازمان های کارگری به این اصول مشکلات زیادی محیط های کاری این کشورها را در برگرفته ودر نتیجه بهره وری سیستم ها و کیفیت محصول این کشورها قابل رقابت با کشورهای پیشرفته صنعتی نیست.

    عدم رعایت اصول ارگونومی در برنامه ریزی توسعه موجب زیان های بسیاری در کشورهای در حال توسعه صنعتی شده است. اتفاقات ناهنجار بوپال در کشور هندوستان مثالی است از صدها نمونه نا موفق توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه در مورد بوپال، قرار دادن محل کارخانه در کنار منازل مسکونی مردم و رعایت نکردن اصول ارگونومی در انتقال تکنولوژی دلیل اصلی این حادثه بوده است.

    مورد دیگر که در رابطه با توسعه صنعتی و ارگونومی مورد اهمیت است توجه به فرهنگ ایمنی در محل های کاری است. کمبود فرهنگ ایمنی در میان کارگران و مدیران صنایع و عدم تعهد به این اصول همراه با ضعف منابع انسانی و مالی از دلایل دیگر عدم توجه به اصول ارگونومی در مراکز کاری این کشورهاست.

    کمبود دانش عمومی و گذر سریع از فرهنگ کشاورزی -روستایی به صنعتی- شهری باعث عدم جدی گرفتن این اصول در صنایع کشورهای در حال توسعه صنعتی شده است . این نادیده گرفتن ها در صنایع کوچک که بخش بزرگی از فعالیت های اقتصادی را در این کشورها شامل می گردد بیشتر است. صنایع کوچک معمولأ شامل بازبینی های دوره ای موسسات دولتی مسئول قرار نمی گیرند. کمبود سرمایه و دانش نیز در این صنایع کوچک باعث افزایش مشکلات و عدم توجه به اصول ایمنی- ارگونومی است از عوامل دیگری که در کشورهای در حال توسعه صنعتی باعث کاهش سلامت و بهره وری نیروی انسانی است، پایین بودن بهداشت عمومی، تغذیه ناکافی، عدم توجه دولت ها به نیازمندی های اولیه مردم و کمبود در آمد افراد و دیگر مشکلات اقتصادی -اجتماعی است که به ویژه گروه کارگری با آن در گیر است.

انتقال تکنولوژی و ارگونومی:

    کشورهای در حال توسعه صنعتی انتقال تکنولوژی را به عنوان سریع ترین راه پیشرفت اقتصادی و در نهایت بهبود کیفیت زندگی مردم میدانند. تنها به علت مجموعه عوامل پیچیده فرهنگی – اجتماعی – زیر بنائی – اقتصادی – صنعتی و انسانی این سیاست همیشه منجر به بهبود اقتصاد و افزایش کیفیت زندگی اکثریت مردم نشده است.

    اکنون بسیاری از کشورهای در حال توسعه به علت توسعه شتاب زده صنعتی و بی توجهی به اصول ارگونومی در وضعیتی به مراتب بدتر از قبل از توسعه صنعتی خویش قرار دارند.

    از طرف دیگر شواهد متعددی نشان دهنده آنست که انتقال تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه صنعتی برای برخی از صنایع فرار از مقررات ایمنی- ارگونومی در کشورهای صنعتی است. علاوه براین برخی از کشورهای در حال توسعه صنعتی بخاطر ایجاد شغل و با بی توجهی به سلامت انسان ها و بی ارزش شناختن رفاه جامعه تن به وارد کردن صنایع نامتناسب و یا چشم پوشی از اصول ارگونومی می کند.

    افزایش موقت و کوتاه مدت سوددهی براساس کاهش هزینه های ضروری موقعی امکان پذیر است که نه مقررات دولتی وجود داشته باشد، نه آگاهی عمومی و نه مدیریت مسئول و آینده نگر. متاسفانه در بسیاری موارد توجه به سوددهی کوتاه مدت و نادیده گرفتن اصول یک توسعه پایدار باعث مشکلات زیاد اجتماعی – اقتصادی شده و در نتیجه به افزایش فاصله مابین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه صنعتی در عرصه رقابت جهانی منجر شده است.

