فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی علل ارتکاب سرقت میان کودکان و نوجوانان و راه‌های مقابله با آن

اختصاصی از فی دوو دانلود تحقیق بررسی علل ارتکاب سرقت میان کودکان و نوجوانان و راه‌های مقابله با آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی علل ارتکاب سرقت میان کودکان و نوجوانان و راه‌های مقابله با آن


دانلود تحقیق بررسی علل ارتکاب سرقت میان کودکان و نوجوانان و راه‌های مقابله با آن

سرقت یکی از جرایم مهم و پرتعداد در اکثر جوامع و کشورهای جهان است که در گذشته‌های دور و با اشکال مختلف نیز وجود داشته اما درطول زمان دستخوش دگرگونیها و تغییرات زیادی شده است.

گذشت زمان بر این پدیده نظیر تمام امور اثر گذاشته و تحولاتی در آن به وجود آورده ،شکل انجام ، شیوه‌ها، وسایل و ابزار مورد استفاده ،نوع مال و اشیاء مسروقه و همچنین وضعیت سارقین از جهات گوناگون تغییر یافته است ، اما تنها چیزی که از بدو پیدایی و شکل‌گیری آن تاکنون ثابت مانده زشتی و مذموم بودن ماهیت آن است.

نکته مهم در مورد این جرم این است که در تمام گروه‌های سنی دیده شده و کودک ، نوجوان ، جوان ، میانسال و سالخورده ممکن است مرتکب آن شوند ولی فراوانی آن در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است .

سارقین کسانی هستند که زمینه‌ها و شرایط لازم برای انحراف (سارق شدن) در آن‌ها وجود دارد و به کسی یا چیزی که او را به سرقت وادارد نیاز دارد، در این مورد اولین و مهمترین عامل ، فردی است که باعث انحراف و سارق شدن وی می‌گردد و دومین عامل، امکانات و شرایطی است که دراختیار فرد است و امکان ارتکاب بزه را به او می‌دهد.

در اکثر سارقین اولین عامل یعنی کشیده شدن به ارتکاب بزه از سوی فردی دیگر دیده می‌شود، همانطور که در ‪ ۹۹‬درصد موارد اعتیاد، دوستان ، نزدیکان و یا شخصی دیگر فرد آماده را به‌سوی اعتیاد می‌کشاند که دقیقا اکثر سارقین به همین نحو با سرقت آشنا شده‌اند.

در بررسی علل و انگیزه‌های سرقت می‌توان از عوامل متعددی نام برد که در یک بررسی کلی باید به دو دسته از عوامل مهم که در این پدیده تاثیر قابل توجهی دارد، اشاره کرد: "علل و انگیزه‌های روانی عاطفی" و "علل اجتماعی اقتصادی".

بر اساس تحقیقات به عمل آمده کمترین سن برای ارتکاب سرقت ، زمانی است که در کودک احساس مالکیت به وجود می‌آید و آن سن چهار تا پنج سالگی است.

باتوجه به اینکه در سال گذشته، ‪ ۲۸‬درصد از مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان قزوین به جرم سرقت در این مکان بسر می‌بردند و بیشترین فراوانی را در میان سایر جرایم بین نوجوانان استان این جرم به‌خود اختصاص داده بررسی عمیق و توجه به علل وانگیزه‌های به وجود آورنده و راه‌های مقابله با این آسیب و انحراف اجتماعی ، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در بیان علل و انگیزه‌های سرقت از زمینه‌های مختلف چون محرومیت‌های عاطفی، روانی، مادی، معنوی، نابسامانی‌های اجتماعی، خانوادگی و معاشرت با دوستان ناباب سخن به میان می‌آید.

از آنجا که در عصر ما وسایل انجام سرقت و گرایش به آن نیز تغییر یافته مقابله با آن نیز دشوارتر شده‌است و به همین دلیل به برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده برای مواجه با این معضل نیاز می‌باشد.

برای کاهش سرقت در جامعه به خصوص میان کودکان و نوجوانان راهکارهایی از جانب جامعه‌شناسان ، روانشناسان و جرم‌شناسان مطرح شده که توجه به این راه‌حل‌ها مفید خواهد بود .

یک کارشناس مشاوره و روانشناس درباره عوامل عمده روانی در ایجاد جرمی مانند سرقت به خبرنگار ایرنا گفت : خودخواهی ، نفرت ،زیاده‌طلبی ، شهوت، بی‌تقوایی، قدرت‌طلبی، جنون ثروت، شهرت ،ضعف اراده و اختلالاتی مانند اضطراب ، حقارت و تزلزل شخصیت از مهمترین عوامل روانی سوق‌دهنده فرد به سرقت هستند.

 

 

شامل 17 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی علل ارتکاب سرقت میان کودکان و نوجوانان و راه‌های مقابله با آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.