فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق روستای بنفش تپه

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق روستای بنفش تپه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق روستای بنفش تپه


دانلود تحقیق روستای بنفش تپه

مقدمه:

تحولات اقتصادی و اجتماعی و روند رو به رشد آن از جمله رشد جمعیت ، بالا رفتن سطح فرهنگی ، افزایش ارتباطات بین نواحی و مسائلی چون دگرگونی ، نوع معیشتها و حتی تغییر نوع زندگی (کوچ نشینی به روستانشینی و از روستا نشینی به شهرنشینی ) موجب شده تا دگرگونیهایی در ساختار کالبد نقاط جمعیتی نیز صورت گیرد. در این بین برخی از نقاط روستایی محیط مناسبی را در نتیجه وجود عوامل متعدد سیاسی ، اجتماعی و غیره برای جذب جمعیت فراهم نموده و بی مهابا توسعه یافته اند از همین روست که همه روزه بر تعداد شهرهای ما افزوده می گردد از سوئی نقاط دیگری بعلت عدم وجود امکانات و زمینه های مناسب اشتغال تخلیه شده و جمعیت خویش را از دست داده اند .
جمعیت سرا زیر شده از این نقاط به مراکز جمعیتی بزرگتر مهاجرت نموده و موجبات تورم محیط جدید را در تمام مراحل و زمینه های اقتصادی – اجتماعی ، کالبدی فراهم ساخته اند از این روست که ضرورت برنامه ریزی روستایی بعنوان یک عامل پیشگیری کننده از سالهای پیش و حتی در زمان حکومت رضاخان احساس شده و به عناوین متعدد در طول زمان بدان پرداخته اند .
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص دهساله اخیر امر توسعه روستاهای علاوه بر رساندن خدمات رفاهی ، عمومی در بر گیرند توسعه و طراحی بافت کالبدی روستا نیز گردید ، که این امر تحت عنوان طرح هادی روستا نامیده می شود .
عدم برنامه ریزی مناسب ، باعث هجوم مهاجرت روستائیان به نقاط شهری بوده که عمدتاً ناشی از عدم وجود امکانات رفاهی ، خدمات عمومی در سطح روستا می باشد .
بسیاری از نقاط کوچک جمعیتی که محیط مناسبی برای استقرار جمعیت بوده اند در اثر هجوم جمعیت بی برنامه ، رشد فیزیکی یافته و در حقیقت تبدیل به سکوی پرتابی برای مهاجرت به شهر شده اند ، زیرا تأسیسات و امکانات رفاهی و خدماتی که دراین مراکز شهری موجود است ، در این نقاط استقرار نیافته اند.

 

شامل 78 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق روستای بنفش تپه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.