مداخله ارگونومی در کشورهای در حال توسعه صنعتی:

    انتقال تکنولوژی نامناسب که قابل تطابق با شرایط محلی نباشد و عدم توجه به اصول ارگونومی در برنامه توسعه صنعتی را باید بع عنوان عوامل مهم عقب افتادگی در کشورهای در حال توسعه صنعتی دانست. این عدم توجه موجب ایجاد یک دوره باطل بیکاری، بدی سلامت، نرخ بالای تصادفات، انگیزه پائین ، افزایش فشارهای جسمی – روانی و کاهش بهره وری در محیط های صنعتی خدماتی شده است. هدف از کاربرد ارگونومی شکستن این دور باطل و ایجاد محیط کاری سالم، ایمن و بهره ور است. هدف ایجاد سیستم هایی است که تمام اعضای متشکله آن (شامل انسان- تکنولوژی – محیط فیزیکی و سازمانی) در هماهنگی کامل جهت بهینه سازی و افزایش کمی و کیفی بازده سیستم بکار گرفته شوند.

    متاسفانه منافع کاربرد ارگونومی در سیستم های صنعتی و خدماتی هنوز بخوبی برای مردم کشورهای در حال توسعه صنعتی تفهیم نشده است. دلایل این عدم موفقیت را می توان در سه عامل اصلی زیر جستجو کرد .

  • کمبود دانش و آگاهی عمومی در مورد سهم ارگونومی در بهبود سلامت، رضایت و بهره وری انسان.
  • عدم تعهد کارفرمایان و عدم در خواست اتحادیه های کارگری و کارگران و بی توجهی سازمان های مسئول دولتی به ارگونومی و کاربرد آن.
  • کمبود علاقه ارگونومیست های کشورهای پیشرفته صنعتی به مسایل و مشکلات کشورهای در حال توسعه صنعتی.

ارگونومی در کشورهای پیشرفته صنعتی از بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان یک

علم متولد شده و بیشتر کارهای پژوهشی و آموزشی در این کشورها انجام می شود و به همین خاطر ارگونومی در کشورهای در حال توسعه صنعتی بسیار جوان و در موارد زیادی ناشناخته است.

    اما کشورهای در حال توسعه صنعتی حدود 140 کشور از 191 کشور سازمان ملل متحد را تشکیل می دهند و جمعیت آنها شامل سه چهارم کل جمعیت جهان است. در مقایسه با کشورهای پیشرفته صنعتی، کشورهای در حال توسعه نیازمند بیشتر کاربرد ارگونومی می باشند، زیرا این کشورها دارای مشکلات و مسایل بسیار زیادتری در محیط های کاری خود می باشند مسایل و مشکلات در محیط های کار کشورهای در حال توسعه صنعتی متفاوت از کشورهای پیشرفته صنعتی است. دلیل این امر تفاوت بسیار مابین کلیه فاکتور های تشکیل دهنده سیستم های کاری این دو است . شرایط محیط کار، توانایی های نیروی انسانی، نوع مدیریت و سازمان، سطح تکنولوژی مورد استفاده، عوامل فرهنگی و اجتماعی در این سیستمها متفاوت است. به همین خاطر کشورهای در حال توسعه صنعتی نیازمند روش های ارگونومی متناسب با شرایط خاص خود هستند. اما بعلت کمبود دسترسی به منابع و دانش ارگونومی در این کشورها آنها نیازمند کمک و همکاری علمی و علمی با کشورهای صاحب این دانش هستند. این همکاری البته منافع دو طرفه برای هر دوی گروههای در گیر در بر خواهد داشت. مهمترین کمک به کشورهای در حال توسعه صنعتی همکاری در بخش آموزشی است.

