فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی دوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله نقش بانکها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

اختصاصی از فی دوو مقاله نقش بانکها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نقش بانکها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی


مقاله نقش بانکها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

 

 

 

 

 

نام محصولمقاله نقش بانکها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

فرمت : PDF

حجم : 200 کیلوبایت

تعداد صفحات: 21

زبان : فارسی

سال گردآوری : 1395

بدون رفرنس

 

چکیده : 

این مقاله سعی دارد تا مشکلات ساختاری داخلی و خارجی سیستم پولی و بانکی ایران ونقش بانک ها را در اقتصاد مقاومتی با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و الزامات آن بررسی کند. این مسئله به تلاش برای ارائه اطلاعات مفیدی در زمینه این نوع از اقتصاد و بهبود ساختار سیستم پولی در ایران منجر شده است. نتایج مقاله مربوط به شناسایی چالش ها در سیستم پولی و بانکداری در ایران که تنها راه حل موجود در اقتصاد مقاومتی است، عبارتست از از میان برداشتن خسارات و بازسازی ساختارهای ناکارآمد و منسوخ. برخی از اصلاحات صورت گرفته در سیاست های اقتصادی در ایران و همچنین برنامه ریزی اصولی و منطقی در این زمینه ارائه شده است.
واژگان کلیدی: بانک ها، اقتصاد مقاومتی، بازار پولی، بازار بانکی

 

 مقدمه


دانش چگونگی انتخاب افراد و جامعه در بکارگیری منابع محدود برای تولید کالاها و خدمات «اقتصاد عبارتست از موضوعات جهانی اقتصادی و چالش های اقتصادی .» و توزیع آنها بین افراد و گروه های مختلف برای مصرف جامعه مختلف کشور ما موجب شده است که رهبر انقلاب به عنوان مقام ارشد در ایران وارد موضوعاتی نظیر دستورالعمل ها و راهکارهای لازم برای برنامه اقتصاد مقاومتی شود. اقتصاد مقاومتی دارای ویژگی های خاصی است که در شرایط کنونی می توان برای مواجهه با دشمنان رژیم و شرایط استراتژیک کشور به کار گرفت. اقتصاد مقاومتی به معنای شناسایی حوزه های فشار و تلاش برای کنترل و خنثی سازی آنها و در شرایط ایده آل، تبدیل فشارها به فرصت میباشد.

اقتصاد مقاومتی دارای ویژگی های خاصی است که در شرایط فعلی می تواند در مواجهه با دشمنان رژیم و به معنای شناسایی حوزه های اعمال فشار و تلاش »اقتصاد مقاومتی«شرایط استراتژیک کشور مورد بحث قرار گیرد. برای کنترل و خنثی سازی آن ها و در شرایط ایده آل، تلاش برای تبدیل فشارها به فرصتهاست. اقتصاد مقاومتی همسو با کاهش وابستگی و تأکید بر مزیت های تولید داخلی و تلاش برای اتکا به خود است. در ادبیات علمی، از بکارگیری مفهوم اقتصاد مقاومتی مدت زمان زیادی نیست که می گذرد اما میتوان آن را از سخنان رهبر معظم و دیدگاههای متخصصان اقتصاد که اخیراً ارائه شده اند استنباط نمود. این، ابتکار اقتصادی کشوری تحت شرایط خاص است که قصد تولید و توزیع محصولات دارد و سرمایه گذاری های خاص را در کاهش وابستگی به سایر کشورها تحت شرایط بحرانی انجام می دهد .یعنی اگر کشوری نتواند محصولات اولیه را برای مردم تأمین کند و آن ها را از سایر کشورها در تعاملات بازاری تهیه کند، می تواند آن ها را به صورت انبوه با اتکا به تولید داخلی تولید نماید. تأمین محصولات اولیه و نیازهای مردم برای مقاومت در برابر برخی از کشورهایی که تلاش می کنند تا بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشور را تحریم کنند، ضروری است. در این راستا، رهبر معظم به برخی حقایق روشن کننده اشاره نموده که باید توسط مسئولین در برنامه ریزی های افق بلند مدت تقویت بخش خصوصی، تشویق فعالیت نهادهای اقتصادی، تقویت سیستم بانکی کشور و سیستم های دولتی قوه قضائیه و قوه مجریه مدنظر قرار گیرد، نظیر سیاست های اصل 44 مورد بحث در گذشته ،  همچنین، از نظر ایشان کاهش وابستگی به صنعت نفت، توجه به صنایع دانش محور و سایر ظرفیت ها در ایران عناصر اصلی اقتصاد مقاومتی هستند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله نقش بانکها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.