فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تعمیرات و نگهداری خودروهای بنزینی

اختصاصی از فی دوو تحقیق درباره تعمیرات و نگهداری خودروهای بنزینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره تعمیرات و نگهداری خودروهای بنزینی


تحقیق درباره تعمیرات و نگهداری خودروهای بنزینی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:107

فهرست و توضیحات:

کلیات مربوط به آزمایش های لازم
قبل از تعمیر موتور
مقدمه
. کاهش کشش موتور
افزایش مصرف روغن موتور
کم شدن کمپرس سیلندرهای موتور
. افزایش صدای موتور
. کم شدن فشار روغن
عواملی که در عمر موتور تاثیر دارند
شرایط محیط کار موتور
ساختمان موتور و طراحی
موقع تعمیر موتور اتومبیل
شستشوی موتور
در این حالت یکی از پیچ های شاتون را تا آخر باز کرده و با نازک ترین تیغه فیلر، فاصله محل بستن کپه پایین به شاتون را آزمایش میکند. اگر دو لبه طوری رویهم قرار گرفته باشند که امکان ورود نازک ترین تیغه ( اینچ) نیز نباشد عمل تراش صحیح بوده و در غیر این صورت بایستی دوباره به تراشکاری بگردانیده شود. در صورت صحیح بودن، پیچ دومی را نیز باز کرده و پوسته های یاتاقان را داخل شاتون قرار داده و دوباره پیچ های شاتون را ابتدا با آچار رینگ و سپس با آچار مدرج
می بندند. حالا یکی از ریچ ها را باز کرده و فاصله دو لبه کپه شاتون را بوسیله فیلر بهمان روش فوق اندازه می گیرند. این کار به آزمایش فشار یاتاقان معروف است و این فاصله بایستی 001/0-0025/0 اینچ باشد. در صورتی که فاصله بیش از 0025/0 اینچ شد بایستی پوسته های یاتاقان ها را بیرون آورده و لبه آنها را روی سنگ مخصوص با مقداری روغن رقیق سائیده و پس از تمیزکردن مجددا داخل شاتون قرار داده و فشار یاتاقان را آزمایش نمود تا خلاصی لازم بدست آید.

در بعضی از گارگاه ها بعوض سائیدن روی سنگ، با سوهان خیلی نرم لبه یاتاقان را سوهان می زنند.
توجه: موقع سائیدن یا سوهان زدن لبه پوسته یاتاقان ها باید دقت نمود که بیش از اندازه سائیده نشود. ضمنا پوسته یاتاقان را طوری با دست نگهداشت تا لبه آن کاملا گونیا روی سنگ قرار گیرد. ضمنا بعلت نرم بودن جنس پوسته یاتاقان ها باید دقت نود که هنگام درآوردن و جا زدن پوسته ها روی آنها خط نیافتد.
اگر در حین آزمایش، فاصله دو لبه کمتر از 001/0 اینچ باشد. بایستی پوسته های یاتاقان را عوض نمود. این آزمایش را باید در مورد بقیه شاتون ها نیز عمل نمود.
 
آزمایش خلاصی یاتاقان های متحرک
فلنج میل لنگ را به گیره روی میز کار بسته و برای اطمینان انتهای دیگر آن را روی پایه چوبی قرار می دهند.
برای اندازه گیری صحیح خلاصی یاتاقان اصولا بایستی از پلاستی گیج[1] استفاده شود. و در صورت عدم دسترسی به آن می توان صفحات کاغذی را با ضخامت های متفاوت (001/0، 0015/0، 002/0، 0025/0، 003/0 اینچ) انتخاب کرده و پس از اندازه گیری با میکرومتر، اندازه آنها را روی کاغذها یادداشت نمود. بعد به اندازه  در نیم اینچ (5/19 × 7/12 میلیمتر) از هر کدام را در صورت لزوم بریده و بین لنگ ها، میل لنگ و پوسته ها قرار داده و خلاصی هر یک از یاتاقان را به شرح زیر مشخص نمود:
ابتدا ثابت ها و لنگ های میل لنگ را با پارچه تمیز نموده، سپس پیچ های شاتون شماره یک را باز کرده و پوسته یاتاقان ها را بیرون آورده و با پارچه پوسته یاتاقان ها و سر بزرگ شاتون را تمیز نموده و پوسته ها را در جیا خود قرار می دهند. حالا یک قطره روغن موتور بوسیله روغندان روی لنگ متحرک شماره یک میل لنگ ریخته و کاغذی به ضخامت 001/0 اینچ (025/0 میلیمتر) ار به طریقه فوق بریده و روی قطره روغن می چسبانند و شاتو را روی میل لنگ بسته و پیچ های آن را با آچار مدرج با اندازه لازم سفت می نمایند و حالا شاتون را به آرامی حرکت می دهند در صوت سفت بودن، خلاصی یاتاقان درست بوده و در غیر این صورت پیچ های آن را باز کرده و کاغذ 0015/0 اینچ (035/0 میلیمتر) را بروش فوق قرار داده و آزمایش می کنند و رد صورت شل بودن، از کاغذ 002/0 اینچ (05/0 میلیمتر) استفاده می کنند تا بالاخره مقدار خلاصی یاتاقان متحرک معلوم
[1] - PLASTIGAGE


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تعمیرات و نگهداری خودروهای بنزینی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.