    تعلیم و تربیت ضرورت کلیدی برای افزایش صلاحیت و کار آئی مردم جهت کاربرد اصول ارگونومی در محیط های کاری است. آموزش ارگونومی باید منجر به ایجاد یک پروسه اجرایی در محیط های کار بشود. هدف از آموزش ارگونومی ایجاد آگاهی و دانش در میان کارگران در زمینه شناخت خطرهای محل کار، ارزیابی و سنجش شرایط محیط کار، ارائه راه حل های قابل اجرا، اجرا و بهبود شرایط محیط کار بوسیله مشارکت همه افراد درگیر است. بنابراین آموزش ارگونومی باید منطبق با نیازمندی ها، فرهنگ و سطح تکنولوژی و دانش افراد باشد تا افراد بتوانند با استفاده از امکانات موجودشان مسائل خود را ارزیابی و مرتفع نمایند.

کارهای آموزشی پژوهشی در ایران:

خوشبختانه ایران نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه صنعتی در زمینه

دانش ارگونومی مقام نسبتا بالائی دارد. ما خوشبختانه تعداد زیادی ارگونومیست صاحب نام در جهان داریم که ظرفیت بالا و موثری برای ارتقاء دانش ارگونومی در کشور ما هستند.

    خوشبختانه ارگونومی در چندین دانشگاه تدریس می شود و علاقمندی به این رشته بخصوص پس از تشکیل انجمن ارگونومی در ایران بسیار رو به افزایش است. در زمینه کاربرد ارگونومی در صنعت نیز ایران دارای مقام بالایی نسبت به بسیاری از کشورهای در حال توسعه صنعتی است. ارگونومی از سال 1993 بصورت جدی در داخل صنعت ایران بکار گرفته شد. فعالیت های مرکز ارگونومی کشورهای در حال توسعه در ایران از تاریخ 1995 یعنی ده سال پیش در ایران آغاز گردید.در این مدت بیش از 485 نفر از مدیران صنایع، کارمندان دانشگاهی و کارمندان سازمان های دولتی در کارگاه های آموزش مقدماتی ارگونومی گرفته اند. در دانشگاه لولیا 9 نفر دختر و پسر ایرانی موفق به اخذ فوق لیسانس ارگونومی شده اند و چهار دانشجوی ایرانی مشغول پژوهش در زمینه های مختلف ارگونومی در ایران برای دوره دکترا هستند . علاوه براین با همکاری CEDC دو دوره آموزشی دانشگاهی در دست آمادگی است تا در مراکز آموزشی ایران ارائه شوند.

مداخله ارگونومی در صنعت:

     فلسفه مداخله ارگونومی در صنعت بر پایه این اصل بنا شده است که بهبود شرایط کار منجر به صرفه جویی در هزینه های جاری، بهبهود بهره وری و افزایش کیفیت محصول میگردد.

برای اجرای موفق پروژه ارگونومی در صنعت توجه و اجرای مجموع روش های نامبرده در زیر   ضروری است:

1-مشارکت کلیه افراد و گروههای در گیر در کلیه مراحل مداخله ارگونومی از آغاز پروژه تا اتمام پروژه   Participation

2- کارگروهی متشکل از مهارت های مختلف Team working

3-استفاده بهینه از کلیه منابع و امکانات موجود در صنعت Resource utilization

  • تقدم به راه‌حل‌ها وبهینه‌سازی‌های کم‌خرج و یا بدون‌خرج low cost-no cost solutions
  • ایجاد یک فرآیند آموختن دانش Learning proces
  • تاکید بر ایجاد فرآیند مداخله ارگونومی در صنعت ‌و نه اجرای چند مورد خاص Process Oriented
  • نقش متخصص ارگونومی به عنوان تسهیل کننده و مشاور علمی Facilitator
  • ایجاد فرهنگ ارگونومی در صنعت و آگاه ساختن کلیه کارمندان و کارگران از اهداف پروژه

برای اینکه بتوان روش های نامبرده در بالا را بخوبی انجام داد، آماده ساختن سازمان و ایجاد اقدامات نامبرده در زیر ضروری است.

  • حمایت مدیریت صنعت از پروژه ارگونومی و اعلام آن در سطح صنعت
  • ایجاد یک نظام مدیریتی فعال در داخل صنعت برای راهبری پروژه ارگونومی
  • تشکیل گروه های فعال کاری برای اجرای پروژه ارگونومی
  • پشتیبانی علمی از گروه های فعال و افراد در گیر پروژه توسط مشاور علمی پروژه
  • ایجاد یک شبکه ارتباطی فعال و کار آمد در داخل صنعت
  • استفاده از روش های استاندارد برای طراحی پروژه های ارگونومی در داخل گروههای کاری و ارتباطات مانند LFA
  • ایجاد یک شبکه باز خورد که مورد قبول گروه های کاری باشدFeed back system
  • ایجاد یک سیستم پاداش مورد قبول افراد برای کارهای خوب انجام شدهReward system
  • ثبت کلیه فعالیت های انجام شدهDocumentation
  • ایجاد یک سیستم ارزیابی فعالیت های انجام شده

تجربه مداخله ارگونومی در کشورهای در حال توسعه صنعتی و بافرهنگ های

متفاوت و بخصوص در ایران نشان داده است که در گیری کارمندان در فعالیت های ارگونومیکی و مشارکت آنها در گروههای کاری ارگونومی منجر به ایجاد یک فضای مثبت و خلاق در داخل صنعت گردیده است.

    در این مقوله آموزش و آگاه سازی کارمندان به دانش ارگونومی معمولا حاصلی فراتر از ایجاد مهارت در زمینه خاص ارگونومی در افراد داشته است و منجر به نتایج سینرژی بیشتری برای صنعت شده است.

    تجربه نشان داده است که بخصوص در کشورهای در حال توسعه صنعتی که فرهنگ سنتی قوی تر است توجه به فرهنگ ملی و فرهنگ خاص صنعت برای پیروزی پروژه ارگونومی و گرفتن نتیجه خوب از کار ضروری است. در این رابطه باید توجه خاص به نیازمندی ها و خواسته های گروه های مختلف ذی نفع داشت.

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه کارشناسی با موضوع مداخله ارگونومی در ایران خودرو

یزد شناسی

اختصاصی از فی دوو یزد شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

یزد شناسی


یزد شناسی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:14
نوع فایل:پروژه در مورد یزد
فهرست

مقدمه

ایساتیس

کثه

یزدان گرد

 دارالعباده

»» مراکز تاریخی

یزد در سفرنامه ها:

سفرنامه مارکوپولو

" کلنل سی ای مک گرگر"

سفرنامه سرپرسی سیکس

فرد ریچاردز

یزد شهر باد گیرها، جلال آل احمد

مجله سفر، فروغ پوریا وری "

دکتر محمد کریم پیرنیا

دکتر علی سیدی

پروفسور کازولا "

 مجموعه امیر چخماق

مسجد جامع کبیر

مسجد ریگ

امامزاده جعفر

مسجد ملا اسماعیل

مسجد شاه طهماسب

مسجد فرط

مسجد چهل محراب

بقعه سید شمس الدین

بقعه سید رکن الدین

مسجد جامع فهرج

بقعه دوازده امام

بقعه شیخ احمد فهادان

آتشکده زرتشتیان

باغ دولت آباد

دخمه زرتشتیان

حمام خان



خانه لاریها

خانه ملک التجار

آب انبار شش باد گیری

مدرسه ضیائیه

صنایع دستی

مراسم مذهبی

سوگ و عزاداریهای عمومی و خصوصی

ابوالفضل رشید الدین میبدی

شرف الدین علی یزدی

آیت الله حاج شیخ عبد الکریم حائری یزدی

میرزا محمد فرخی یزدی

 علی ریاضی

شرح مختصر

مقدمه

 در عبارات و تعاریف رسمی جغرافیایی می خوانیم که استان یزد با وسعتی حدود76156 کیلومتر مربع درمرکزایران ودرکناره کویرنمک ، بین29درجه و35دقیقه تا32درجه و22دقیقه عرض شمالی و 52درجه و49دقیقه تا65درجه و40دقیقه طول شرقی زمین قراردارد.

این استان ازشمال وغرب به شهرهای نایین واصفهان (استان اصفهان)،ازشمال شرق به استان خراسان ،ازشرق به زرند(استان کرمان) ، ازجنوب غربی به شهرستان آباده(استان فارس)وازسمت   جنوب شرقی به کرمان محدود می شود.

شرایط دشوار و نه چندان مساعد دستیابی ونیز مرکزیت وهمنشینی باکویر، باعث شده است که این شهرتامدت زمان درازی ، ازطوفان بحرانها وتاخت وتازفرهنگهای بیگانه مصون بماند واصالت خویش راحفظ کند.

"یزدگویا نه درحمله اعراب لطمه ای دیده ونه درایلغار مغول.این اولین مطلبی است که درمورد یزد باید بخاطرداشت.

درست است که این مصونیت از خرابیهای گذشته را در پیشانیهای شهر نمیتوان دید(چراکه خیابان بندیهای جدیدبلایی کمتر ازانچه مغول به بارآورده نیست)،اما در لفاف آداب و رسوم مردم می توان،در این که زردشتی ومسلمان به راحتی با هم به سرمی برند،دراینکه دزد وگدا بسیارکمتر دارد،.......(می توان)                                      

  (جلال آل احمد ، یزد ، شهربادگیرها)"

ازجمله این محفوظات می توان به خودواژه "یزد" اشاره کرد که ازدوران ایران باستان به یادگار     مانده است ."یزد" ریشه در یسن، یشت و یا یزش- به معنای ستایش ونیایش درزبان فارسی میانه – دارد.

یزد از یزدانبه مفهوم پاک ومقدس وبه معنی ذات خداوند – نیز می تواند گرفته باشد.پس می توان     یزد را شهرآفریننده خوبی ها و پاکی ها ، و شهرخدا دانست.آقای حسن حجازی می گوید که در دوره ساسانیان به یزد ، یزدان یا یزتان اطلاق می شده .

از اسامی دیگری که به یزد نسبت داده شده – و در سفرنامه ها یاتواریخ آمده – می توان به این نامها اشاره کرد.

ایساتیس

شهرباستانی یزد، در دوره هخامنشی به ایساتیس مشهور بوده و مرحوم عبدالحسین آیتی ،محل آن را در دامنه بلندی های مهریز ذکر کرده اند.

درجغرافیای بطلمیوس ،از محلی بنام "ایستیخای" در بیابان "کارمانیا" (کرمان) یاد شده که شاید همان "ایساتیس" باشد.(سید عبدالعظیم پوریا- زندان اسکندر از نگاهی دیگر)

کثه

به معنی زندان یا شهر کوچک می باشد ومنسوب به زندان ذوالقرنین سکندر است. گفته اند هنگامی که شماری از بزرگان ایران در ری علیه اسکندر مقدونی بر خاستند ،وی آنان را دستگیرکرد وهمراه خود به فارس برد .چون به یزد رسید، زندانیان را درچاهی ‌‌زندان (زندانی)کرد وآن محل را کثه نامید؛ که به یونانی زندان است .پس از اینکه اسکندر یزد را ترک گفت، نگهبانان به کمک زندانیان به آبادانی وعمران یزد ،  همت گماشتند.

 


دانلود با لینک مستقیم


یزد شناسی

9تکنیک برای نوشتن مقاله عالی

اختصاصی از فی دوو 9تکنیک برای نوشتن مقاله عالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

9تکنیک برای نوشتن مقاله عالی


9تکنیک برای نوشتن مقاله عالی

اگر شما دانشجو یا علاقمند به پژوهش هستید حتماً می‌دانید که این روزها تنها راه طی کردن مسیر تحصیلات تکمیلی تسلط به مقاله نویسی است. ما با استفاده از تجربیات تمام اساتید و پژوهشگران موسسه که رزومه پژوهشی آن‌ها بی‌نظیر است و مقالات بیشماری در مجلات معتبر ISI دارند این مطالب را برای شما آماده کرده‌ایم.


دانلود با لینک مستقیم


9تکنیک برای نوشتن مقاله عالی

پایان نامه عوامل مختلف تأثیرگذار در اشتغال زنان

اختصاصی از فی دوو پایان نامه عوامل مختلف تأثیرگذار در اشتغال زنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه عوامل مختلف تأثیرگذار در اشتغال زنان


پایان نامه عوامل مختلف تأثیرگذار در اشتغال زنان

پایان نامه عوامل مختلف تأثیرگذار در اشتغال زنان

دی ۱۷, ۱۳۹۳/

مقدمه

تاریخچه

طرح مسئله

 

هدف و ضروت

 

دیدگاه نظری

 

 

بحث و نتیجه گیری

 

منابع و مأخذ
عنوان

 

صفحه

عنوان

مقدمه……………………………………………………………………………….

اشتغال زنان حقی برابر با نیازهای اقتصادی………………………………………….. 1

تاریخچه…………………………………………………………………………….. 8

نقل یک سلیقه تاریخی راجع به قضاوت………………………………………………. 12

طرح مسئله………………………………………………………………………….

جمعیت از اشتغال زنان در چارچوب سازمان ملل……………………………………. 15

اشتغال زنان در جامعه………………………………………………………………. 21

بررسی زمینه های نظری و تجربی موضوع زن و اشتغال………………………………. 22

بهداشت……………………………………………………………………………. 24

انگیزه زنان در ورود به بازار کار…………………………………………………….. 25

موانع اشتغال………………………………………………………………………… 36

هدف و ضرورت……………………………………………………………………. 41

دیدگاه نظری……………………………………………………………………….. 49

عوامل مختلف تأثیرگذار……………………………………………………………………………..

موانع اشتغال و کارآفرینی زنان در ایران………………………………………………………….. 60

عوامل فردی………………………………………………………………………………………….. 61

عوامل اجتماعی………………………………………………………………………………………. 62

عوامل فرهنگی……………………………………………………………………………………….. 63

عوامل اقتصادی………………………………………………………………………………………. 64

وضعیت حقوق و قوانین…………………………………………………………………………….. 65

بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………….. 66

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………………….. 70


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه عوامل مختلف تأثیرگذار در اشتغال زنان

کنترل دور موتور سنکرون با مدولاسیون پهنای باند SVPWM

اختصاصی از فی دوو کنترل دور موتور سنکرون با مدولاسیون پهنای باند SVPWM دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کنترل دور موتور سنکرون با مدولاسیون پهنای باند SVPWM


کنترل دور موتور سنکرون با مدولاسیون پهنای باند SVPWM

برای شبیه سازی این مقاله از موتور سنکرون مغناطیس دایم با استفاده از استراتژی کنترل هدفمند شار روتور با استفاده از رویتگر مد لغزشی استفاده شده است و شبیه سازی در این روش با استفاده از نرم افزار سیمولینک در متلب استفاده شده است  در این مقاله از کنترل برداری SVPWM برای تبدیل ولتاژ DC به پالس های مرتب شده و برای روشن و خاموش کردن وسایل سوئیچینگ نیمه هادی استفاده شده است و به تبدیل فرکانس می توان رسید و رگولاسیون ولتاژ و حذف هارمونیک ها در این روش کنترلی مورد استفاده قرار می گیرد .و هدف کنترلی SVPWM  در این جا شار مغناطیسی یکی از پارامترهای مهم در سیستم کنترلی می باشد .


دانلود با لینک مستقیم


کنترل دور موتور سنکرون با مدولاسیون پهنای باند SVPWM